رپورتاژ آگهی

نحوه نوشتن و نحوه خرید رپورتاژ آگهی

پایگاه خبری دنیای برند، ابتدای این مقاله را با یک مثال برای شما پیش خواهیم برد. شما خود را در یک مهمانی تصور کنید که در بدو ورود هیچ یک از میهمانان رو نمیشناسید و قصد برقراری ارتباط با افراد و حضار داخل مهمانی دارید. در این راستا اگر چند نفر شما رو به دیگران معرفی کنند، چقدر کار شما برای برقراری ارتباط راحت تر و بهتر انجام خواهد شد؟ در این مثال منظور از مهمانی دنیای وب، منظور از مهمان تازه وارد وب سایت شما و منظور از معرف ها همان رپورتاژ آگهی است که در ادامه به صورت مفصل به جزئیات آن خواهیم پرداخت.

با مطالعه ی این مقاله شما خواهید آموخت که چگونه میتوانید با استفاده از رپورتاژ آگهی در راستای برند سازی و سئوی سایت خود قدم بردارید.
همان طور که میدانید رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و قدیمی ترین المان های بازاریابی محتوا و همچنین یکی از پر رونق ترین روش های کسب درآمد برای مجلات و روزنامه ها به شمار میرود. در واقع رپورتاژ یک متن خبری و در قالب یک گزارش توسط یک رسانه منتشر میشود، اما عامل نهفته و تقریبا پنهان این گونه گزارش ها، اطلاع رسانی و یا برند سازی در راستای منافع آگهی دهنده است.
در دنیای پر زرق و برق و کسالت بار تبلیغات امروزی میتوان گفت که رپورتاژ آگهی شکلی هوشمندانه تر از تبلیغات به شمار میرود.

 

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - نحوه نوشتن و نحوه خرید رپورتاژ آگهی

همانگونه که در بالا اشاره کردیم، رپورتاژ آگهی قالبا به صورت یک متن گزارشی نوشته میشود که مخاطب در حین خواندن مقاله متوجه تبلیغاتی بودن متن نمیشود، و متن در حین انتقال ارزش به مخاطب خود، ذهن مخاطب را درگیر کسب و کار یا به طور کلی درگیر هدف خود میکند.
یک رپورتاژ خوب رپورتاژی است که چند فاکتور اصلی :

  1. در نظر گرفتن جامعه هدف ( یعنی مشخص باشد که این رپورتاژ برای چه دسته از افراد نوشته میشود).
  2. استفاده از عنوان جذاب
  3. انتقال ارزش و در اختیار گذاشتن اطلاعات واقعی و با ارزش به کاربر.
  4. استفاده از نقل و قول.
  5. استفاده از تصویر با کیفیت
  6. رعایت قواعد انشایی و املایی

پیروی کرده باشد.

 

با توجه به سنج رفتار کاربران، محقق شده که قالبا کاربران نسبت به تبلیغات یک گارد و مقاومت ذهنی دارند. اما در مطالعه رپورتاژ آگهی که به صورت حرفه ای نگارش شده باشد، کاربر در عینی که حس میکنم در حال کسب اطلاعات و دانش است، با تبلیغ شما مواجه خواهد شد.

 

انواع رپورتاژ آگهی

How to write and how to buy ad reporting 0 - نحوه نوشتن و نحوه خرید رپورتاژ آگهی

 

رپورتاژ آگهی به طور کلی به ۳ دسته زیر تقسیم میشود :

  • رپورتاژ آگهی خبری
  • رپورتاژ آگهی تصویری
  • رپورتاژ آگهی ژورنالیستی

 

مزایای خرید رپورتاژ آگهی

How to write and how to buy ad reporting 1 - نحوه نوشتن و نحوه خرید رپورتاژ آگهی

 

رپورتاژ آگهی اگر در رسانه های معتبر و مرتبط منتشر شود ( که یکی از اصول اولیه رپورتاژ همین است) میتواند تاثیرات شگرف و مثبتی را برای کسب و کار شما داشته باشد. نتایج به دست آمده از یک نظر سنجی در سال ۲۰۱۸ به این صورت بود که : کسب و کار هایی که از رپورتاژ آگهی برای تبلیغات خود استفاده کرده بودند حدود ۹۰ درصد در زمینه آگاه سازی از برند خود موفق بوده و حدود ۷۰ درصد نیز در زمینه برند سازی توانسته بودند به اهداف خود دست پیدا کنند. در ادامه ما به صورت تیتر وار به مزایای خرید رپورتاژ آگهی اشاره میکنیم :

  • برند سازی
  • دیده شدن تبلیغ نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی(مانند بنر و…)
  • دریافت بک لینک دائمی
  • هزینه پایین رپورتاژ آگهی نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی
  • حضور با واسطه در نتایج موتور های جست و جو

 

قیمت رپورتاژ آگهی

قیمت رپورتاژ اگهی به المان های مختلفی بستگی دارد. متاسفانه در کشور ما هیچ اتحادیه یا صنفی مسئولیت نظارت بر قیمت های تبلیغات در فضای وب را بر عهده ندارد. اما با همه این احوالات المان ها و فاکتور هایی برای قیمت گذاری یک سایت وجود دارد که ما به برخی از انها اشاره میکنیم :

  1. اعتبار دامنه یک سایت
  2. تعداد ایندکس های یک سایت درگوگل
  3. رتبه الکسا و تعداد بازدید های روزانه
  4. سرعت ایندکس مقالات
  5. نمره اسپم یک سایت

 

سایت های رپورتاژ آگهی

علاوه بر خود سایت ها که شما میتوانید به صورت مستقیم سفارش رپورتاژ اگهی را در انها ثبت کنید. پلتفرم های مختلفی در ایران به عنوان ناشر رپورتاژ اگهی فعالیت میکنند. از معروف ترین پلتفرم های داخلی میتوان به پلتفرم لینکیار اشاره کرد. از مهم ترین ویژگی های قابل توجه این پلتفرم که برای خود من شاخص و معیار بوده میتوان به : تضمین ارزان ترین قیمت رپورتاژ و همچنین خرید مستقیم و بدون واسطه از ناشران بدون پرداخت هیچ گونه پورسانتی اشاره کرد.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

فولاد

صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد ۱۴۰۲

پایگاه خبری دنیای برند، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار کامل حجم و ارزش صادرات سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *