برندهای

کم توجهی به برندهای گردشگری کرمانشاه

پایگاه خبری دنیای برند، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سنقر و کلیایی فرش دستباف، تخمه آفتابگردان و کباب اسمعلی را برندهای معروف این شهرستان معرفی کرد که زمینه توجه بیشتری را دارد.

داریوش فرمانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه شهرستان سنقر و کلیایی دارای ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است، اظهارکرد: یکی از مهمترین ظرفیت های این شهرستان، فرش دستبافی است که قرن هاست در این شهرستان بافته می شود.

وی تصریح کرد: به فرش دستباف سنقر، فرش آهنی گفته می شود، چراکه هنرمندان فرشباف این شهرستان تار و پودهای آن را بگونه ای محکم می بافند که دوام بسیار زیادی دارد.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان بااشاره به ثبت جهانی شدن فرش در سال ۱۳۹۵، اعلام کرد: براین اساس، از سالها پیش بحث این بوده که فرش دستباف به عنوان برند شهرستان معرفی شود، اما بنا به دلایلی تاکنون اقدام اجرایی جدی در این زمینه نشده است.

وی افزود: در کنار فرش دستباف، تخمه آفتابگردان سنقری نیز معروف شده و یکی از برندهای اصلی این شهرستان است.

فرمانی خاطرنشان کرد: هرساله حجم بسیار زیادی تخمه سنقری تولید و بدون اینکه فرآوری و بسته بندی لازم روی آن صورت گیرد به اقصاء نقاط کشور صادر می شود، برای همین این تخمه به نام سنقر در همه جای ایران معروف شده است.

وی تاکید کرد: با این وجود، برای اینکه بتوانیم آن را کاملا برندسازی کنیم، باید با همکاری دستگاه های ذیربط در بحث فرآوری و بسته بندی کارهایی را انجام دهیم.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

رئیس میراث فرهنگی سنقر به شهرت کباب اسمعلی این شهر هم اشاره کرد و گفت: نوعی کباب در سنقر طبخ می شود که به آن کباب اسمعلی گفته می شود که آوازه زیادی دارد.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از گردشگرانی که به این شهرستان سفر می کنند، برای چشیدن طعم خوب کباب اسمعلی است، بنابراین می توان این کباب را هم به عنوان یکی از برندهای مهم سنقر معرفی و روی آن کار کرد.

 

همچنین ببینید

The family health program in the name of Iran was registered globally 310x165 - برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x