الیاف پریمالوفت

معرفی الیاف پریمالوفت

پایگاه خبری دنیای برند، پریمالوفت به عنوان یک کرک مصنوعی، محافظ موثر و مقاوم در برابر رطوبت و سرما، در لباس ها و تجهیزات کوهنوردی تعبیه می گردد.

مواد تشکیل دهنده الیاف پریمالوفت چیست؟

پریمالوفت چه تفاوتی با سایر عایق ها دارد و چه زمانی گزینه مناسبی نسبت به سایر عایق ها می باشد؟ پریمالوفت یک تولید کننده تخصصی با کارایی بالای ایزولاسیون و عایق های کاربردی در پوشاک، کفش کوهنوردی  و  کیسه خواب کوهنوردی و تجهیزات کوهنوردی می باشد که محافظت قابل قبولی را در برابر سرما ارائه میدهد.

پریمالوفت یک جایگزین مصنوعی و ضد آب برای پر غاز در نظر گرفته می‌شود که مانند میکرو الیاف پلی استر بسیار ریز و نرم در میلیون ها نقطه تماس تحت تاثیر گرما به یکدیگر متصل شده و شبکه درهم تنیده‌ای از الیاف را ایجاد می‌ کنند که با ایجاد محفظه های متعدد کوچک نه تنها مانع از خروج گرمای خارج شده از بدن می گردد و آن را به دام می‌ اندازد، بلکه از ورود هوای سرد به بدن جلوگیری می نماید. عایق پریمالوفت در عین کاربردی که در برابر سرما دارد، نسبت بهینه‌ای به وزن و حجم دارد. این الیاف به قدری نازک و نرم بوده که به شکلی انعطاف پذیر با شکل بدن سازگار می گردند.

عایق پریمالوفت را می توان تا سایز بسیار کوچک فشرده کرد و برخلاف سایر عایق ها حتی زمانی که خیس می‌ شود به سرعت خشک شده و کرکی باقی می‌ ماند. مقاومت آن در برابر آب، مزیت اصلی محصولات پریمالوفت می‌ باشد.

هنگامی که پریمالوفت خیس می شود نه تنها به طور کامل شکل گرفته، بلکه در ۹۸ درصد موارد خاصیت عایق بودن خود را حفظ می‌ کند. بخار آب می تواند بدون مانع از لباس خارج شود و به لطف ساختار منحصر به فرد این الیاف رطوبت جذب آن نمی گردد.

چه چیزی پریمالوفت را از سایر عایق‌ های فیبر مصنوعی متمایز می‌ کند؟

پریمالوفت نازک ترین الیاف در کل صنعت نساجی می‌ باشد و با ضخامت الیاف کمتر از یک دنیر معادل ۱ گرم در هر ۹ هزار متر است. ۱ گرم عایق پریمالوفت ۹ هزار متر طول دارد در حالی که قطر الیاف دیگر از ۲.۵ تا ۶ متر دنیر متغیر است که به لطف مزیت ظرافت، الیاف پریمالوفت به حفظ گرمای بهتری دست می‌ یابد، زیرا هر چه الیاف نازک تر و ظریف تر باشد مواد عایق ساخته شده از آن نرم‌ تر و حجیم‌ تر می‌ شود. پریمالوفت به دلیل ضرافت و لخت بودن الیافش با رقبا متفاوت است.

الیاف پریمالوفت هوای بیشتری را با همان حجم به دام می‌ اندازند و می‌ توانند کمتر از مواد عایق درشت‌ تر فشرده شوند. از یک سو این امر راحتی استفاده از این الیاف را تضمین می کند و از سوی دیگر انعطاف پذیری بالای الیاف و پایداری ابعادی طولانی مدت عایق را تضمین می‌ کند.

پریمالوفت همچنین در خشکی و مدیریت رطوبت نسبت به سایر الیاف برتری دارد، به این صورت که الیاف تصفیه شده ضد آب هستند و رطوبت کمتری را نسبت به الیاف پلی استر معمولی جذب می‌ کنند.

پریمالوفت یا پر غاز؟ کدام یک از آن ها گرم تر است و کدام یک برای چه زمانی مناسب تر است؟

پر غاز هنوز نیز گرم ترین فیبر عایق با بهترین نسبت حرارت خروجی به وزن و حجم در نظر گرفته می‌ شود، اما پریمالوفت شباهت بسیار بالا و نزدیکی به پر غاز دارد و در اکثر شرایط در فضای باز به ویژه در استفاده روزمره یک جایگزین واقعی و گیاهی برای پر غاز ها می باشد.

پر غاز فقط در سرمای شدید و خشک و در ارتفاعات بالا یا در مناطق قطبی مناسب است اما پریمالوفت در باران، در رطوبت بالا یا فعالیت های پر تحرک بدون رغیب است، الیاف مصنوعی فقط مقدار بسیار کمی از عملکرد عایق خود را از دست می‌ دهد و به طور قابل اعتمادی شما را گرم می‌ کند، حتی اگر یک ژاکت مرطوب خیلی مطلوب به نظر نرسد.

۱۰۰ گرم پریمالوفت در هر متر مربع گرمای دنج را در همه مدل ها با وجود دمای یخبندان تضمین می‌کند.

سری محصولات و فناوری های پریمالوفت طلایی، نقره ای و مشکی می باشد.

پریمالوفت در کیفیت های مختلف موجود است که در مد، پوشاک و تجهیزات کوهنوردی استفاده می شود.

میکرو فیبر ها از جنبه های مختلف تفکیک شده اند و در سری محصولات نقره ایی و مشکی و طلایی چندین فناوری و الیاف های ترکیبی در گروه های کیفی مختلف ترکیب شده اند.

پریمالوفت طلایی

بالا ترین عملکرد عایق و بهترین نسبت گرما به وزن را دارد.

پریمالوفت نقره ایی

زیر چتر این سری از پریمالوفت طیف گسترده ای از فناوری ها و ترکیبات فیبر بسیار کاربردی قرار می گیرد و بسیار قابل تراکم است.

پریمالوفت مشکی

عایق فیبر مصنوعی گرم، نرم، سبک اما بدون مواد اضافی تعبیه شده است.

علاوه بر این سه سری محصول، پریمالوفت بین فناوری های مختلفی که در مواد استفاده می‌ شوند تمایز قائل می‌ شود، این ها برای حوزه های کاربردی یا الزامات خاص طراحی شده اند و می‌ توانند در سه گروه کیفی ذکر شده یافت شوند.

این شرایط را می توان در توضیحات محصول و روی برچسب ها نیز خواند. پریمالوفت همچنین بسیار دوست دار محیط زیست بوده، به صورتی که از سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۴۳۰ میلیون بطری پلاستیکی را در محصولات خود بازیافت کرده است.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

فولاد

صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد ۱۴۰۲

پایگاه خبری دنیای برند، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار کامل حجم و ارزش صادرات سال …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x