گردشگری

در تورگردانی استاندارد حلال داشته باشیم و آن را به یک برند تبدیل کنیم

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه ما باید تورگردانی استاندارد حلال داشته باشیم و آن را در دنیا به یک برند تبدیل کنیم.

پایگاه خبری دنیای برند، نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه مبحث استاندارد دامنه بسیار وسیعی دارد و باید برای آن تعریف مشخصی داشت، خواستار استاندارد سازی گردشگری حلال شد و عنوان کرد: هنوز گردشگری سامان‌دهی نشده و تعریف دقیق ندارد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با مدیرکل استاندارد فارس با اشاره به موضوع عرف عام و خاص که در عرف خاص صاحبان آن حرفه، جوانب را بررسی کردند و نظر می‌دادند، گفت: وقتی جامعه رشد می‌کند و به سمت تکامل می‌رود به تناسب آن علوم بالادستی نیز باید تغییر کند، یعنی حقوق و فقه متناسب با این تغییرات در فرآیند تصمیم گیری و احکام خود ورود می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس، آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه در فقه و قضاوت مبحثی با عنوان حکم، عرف را تعیین می‌کند، اظهار کرد: با روی کار آمدن استاندارد، عرف به استانداردهای موجود تبدیل می‌شود، یعنی اگر استاندارد وجود داشته باشد باید طبق آن رفتار کرد.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه ما باید تورگردانی استاندارد حلال داشته باشیم و آن را در دنیا به یک برند تبدیل کنیم، اظهار کرد: کشور ژاپن این مورد را تعریف کرده است، یعنی در مقابل تورهایی که در دنیا رواج دارد، تور حلال را بر اساس استانداردهای اسلامی تعریف کرده و ما را به عنوان یک مسلمان برای گردش به کشور خود دعوت می‌کند.

آیت‌الله دژکام عنوان کرد: از آنجا که کشورهای اسلامی گردشگر بیشتری خواهند فرستاد و در پیش بینی آنها گردشگری حلال با جمعیت نزدیک به یک میلیارد نفر خواهند داشت، لذا نیاز است تا ما هم به استاندارد سازی این قضیه توجه جدی کنیم.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

او ادامه داد: در تور گردانی‌هایی که در کشور داریم اتفاقاتی مشاهده می‌شود که مطلوب یک گردشگری با سلیقه حلال نیست و بیشتر از کشورهای دیگر اقتباس کرده‌اند و همان کاری که کشورهای دیگر می‌کنند را انجام می‌دهند و از این سبب ما در بوم گردی‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: اگر در گردشگری حلال، استاندارد وجود داشته باشد، کیفیت کار ما را بالاتر می‌برد و با یکسری از آداب، گردشگر را متوجه می‌کنند که خلاف چارچوب‌های لازم درخواستی نداشته باشد.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: فارس به واسطه ویژگی‌های خاصی که در باب گردشگری دارد نیاز به ایجاد استاندارد حلال دارد، بنابراین نیاز به طراحی این نوع استاندارد داریم تا برای گردشگری، هتل و بوم گردی‌ها بتوان ضابطه‌های استانداردهای گردشگری حلال را تعریف کرد.

امام جمعه شیراز بر همراهی اداره استاندارد برای بهره از ظرفیت‌های شیراز تاکید کرد و گفت: استاندارد و مهر استاندارد برای مردم اعتماد می‌آورد و این خیلی مهم است، خصوصا گردشگر در کشور خارجی وقتی آرم حلال پای یک شرکت گردشگری می‌بیند و استاندارد ایران تایید می‌کند که حلال است این موضوع برای گردشگر بسیار ارزشمند است.

آیت‌الله دژکام همچنین با اشاره به محدودیت‌های کرونایی و کاهش سفرها، خاطرنشان کرد: این برهه نیز می‌گذرد و در فضای دیگری که شروع شود مسلما یکی از درآمدهای خوب استان فارس می‌تواند گردشگری باشد که در چارچوب حلال تعریف شود، زیرا این قضیه برای گردشگر ایرانی و غیر ایرانی جاذبه دارد.

او گفت: امروز دشمن از ما تصویری درست کرده که نوع نظارت ما بسیار خشن و غیر علمی است و بیشتر در مسائل اجتماعی و اخلاقی بوده است در حالیکه ما دوست داریم از نظر فرهنگی این حس ایجاد شود که جایگاه ناظر جایگاه کسی است که ارشاد می‌کند و حمایت و هدایت می‌کند نه اینکه صرفا با روش‌های سلبی کارش را پیش می‌برد.

او با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی که ۴۰ سال جامعه پردازی و تمدن سازی می‌خواهیم، گفت: جامعه پردازی به تقابل نیست و به کمک هم دادن است؛ هم به دیگران کمک دهید و هم کمک بگیرید و این باعث رشد خواهد شد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: ساختن جامعه این است که به راحتی در هر مسئله‌ای به همدیگر کمک دهیم تا مشکلات حل شود و اگر حل شد نیاز به سروصدا و تبلیغات زیادی هم نیست.

آیت‌الله دژکام همچنین در این نشست از مسئولان خواست که در بحث تولید و در جایی که کار جدیدی شروع می‌شود، یا کارخانه و کارگاهی احداث می‌شود موانع را بردارند تا تولید رونق بگیرد.

همچنین ببینید

ایران خودرو

واکنش ایران خودرو به گزارش تهیه شده با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس»

گروه صنعتی ایران خودرو در واکنش به انتشار گزارشی با عنوان «دام ایران خودرو برای متقاضیان پژو پارس» توضیحاتی را ارسال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *