لیست بیمه

چطور از طریق سامانه اینترنت، لیست بیمه را ارسال کنیم؟

پایگاه خبری دنیای برند، تهیه لیست بیمه تامین اجتماعی و ارسال لیست بیمه کارکنان یکی از دغدغه های اصلی مدیران و صاحبان کسب و کارها در پایان ماه است. جرائم مربوط به بیمه کارکنان شامل بخشودگی نمی شوند و مسئولین باید قبل از پایان موعد مقرر با ارسال لیست بیمه از طریق اینترنت و یا دیگر راه های اعلام شده توسط سازمان تامین اجتماعی، از جریمه شدن خود جلوگیری کنند. ثبت اطلاعات کارمندان به دو صورت دستی و اینترنتی انجام می شود که تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند، اما ارسال لیست از طریق اینترنت به دلیل سهولت و سرعت انجام کار همواره توصیه می شود.

با توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی دیگر نیازی نیست جهت ارائه لیست بیمه و دریافت فیش حق بیمه بصورت حضوری به شعب سازمان و یا کارگزاری‌ها مراجعه نمایید. شما می توانید در منزل یا محل کار خود لیست بیمه را از طریق اینترنت به اداره تامین اجتماعی ارسال نموده و فیش حق بیمه خود را دریافت نموده و جهت پرداخت آن نیز از طریق سایت اقدام نمایید.

نکاتی در مورد ارسال لیست بیمه از طریق نت

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که کارفرمایان و صاحبان شرکت‌ها باید در هر ماه انجام دهند، ارسال لیست بیمه مربوط به کارکنانشان به سازمان تامین اجتماعی است. این سازمان برای تسهیل فرآیند پرداخت لیست بیمه تامین اجتماعی بدون نیاز به مراجعه حضوری، سامانه‌ای را در سایت تامین اجتماعی ایجاد و در اختیار کاربران قرار داده است.

با مراجعه به آدرس اینترنتی www.tamin.ir می‌توانید به این سامانه دسترسی داشته باشید و به صورت اینترنتی اقدام به ارسال لیست بیمه مربوط به شرکت یا کارگاه خود کنید.

کارفرمایانی که متقاضی استفاده از این سامانه هستند، در ابتدا باید با مراجعه به شعبه تامین اجتماعی مربوط به کارگاه یا شرکت خود، نسبت به تکمیل فرم تعهدنامه ارسال لیست حقوق و دستمزد از طریق اینترنت اقدام کنند و پس از تحویل آن به واحد درآمد، نام کاربری و رمز عبور را از واحد ذکرشده جهت ورود به این سامانه دریافت کنند.

How to send the insurance list through the internet system - چطور از طریق سامانه اینترنت، لیست بیمه را ارسال کنیم؟نحوه رد کردن و ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی اینترنتی

نحوه ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی به‌ صورت اینترنتی به شکل زیر است:

  1. در ابتدا باید به پرتال سازمان تامین اجتماعی به آدرس اینترنتیtamin.ir مراجعه کنید.
  2. سپس با واردکردن کد ملی کارفرما و یا نماینده او به عنوان نام کاربری و رمز عبوری که قبلاً تعریف کرده‌اید وارد این پرتال شوید.
  3. پس از ورود به سامانه از منوی عملیات لیست بیمهگزینه بارگذاری لیست بیمه را انتخاب کنید.
  4. در صفحه‌ی نمایش داده‌شده، نام، کد کارگاه و شعبه تامین اجتماعی مربوط به خود را مشاهده خواهید کرد. در اینجا باید فایل مربوط به اطلاعات ماهیانه کارگاه و فایل مربوط به اطلاعات ماهیانه بیمه‌شدگان را انتخاب و بر روی گزینه بارگذاری کلیک کنید.
  5. در این مرحله صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که حاوی اطلاعات مربوط به کارگاه، دستمزد، مبلغ حق بیمه و سایر موارد است. اگر از درستی اطلاعات مربوط به لیست بیمه اطمینان دارید، بر روی گزینه ارسال به شعبه در پایین صفحه کلیک کنید، سپس پیام نمایش داده‌شده را تائید کنید و کمی صبر کنید تا پردازش و ارسال اطلاعات تکمیل شود.
  6. پس از اینکه مرحله ۵ با موفقیت به پایان رسید، وارد منوی عملیات لیست بیمهشوید و بر روی گزینه مشاهده فهرست لیست‌ها کلیک کنید.
  7. در صفحه نمایش داده‌شده اگر وضعیت درخواستبه‌صورت تائید نهایی بود در انتهای جدول بر روی علامت ذره‌ بین کلیک کنید.
  8. در این مرحله مشخصات لیست در قسمت مشاهده اطلاعات لیست نمایش داده می‌شود. در پایین مشخصات بر روی گزینه دریافت برگ پرداخت کلیک کنید.
  9. سپس به کمی پایین رفتن در ثهمین صفحه، می‌توانید در قسمت مشاهده برگ پرداخت برگ پرداخت مربوط به لیست ارسالی را مشاهده کنید. در این قسمت بر روی گزینه نسخه چاپی کلیک کنید. پس از آن، برگ پرداخت (فیش حق بیمه) به‌صورت یک فایل PDF دانلود خواهد شد.

How to send the insurance list through the internet system 00 - چطور از طریق سامانه اینترنت، لیست بیمه را ارسال کنیم؟سامانه ارسال لیست بیمه چه مزیتی دارد؟

یکی از مزایای این سامانه محاسبه خطاها و آگاهی پیداکردن کاربران از خطاهای بوجود آمده و برطرف کردن آنهاست ، و شما دیگر نگران مشکلات مراجعه حضوری نخواهید بود. برای پرداخت حق بیمه هم شما خیلی راحت و بدون اتلاف وقت می توانید از طریق درگاه پرداخت اینترنتی بانک موجود در پرتال ، این فرآیند را انجام دهید.

سازمان تامین اجتماعی فایلی را تنظیم کرده که کاربران می‌توانند با مراجعه به آن و اجرای قدم به قدم مراحل، نحوه ارسال لیست بیمه را آموزش دیده و این لیست را به راحتی و بدون مشکل به شعبه مربوط ارائه کرده و شماره پیگیری که نشان‌دهنده تایید از طرف شعبه بیمه است را دریافت کنند.

چه زمانی لیست بیمه را ارسال کنیم؟

در مورد نحوه ارسال لیست بیمه هم لازم است فرایند ارسال را به خوبی یاد بگیرید و هم اینکه زمان ارسال را بدانید. هر کارفرما برای پرداخت حق بیمه پرسنل و ارسال لیست بیمه هر ماه، فقط ۳۰ روز فرصت دارد. چنانچه در این مدت اقدام به ارسال لیست بیمه نکند، جریمه دیرکرد و ممانعت از ارسال لیست بیمه ماهانه جدید برای او اعمال می شود.

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در ارسال لیست بیمه چه راهکاری وجود دارد؟

یکی از مشکلاتی که امکان دارد برای کارفرمایان در هنگام ارسال لیست بیمه بوجود بیاید عدم تطابق دستمزد کارفرما با دستمزد قرارداد بیمه کارفرمایی است که در اکثر مواقع دیده می شود و باعث به هم ریختگی در لیست بیمه می شود. برای کاهش و از بین رفتن مشکلات این چنینی کارفرمایان می توانند با آموزش حسابداری حقوق و دستمزد، مشکلات خود را به حداقل رسانده و در هنگام ارسال لیست بیمه دیگر به مشکل برنخورند.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

فولاد

صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد ۱۴۰۲

پایگاه خبری دنیای برند، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار کامل حجم و ارزش صادرات سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *