تلویزیون ال جی و سامسونگ

تلویزیون ال جی و سامسونگ ۲۰۲۳ – ۲۰۲۲

پایگاه خبری دنیای برند، بررسی لیست قیمت , خرید و مشخصات بهترین و جدیدترین مدل های تلویزیون سامسونگ و ال جی ۲۰۲۳ – ۲۰۲۲

ces یکی از نمایشگاه های مهم در عرصه لوازم صوتی و تصویری میباشد عمدهٔ کار این نمایشگاه عرضه نو آوری‌ها در زمینه تکنولوژی است. این نمایشگاه در ژانویه هر سال شروع به کار می‌کند. محل کنونی این نمایشگاه در درهٔ لاس وگاس ایالت نوادا در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. این نمایشگاه بازدید برای عموم ندارد و فقط با مجوز می‌توان وارد آن شد. نام برند کره ای سامسونگ بسیار پرآوازه و معروف است. تمام محصولات این برند از جمله تلویزیون‌های آن بسیار معروف و باکیفیت هستند. کمپانی کره ای سه ستاره در سال ۱۹۳۰ میلادی در کره جنوبی پا به عرصه رقابت گذاشت و تا کنون آن را در بهترین شرایط نگه داشته است. در ادامه به بررسی بهترین و جدیدترین مدل های تلویزیون سامسونگ ۲۰۲۳ – ۲۰۲۲ خواهیم پرداخت.

اولین سری تلویزیون‌های هوشمند و با تکنولوژی جدید توسط شرکت سامسونگ تولید و در بازار عرضه شدند. پس از آن سایر کمپانی‌ها شروع به ساخت محصولات مشابه کردند. تلویزیون‌های شرکت Samsung هر چند سال یکبار بروزرسانی شده و امکانات بیشتری به آن‌ها اضافه می‌شوند. اخیراً اکثر این محصولات به صورت هوشمند و قابلیت اتصال به اینترنت را دارند. جلا و شفافیت تصاویر در آن‌ها بسیار تماشای فیلم را لذت‌بخش می‌کنند.

چرا باید تلویزیون سامسونگ بخریم؟

  • از جمله اصلی ترین تفاوت های تلویزیون سامسونگ با دیگر برندها ، وضوح تصویر بالای آن می باشد. در واقع برند سامسونگ از تولید کنندگان عمده ی پنل (صفحه نمایش) تلویزیون، گوشی و تبلت و … می باشد و حتی برندهایی مانند اپل و سونی پنل های خود را از این شرکت تامین می کنند.همچنین سامسونگ با رونمایی از تلویزیون Neo Qled از رقبای خود پیشی گرفت.
  • تلویزیون های سامسونگ علاوه بر تنوع از دوام و ماندگاری بالایی نیز برخوردار هستند . بنابراین می توانید سال های طولانی از تلویزیون های این برند استفاده کنید بدون اینکه نیاز به تعمیر آن داشته باشید. در واقع هنوز هم در بسیاری از خانه ها، شاهد حضور یک تلویزیون سامسونگ قدیمی هستیم که همچنان کار می کند و نیازی به تعویض ندارد.
  • برخورداری از امکانات هوشمند متعدد و ارتباط با سایر دستگاه ها مانند تلفن هوشمند و تبلت از دیگر دلایل خوب و کارآمد بودن تلویزیون سامسونگ می باشد.با ویژگی اسمارت ویو می توانید عکس، فیلم و موزیک مورد علاقه ی خود را در تلویزیون سامسونگ پخش کنید. سامسونگ با تبدیل گوشی هوشمند به ریموت کنترل تلویزیون موجب شد تا به راحتی از مرورگر و برنامه های تلویزیون سامسونگ استفاده کنید.
  • قیمت تلویزیون سامسونگ کاملا مقرون به صرفه است به این معنی که تلویزیون های سامسونگ امکانات و ویژگی های بسیاری نسبت به قیمت ارائه می دهند و به دلیل تنوع بالا در تولید، با هر بودجه ای می توانید صاحب یک تلویزیون سامسونگ شوید.

چه سایزی از تلویزیون برای چه فضایی مناسب است

یک ارتباط مستقیم میان اندازه صفحه تلویزیون و فاصله از محل نشستن فرد وجود دارد به طوریکه هرچه فاصله از تلویزیون بیشتر باشد ابعاد تلویزیون نیز باید بزرگتر باشد تا دید بهتری داشته باشیم.به عنوان مثال اگر شما یک فاصله ی یک و نیم متری از تلویزیون خود داشته باشید تلویزیون ۵۰ اینچ مناسب برای منزل شما است و اگر فاصله میان شما و تلویزیون به ۱متر و ۸۰ سانتی برسد تلویزیون ۵۵ اینچی می تواند گزینه ی مناسب برای منزل شما باشد. برای انتخاب درست سایز تلویزیون سامسونگ بهترین روش مشاوره با کارشناسان ما در فروشگاه تیک تاک کالا می باشد.

بهترین کیفیت تصویر در تلویزیون های سامسونگ کدامند

کیفیت تصویر SD

این کیفیت با  رزولوشن پایین، دیگر در تلویزیون های جدید امروزی وجود ندارد. به عنوان مثال فیلم های دی وی دی قدیمی از این کیفیت برخوردار هستند.

کیفیت تصویر HD

HD  مخفف عبارت High Definition  می باشد. اچ دی در مقایسه با کیفیت ها و تکنولوژی های امروزه ، پایین ترین وضوح صفحه نمایش را به خود اختصاص داده است.

کیفیت تصویر Full HD

کیفیت فول اچ دی از اچ دی بالاتر است و دارای رزولوشنی با ۱۹۲۰ پیکسل افقی و ۱۰۸۰ پیکسل عمودی می باشد. به عبارت دیگر صفحه نمایش های با کیفیت فول اچ دی از دو میلیون پیکسل تشکیل شده اند.

کیفیت تصویر ۴K

یک تلویزیون با وضوح بالا مانند FULL HD از ۲ میلیون پیکسل  ۱۹۲۰×۱۰۸۰تشکیل شده است، در حالیکه یک تلویزیون  ۴K حدود ۸ میلیون پیکسل( ۳۸۴۰×۲۱۶۰ ) دارد.بنابراین رزولوشن تلویزیون ۴K حدود چهاربرابر بیشتر از تلویزیون FULL HD می باشد در نتیجه جزئیات تصویر ۴ برابر بیشتر از کیفیت فول اچ دی خواهد بود.

کیفیت تصویر ۸K

تلویزیون های جدید ۸k با رزولوشن ۴۳۲۰×۷۶۸۰ می تواند جزئیات بیشتری را در هنگام تماشای یک محتوا در اختیار شما قرار دهد.در واقع کیفیت ۸K جدیدترین و بهترین وضوح تصویر را دارد. در حال حاضر تلویزیونهای که به صفحه نمایش ۸K مجهز شده اند از قیمت بالاتری نسبت به تلویزیون های ۴K برخوردار هستند.

بهترین قیمت تلویزیون ال جی ۲۰۲۲

هنگامی که اولد و ۸K با هم متحد شوند زیبایی واقعی را به تصویر می کشند و حرفی در این نیست که یک وضوح ۸K قادر است تصاویر را ۲ برابر بهتر از ۴K نمایش دهد. ال جی کاربرانش را در چالشی دیگر قرار داده که فناوری نانوسل است. نانوسل در اصل ذراتی در اندازه نانو هستند که روی صفحه نمایش ظاهر می شوند و هدف اصلی آن ها رنگ ها می باشند. تلویزیون های نانوسل به اندازه اولدها در گیمینگ بودن سر رشته ندارند اما تصویری شگفت انگیز به نمایش می گذارند که تا به حال در هیچکدام از تلویزیون ها مشاهده نکرده اید.

قیمت تلویزیون ال جی ۵۵nano80 دیجی کالا

شرکت ال جی با تولید تلویزیون های متنوع در رتبه اول تولیدات قرار می گیرد. تلویزیون های OLED این برند در هر فروشگاهی جایگاه خاص خودشان را دارند و بهترین کیفیت را ارائه می دهند، اما متأسفانه تلویزیون های LCD با پنل IPS در رقابت با سایر برندها آنچنان که باید خوب عمل نکرده اند. این نمایشگرها تصاویر را در زاویه های مختلف با کیفیت عالی ارائه می دهند ولی رقبای آن ها بهتر پیش رفته اند.

قیمت تلویزیون پایین ار از دیجی کالا

فروشگاه اینترنتی تیک تاک کالا یکی از فروشگاه های برتر ایران میباشد که تمامی محصولاتش را به زیر قیمت بازار عرضه میکند

تلویزیون ال جی ۵۵nano86

تلویزیون ال جی NANO86 سایز ۵۵ اینچ یکی از تلویزیون های ۲۰۲۱ ال جی محسوب می شود. تلویزیون ال جی نانو ۸۶ با مدل کامل ۵۵NANO86VPA مونتاژ اندونزی وارد بازار ما شده است. این تلویزیون برای استفاده های حرفه ای مانند بازی کردن و تماشای فیلم کاملا مناسب است. همچنین به دلیل داشتن قابلیت Hotel Mode به عنوان یک تلویزیون تجاری برای هتل ها نیز می تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

تلویزیون NANO86 دارای صفحه نمایش نانوسل و کیفیت تصویر ۴K می باشد. در واقع این تلویزیون از صفحه نمایش ال ای دی برخوردار است که دارای تکنولوژی نانوسل است و اصطلاحا به آن صفحه نمایش نانوسل می گویند. صفحه نمایش نانوسل نسبت به صفحه نمایش ال ای دی معمولی رنگ های غنی تری را تولید می کند

 ال جی به کمک تکنولوژی Local Dimming نور پس زمینه صفحه نمایش این تلویزیون را کنترل کرده و کنتراست تصویر لازم را ارائه می دهد. این تلویزیون دارای تکنولوژی Wide Viewing Angle است و زاویه دید خوبی در اختیار شما قرار می دهد. این محصول دارای تکنولوژی Wide Color Gamut از نوع Nano Color است و طیف گسترده ای از رنگ ها را تولید می کند. همچنین به کمک تکنولوژی Billion Rich Colors توانایی تولید حدود ۱ میلیارد رنگ مختلف را دارد. ال جی این تلویزیون را به تکنولوژی Ultra Luminance مجهز نموده است و قسمت های روشن تصویر را درخشان تر نمایش می دهد.

این تلویزیون دارای تکنولوژی TruMotion 240 است که معادل رفرش ریت ۱۲۰ هرتز می باشد و تونایی نمایش کیفیت تصویر ۴K@120Hz را دارد. ال جی به کمک تکنولوژی Motion Pro صحنه های سریع را واضح نمایش داده و از تاری تصاویر جلوگیری می کند. این تلویزیون از رزولوشن تصویر ۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسل برخوردار است.

این تلویزیون دارای ۲ پورت HDMI 2.1 است و توانایی نمایش کیفیت تصویر ۴K@120Hz را دارد. ال جی این تلویزیون را به تکنولوژی AMD FreeSync Premium مجهز نموده است و از ALLM و VRR نیز پشتیبانی می کند. متاسفانه این تلویزیون از تکنولوژی Nvidia G-Sync پشتیبانی نمی کند. این تلویزیون از قابلیت HGIG Mode برخوردار است و قسمت های روشن و تاریک بازی های HDR را با جزئیات بیشتری نمایش می دهد. ال جی این تلویزیون را به قابلیت Game Optimizer مجهز نموده است و شما هنگام بازی کردن و حتی بدون خروج از بازی نیز می توانید امکانات و ویژگی های گیمینگ این تلویزیون را تنظیم نمایید. به طور کلی این تلویزیون با توجه به امکانات و ویژگی های گیمینگ خود می تواند گزینه بسیار مناسبی برای اتصال به کنسول های نسل نهم یعنی PS5 و Xbox Series X می باشد.

نامگذاری مدل های سامسونگ ۲۰۲۲

سامسونگ برای تلویزیون های سال ۲۰۲۲ از حرف B در کدگذاری مدل هایش استفاده می کند این در حالی است که در سال ۲۰۲۱ از حرف A (مانند Q70A) استفاده کرده است. بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که شماره مدل های QLED به A به عنوان مثال Q70A ختم می شود و مدل های LCD قبل از تعییت سری خود (مانند BU8000) با اعدادی همراه باشند. در ادامه به بررسی بهترین و جدیدترین مدل های تلویزیون سامسونگ ۲۰۲۳ – ۲۰۲۲ خواهیم پرداخت.

بهترین تلویزیون سامسونگ ۲۰۲۲ – ۲۰۲۱

سامسونگ در سال ۲۰۲۲ مدل های جدیدی در بین تلویزیون ها معرفی کرده است. ولی چند نوآوری در صفحه نمایش های جدید بکار برده و البته که مهم ترین بخش فعالیت هایش به بروز رسانی های ایجاد شده بر می گردد.

سامسونگ Object-Tracking Sound را با QLED های سال قبل معرفی کرد. اما امسال هم از نظر مدل هایی که پوشش می دهد و هم از نظر تعداد بلندگوها در حال توسعه است. در حال حاضر چهار نسخه از OTS وجود دارد که نسخه جدید OTS Lite در پایین و OTS Pro در بالا وجود دارد. هر نسخه از نظر تعداد پلندگوها متفاوت هستند.

جدیدترین تلویزیون سامسونگ ۲۰۲۲ – ۲۰۲۱

سامسونگ برای دومین سال است که تلویزیون‌های هوشمندی برخوردار از پنل مینی LED با وضوح تصویر ۴K و ۸K معرفی می‌کند؛ محصولاتی که تحت سری Neo QLED معرفی شده‌اند و همان فرمول سال گذشته را دنبال می‌کنند. درواقع تغییر چشمگیری در سخت‌افزار تلویزیون‌ها دیده نمی‌شود و تنها می‌توان به موارد جزئی مثل تغییر نور پس‌زمینه‌ی ۱۲ بیت به ۱۴ بیت اشاره کرد.

همین امر نیز سبب شده تا میزان روشنایی تلویزیون‌های جدید سامسونگ تا حد قابل توجهی افزایش یابد. علاوه بر آن، شرکت کره‌ای تلاش کرده با کمک گرفتن از هوش مصنوعی به بهتر شدن کیفیت تصاویر کمک شایانی کند؛ به این صورت که کاربر قادر به تشخیص فواصل سوژه‌ها در پس‌زمینه‌ی تصاویر باشد و حس بهتری از وجود عمق در تصاویر به کاربر منتقل شود.

پرفروش ترین تلویزیون سامسونگ ۲۰۲۲

تلویزیون سری B سامسونگ

سری B در حال حاضر جزو جدیدترین تلویزیون‌های سامسونگ  در سال ۲۰۲۲ بوده که در آن از نور پس زمینه Mini LED استفاده شده است؛ در سال ۲۰۲۲ شاهد رونمایی از سری QD-OLED هستیم یعنی اولین سری از اولدهای سامسونگ. همچنین دومین سری از تلویزیون‌های نئوکیولد هم روانه بازار شده‌اند که نسل جدیدی از صفحه‌های نمایش به حساب می‌آیند که دارای نسبت کنتراست بی‌نظیری هستند و درخشندگی و روشنایی بالایی را به رنگ‌ها می‌بخشند تا شما جزئیات بیشتری را در تصویر مشاهده کنید. همچنین سامسونگ در سال ۲۰۲۲ از تلویزیون‌هایی با صفحه نمایش Micro LED استفاده کرده است.

تلویزیون سری A سامسونگ

سری A مختص به سال ۲۰۲۱ بوده که شامل محصولاتی نظیر AU8000، Q70A و QN85A با پیشوند یا پسوند A هستند؛ این سری از تلویزیون‌ها با تغییراتی نسبت به مدل‌های پیشین برخودار بوده که بارزترین آن شامل کاهش ضخامت چشمگیر و تغییر ریموت‌های هوشمند سامسونگ است. اگر یک تلویزیون ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ سامسونگ را نزدیک بررسی کنید گاها به تفاوت ضخامت‌های ۳ تا ۴ سانتی متری برخواهید خورد که بسیار جالب توجه خواهد بود.

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

دانستنی های ورود به صنعت تولید

دانستنی های ورود به صنعت تولید

پایگاه خبری دنیای برند، اگر شما تمایل به ورود به صنعت تولید زغال دارید و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *