کولینگ تاور
فونداسیون برج خنک کن

نصب راه اندازی کولینگ تاور

پایگاه خبری دنیای برند، نصب راه‌ اندازی کولینگ تاور بعنوان مهم‌ترین قسمت جهت کارکرد درست برج خنک کن می‌باشد، نصب و راه اندازی مناسب، تا ۵۰ درصد بازده حرارتی را بالا می‌برد. راه اندازی دستگاه دربرگیرنده‌ی قسمت‌هایی مانند لوله کشی، احداث فونداسیون، نقشه برداری از مکان سیستم و تمامی عملیات در رابطه با برق و تابلو است. جهت نصب درست باید از اشخاص متخصص در این زمینه بهره گرفت. نصب و احداث برج خنک کننده به سه بخش گروه‌بندی می‌گردد که عبارتند از پیش راه اندازی، استارت و پس راه اندازی، که در ادامه به توضیح این سه مورد می‌پردازیم.

در مرحله اول باید مقدمات نصب و راه اندازی کولینگ تاور را فراهم نمود و بعد سیستم خنک کاری را سرویس و پس از این مراحل باید اقدامات و بازرسی لازم را به عمل آورد. شرکت کولینگ تاور ۵ کمپانی برتر این صنعت است که آماده دادن خدمات به مشتریان برای احداث برج خنک کن خواهد بود. علم فنی در کنار سابقه ساخت و تولید توانسته کار گروهی برای صنعت کولینگ تاور های ایران به ارمغان آورد. شما مشتریان عزیز میتوانید جهت خرید و اطلاع بیشتر نسبت به این امور با کارشناسان فنی ما تماس حاصل نمایید.

اقدامات مهم قبل از نصب و راه ‌اندازی کولینگ تاور

تمامی لوله‌های آب گردشی باید تمیز شوند، طوری‌که در راه لوله باید فاقد مواد خارجی باشد. در مرحله اول مسیر آب خنک کننده تا مصرف کننده پاک شود، برای این عمل باید اتصالات ورودی به مصرف کننده جدا شود تا آب وارد آن‌ها نشود. هر مواد خارجی و یا وسایل کار از دور فن استک برداشته شود تا زمان مکش هوا بوسیله‌ی فن، این ذرات داخل سیستم نشوند. دستگاه پاشش آب نظیر حوضچه آب گرم و لوله‌های پخش کننده آب بایستی تمیز گردند و توجه کنید که نازل ها به طرز درست نصب شده باشند، همچنان شیرهای کنترل دبی آب باز باشد تا مانع فشار زیاد آب شود.

اتصالات الکتریکی از دیدگاه موضوع ایمنی به طور درست و صحیح برقرار شود، و موتور و نیروی محرکه بازرسی گردد تا از تولید حرارت و فاقد صدا بودن آن‌ها مطلع گردیم. اگر از چند کولینگ تاور جهت خنک کردن سیال استفاده می‌کنید باید هر دستگاه با دیگری حداقل دو متر فاصله عرضی داشته باشد، عدم رعایت این عمل سبب مکش هوای اشباع و گرم یک دستگاه به دیگری می‌شود. توجه داشته باشید که فن نیز باید چک شود تا به طور آزاد حرکت کند و سمت حرکت آن صحیح باشد.

اصول پس نصب و راه ‌اندازی کولینگ تاور

  • گرفتگی صافی هنگامی‌که اختلاف سطح میان دو صافی به میزان ۴ اینچ برسد آن‌ها را تمیز بنمایید.
  • بازرسی سطح روغن گیربکس ها، موتورها و پمپ ها طبق عملیات لازم است.
  • بررسی سطح آب داخل حوضچه و سیستم کنترل کننده سطح مهم می‌باشد.
  • وارسی سیستم پمپاژ از دیدگاه تولید صدا و یا لرزش غیر عادی پس از نصب کولینگ تاور
  • وارسی فن‌ها از دید وجود صدا و موتورهای فن از لحاظ گرم شدن و کشش بیش از اندازه حد جریان.

نکات ایمنی راه اندازی برج خنک کن

مهم‌ترین مورد در زمان نصب سیستم بررسی اتصالات و اتصال شبکه برق کولینگ تاور به تابلو خواهد بود. در این مورد پیشنهاد می‌گردد از اتفاقات احتمالی جلوگیری به عمل آید. برای راه انداختن این دستگاه‌ها به برق ولتاژ بالا نیازمند هستیم که تنها با کنتور ۳ فاز تامین گردد. پس از این امر باید کلیه‌ی اتصالات ورودی و خروجی برج خنک کن را به منظور عایق بندی چک نمایید، بعد مطمعن شوید مانعی سر راه آب وجود ندارد. بررسی کنید که سیستم جابه‌جایی قدرت، هنگام نصب صدمه ندیده باشد و با رعایت تمام نکات ایمنی میتوانید با فشار دادن دکمه استارت، کولینگ تاور را راه ‌اندازی نمایید.

Installation of cooling tower commissioning brandworld.news - نصب راه اندازی کولینگ تاور
فونداسیون برج خنک کن

 فونداسیون برج خنک کن

جهت عملیات احداث بعد از محاسبات و مدلسازی کولینگ تاور همچنین نقشه کشی مکان نصب، برای راه اندازی کولینگ تاور باید فونداسیون بنا شود. با توجه به موقعیت مکانی از لحاظ آب وهوایی و نوع مصالح سازه تغییر می‌کند، اما در نهایت این بخش دو نوع شاسی و اسکلت مدلسازی شده که عبارتند از فونداسیون بتنی و فلزی. معمولا کار این سازه افزایش استقامت در زمان کار و جلوگیری از ارتعاشات کارکردی دستگاه است. می‌توان گفت اصول مشترکی میان هر دو نوع وجود دارد، مثلا در نمونه مشابه صنعتی هر دو باید در ارتفاعی بالاتر از ۳۵ سانت ساخته شود. تشتک برج نیز حداقل باید با زمین ۳۵ سانت فاصله داشته باشد تا از هر گونه صدمه وسایل نقلیه یا وجود زلزله در امان بماند.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

دانستنی های ورود به صنعت تولید

دانستنی های ورود به صنعت تولید

پایگاه خبری دنیای برند، اگر شما تمایل به ورود به صنعت تولید زغال دارید و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *