برند سایپا

همکاری های مشترک موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی و مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو برند سایپا

پایگاه خبری دنیای برند، نشست مشترک موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی و مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا با هدف آشنایی با توانمندی های طرفین و ایجاد زمینه های مشترک همکاری در حوزه های پژوهشی مرتبط با صنعت خودرو با حضور تنی چند از مدیران، پژوهشگران و محققین دو سازمان برگزار شد.

در ابتدای این نشست مسعود کمالی اردکانی مدیر کل دفتر توسعه ارتباطات موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی توضیحات مفصلی در خصوص ساختار موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی ارائه کرد و به تشریح ظرفیت ها و تجارب این موسسه در محورهای پژوهشی و مطالعاتی مرتبط با بخش صنعت، معدن و بازرگانی کشور پرداخت.
در ادامه این جلسه، مصطفی محمدی مدیر گروه پژوهش های صنعت موسسه با اشاره به فعالیت های موسسه در سال های گذشته متمرکز بر استحصال چالش ها و تبیین راهکارهای متناسب برای توسعه توان رقابتی صنعت خودرو گفت: از جمله این پژوهش ها می توان به طرح ها و گزارشات پژوهشی و مطالعاتی این موسسه در حوزه های زنجیره ارزش، نظام تنظیم گری، مشارکت های بین المللی، اقلام گلوگاهی، هم پیوندی منطقه ای و جهانی، توسعه صادرات، بهره وری، تامین مالی، زیست بوم نوآوری و … اشاره کرد که می تواند توسط ذینفعان در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های صنعت خودرو مورد استفاده قرار گیرد.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

 تبیین و معرفی امکانات، زیرساخت ها و توان مهندسی مرکز نوآوری و طراحی خودرو سایپا
در ادامه جلسه مهدی رادمنش مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا با اشاره به توانمندی ها و امکانات این مرکز افزود: این مرکز توانایی پوشش بخش بزرگی از آزمون های غیرمخرب را برای صنعت خودرو دارد که این مهم به مدد ظرفیت این شرکت در بخش مهندسی و طراحی و همچنین وجود زیرساخت های طراحی و تست ایجاد شده است.
وی طراحی خودرو از طریق واقعیت مجازی، ساخت مدل های Clay و Master و ساخت نمونه های فیزیکی با کارکرد عملیاتی (Prototype) را از جمله توانمندی های این مرکز در حوزه طراحی خودرو عنوان کرد و گفت: از آنجا که جایگاه مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا در ابتدای زنجیره توسعه محصولات به عنوان موتور محرک و جلوبرنده گروه در تحقق اهداف تدوین شده با ایجاد زیر ساختهای لازم پتانسیل ها و توانمندی های خود را جهت آزمون و تست خودرو توسعه داده است، هم اکنون جایگاه خود را به عنوان راهبر پروژه های توسعه محصول به ویژه در بخش خودروهای سواری تثبیت کرده است.

بیشتر بخوانید:

برند سایپا دانش‌بنیان می‌شود

رادمنش تصریح کرد: در همین راستا، نظام توسعه محصول سایپا (SPDS)، بر مبنای رویکرد جدید توسعه محصول و با الگوبرداری از خودرو سازان بزرگ جهانی طراحی شده است. این نظام با ایجاد منطق ارزیابی دروازه ای (Gate way) و در نظر گرفتن تعامل بین فرایندها و با دیدگاه پروژه محور و یکپارچه درسطح گروه خودروسازی سایپا، به منظور کاهش زمان و هزینه های توسعه محصول ایجاد شده است. هدف اصلی انتقال تغییرات و اصلاحات مورد نیاز از فازهای نهایی طراحی به مراحل اولیه است.
وی ادامه داد: مرکز تحقیقات خودرو سایپا به عنوان نخستین مرکز تحقیقات و طراحی خودرو دانش بنیان کشور، علاوه بر توانایی در حوزه طراحی و مهندسی اجزای خودرو (بدنه، تزئینات، اجزای پلت فرمی و سامانه های برق، الکترونیک و مکانیک خودرو) توانایی ارائه انواعی از تست های آزمایشگاهی در صنعت خودرو از قبیل قابلیت ها در حوزه تست خودرو و قطعات، آزمونهای تست جاده، آزمونهای اندازه برداری دقیق، آزمونهای ارتعاشات و شبیه سازی جاده، آزمونهای برخورد غیر مخرب، تست های شتاب بالا جهت حفظ سلامت سرنشین در هنگام تصادف، آزمونهای صدا، مودال و تغییر فرم استاتیکی بدنه، آزمون آلایندگی خودرو تا سطح یورو۶ و آزمونهای مرتبط با شرایط جوی را دارد. در همین راستا تمام محصولات تولید داخل و حتی محصولات مونتاژی لازم است تست ها و تاییدیه های این مرکز را برای عرضه در بازار داخلی کسب نمایند.
در ادامه این نشست حاضرین در نشست از امکانات و توانمندی های مرکز نوآوری و طراحی سایپا بازدید کردند و از نزدیک با ظرفیت های آزمایشگاهی این مرکز در حوزه طراحی و تست خودرو آشنا شدند.

منبع: شاتا

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *