سوریه

ایران و سوریه در مسیر تامین منافع دو کشور

پایگاه خبری دنیای برند، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دمشق با مقامات اقتصادی سوریه درباره تصویر آینده اقتصادی دو کشور رایزنی کرد.

به گزارش شاتا وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در روز نخست سفر به دمشق با بسام طعمه وزیر نفت و معدن سوریه و عمرو سالم وزیر تجارت داخلی این کشور دیدار و گفتگو کرد.
دو طرف در این دیدار‌ها که با حضور مهدی سبحانی سفیر کشورمان در سوریه و هیات همراه برگزار شد، درباره راهکار ارتقای همکاری اقتصادی و بازرگانی دو کشور و همچنین تصویر آینده این روابط رایزنی کردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان پس از این دیدار‌ها در جمع خبرنگاران گفت: نگاه تهران و دمشق در مرحله آتی دستیابی به سرمایه گذاری مشترک و در مرحله بعد صادرات به کشور‌های منطقه است تا بتوانیم در مسیر تامین منافع دو کشور گام برداریم.
رضا فاطمی امین افزود: زمینه‌های متعددی برای همکاری دوجانبه از جمله تولید مواد غذایی، کشاورزی و صنعت وجود دارد بنابراین نگاه ما در مرحله آینده این است که اقتصاد دو کشور با هم پیوند زده شود.
بر پایه این گزارش، عمرو سالم وزیر تجارت داخلی سوریه نیز تصریح کرد، مبادله کالا را به عنوان یکی از زمینه‌های همکاری باید مدنظر قرارداد به ویژه اینکه میزان درخواست بازار سوریه نسبت به کالا‌های ایرانی بسیار زیادی است؛ لذا توافق کردیم که از همین الان کار را شروع کنیم.

همچنین ببینید

Img20230724132753399

پیام تبریک رئیس اتاق ایران به مناسبت نوروز 1403

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر الیل و النهار یا محول الحول و الاحوال، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *