ثبت جهانی برند

کمک‌هزینه ثبت جهانی برند به صادرکنندگان فارس

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در جهت حمایت از صادرکنندگان، مشوق های صادراتی در این استان اعمال می شود که کمک‌هزینه ثبت جهانی برند یکی از آنها است.

پایگاه خبری دنیای برند، حمیدرضا ایزدی دوشنبه در چهارمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان فارس افرود: پرداخت کمک هزینه ثبت جهانی برند کالا، بنگاه و جغرافیایی در بازارهای هدف، حمایت از برنامه توانمندسازی صادراتی بنگاه های کوچک و متوسط، حمایت از ایجاد، راه اندازی، تکمیل، تجهیز و توسعه زیرساخت های صادراتی از جمله مشوق ها است.
وی ادامه داد: توسعه فعالیت مراکز تجاری و دفاتر فروش و بازاریابی در بازارهای هدف و کمک هزینه اعزام هیات‌های تجاری و بازاریابی و سرمایه گذاری و حضور در نمایشگاه‌های بین المللی و اختصاصی، پرداخت کمک هزینه حمل هوایی (کشورهای روسیه و چین) و فعالیت‌های تبلیغاتی، بازاریابی، اطلاع رسانی، مشاوره، آموزش و فرهنگ سازی از دیگر موضوعات و مشوق‌های صادراتی است که اعمال می‌شود.
دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان فارس گفت: تشکیل این کارگروها و کمیته‌های مرتبط صادرات غیرنفتی توسعه صادرات، به منظور بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی استان برای تقویت بخش تولید و تجارت و هماهنگی بخش صادرات با موضوعات بازرگانی داخلی و اصل نگاه جامع و یکپارچه به موضوع صادرات، جلوگیری از خام‌فروشی و صادرات کالاهای با ارزش افزوده بیشتر، بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل در افزایش صادرات غیرنفتی و تنوع‌ بخشی به کالاهای صادراتی است.

Help ‌ Cost of global brand registration to Fars exporters 300x202 - کمک‌هزینه ثبت جهانی برند به صادرکنندگان فارس

ایزدی با اشاره به موضوع توسعه صادرات غیرنفتی و مدیریت واردات به عنوان یکی از محورهای هفت گانه برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، بیان کرد: با توجه به تحریم‌های ناجوانمردانه و محدودیت‌های بین‌المللی در شرایط کنونی، صادرات غیرنفتی نقش به‌سزایی در تقویت بخش تولید، حفظ اشتغال و تامین درآمدهای ارزی ایفا می‌نماید.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این جلسه در خصوص اظهارنامه‌های صادراتی، صادرکنندگان از گمرکات استان فارس گفت: ضرورت دارد در این خصوص آسیب‌شناسی و عارضه یابی صورت پذیرد که چرا برخی صادرکنندگان تمایل و یا توانایی اظهار پروفرم‌های صادراتی را از گمرکات استان فارس ندارند، تا با قید فوریت دستگاه‌های متولی نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه استانداری فارس با تمام وجود و ظرفیت های لازم از سرمایه‌گذاران واقعی این بخش حمایت خواهد نمود، از تمامی سرمایه گذاران و علاقه‌مندان و دلسوزان استان فارس درخواست کرد تا در صورت تمایل به سرمایه‌گذاری در ایجاد و یا اتمام پروژه‌های زیرساختی صادراتی استان، به دبیرخانه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان فارس مراجعه کرده، و نسبت به این مهم اقدام کنند.
وی ادامه داد: براساس شاخص‌ها، گزارش عملکرد فعالیت و پیشرفت پروژه و میزان اثر بخشی در صادرات و نیز براساس نوع و میزان محصولات و ارائه طرح توجیهی فنی اقتصادی خدمات تسهیلاتی به صادرکنندگان غیرنفتی استان ارایه می‌شود.
در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان فارس، روند برگزاری میز کشوری عراق و عمان، مشوق‌ها و بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی و شیوه پرداخت کمک سود تسهیلات ویژه بانکی در حوزه اعتبارات صادراتی به صادرکنندگان از جمله فنی مهندسی، شتاب دهنده‌های صادراتی، خدمات فرهنگی، هنری، نوآورانه و خلاق، همچنین بررسی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، اولویت‌بندی بازارهای هدف و امکانات موجود بحث و بررسی و تصمیمات اجرایی اتخاذ شد.

همچنین ببینید

نساجی هلال به دنبال برندسازی

شرکت نساجی هلال به دنبال برندسازی است

مدیر توسعه بازار شرکت صنایع نساجی هلال احمر ایران گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت نساجی هلال، حضور قدرتمند در بازار آزاد و برندسازی است.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x