طرقبه مشهد

جاهای دیدنی طرقبه مشهد را بشناسید

پایگاه خبری دنیای برند، شهر طرقبه یکی از بهترین و معروف­ترین جاذبه­های تفریحی و گردشگری اطراف مشهد است که علاوه بر مسافران، بسیاری ساکنان مشهد در ایام تعطیل از آن بازدید می­کنند. این منطقه کوهستانی پارک، رستوران و مکان­های تفریحی بسیاری را در خود جای داده است. نام طرقبه، در گذشته «ترقبذ» بود که از دو بخش «تُرُق» و «بَذ» تشکیل شده و به معنای آبادی بزرگ است. در ابتدای طرقبه، هتلی به نام هتل پارک حیات مشهد وجود دارد. این هتل برای مسافرانی که به منظور بازدید از طرقبه به مشهد می­آیند، مناسب است.

معرفی هتل پارک حیات مشهد

این هتل پنج ستاره در دامنه رشته کوه بینالود و در منطقه ای ییلاقی و خوش آب­وهوا به نام طرقبه قرار دارد. این هتل یکی از بزرگترین هتل­های مشهد است که در سال ۱۳۹۵ تاسیس شده و وسعت آن بیشتر از ۳۱ هزار متر مربع است.

به طور کلی، این هتل دارای ۳۲۴ واحد اقامتی است که اتاق­های متنوع آن شامل سوئیت­های لوکس، اتاق­های دوتخته، سه­تخته و اتاق­های کانکت می­شود. خدمات و امکانات این هتل، شامل ترانسفر رفت­وبرگشت رایگان، میز بیلیارد، لاندری، سالن بدنسازی، استخر جهت شنا، سونا، جکوزی و سالن ماساژ است.

علاوه بر این، هتل پارک حیات مشهد، یک سالن همایش بسیار بزرگ دارد که بیش از ۲۰۰۰ نفر گنجایش خواهد داشت. با اقامت در این هتل، به دلیل دور بودن از شلوغی و هیاهوی شهر، مسافران سفری آرام و لذت­بخشی را تجربه خواهند کرد. توجه داشته باشید که فاصله هتل پارک حیات تا حرم امام رضا (ع) زیاد است.

Get to know the sights of Mashhad 01 - جاهای دیدنی طرقبه مشهد را بشناسیدرستوران های طرقبه

در منطقه کوهستانی طرقبه رستوران­های متنوعی وجود دارند که انواع غذاهای باکیفیت را سرو می­کنند. در واقع، پس از توریستی­شدن این منطقه، رستوران ­های طرقبه پیشرفت چشمگیری در کار خود داشتند تا رضایت مسافران را جلب کنند.

بهترین رستوران ­های طرقبه شامل رستوران تشریفات، رستوران سران، رستوران آرتیمان، رستوران گنجعلی خان و فست­فود دیدار می شود. در صورتی که مسافران نخواهند در رستوران هتل پارک حیات مشهد غذای خود را میل کنند، هر یک از این رستوران­ها یک گزینه عالی است.

تفریحات طرقبه

در طرقبه، امکانات تفریحی متنوعی وجود دارد و فضای طبیعی آن که یک منطقه کوهستانی است، برای گذراندن اوقات فراغت و دورهمی­های دوستانه بسیار مناسب است. تفریحاتی که مسافران می­توانند در این منطقه انجام دهند، شامل موارد زیر می­شود:

  1. پیست­اسکی: پیست­اسکی یکی از هیجان انگیزترین و پرطرفدارترین تفریحات این منطقه در فصل زمستان است.
  2. پیست اتومبیلرانی: به مسافرانی که علاقمند هیجان و سرعت هستند، پیشنهاد می­شود سری به پیست اتومبیلرانی این منطقه بزنند. تفریح در این پیست اتومبیلرانی، خاطرات فراموش­نشدنی برای آنها رقم می­زند. می­توانید پس از رزرو هتل پارک حیات مشهد، با خیالی آسوده برای این تفریحات وقت بگذارید.
  3. سوارکاری: یکی دیگر از تفریحات مدرن که مسافران می­توانند در منطقه طرقبه انجام دهند، سوارکاری است. اگرچه سوارکاری یک تفریح مفرح بین جوانان است، اما نیاز به بودجه زیادی دارد.
  4. مجموعه تفریحی چالیدره: افرادی که به دنبال تفریحات هیجانی ارزان­قیمت هستند، مجموعه چالیدره بهترین گزینه برای آنها است. بازی­های هیجان­انگیز این مجموعه شامل زیپ لاین، بانجی جامپینگ، تله کابین، تله سیژ، قایق سواری، قایق موتوری و ماهیگیری می­شود.

روستاهای طرقبه

شهر طرقبه در یک منطقه کوهستانی و بسیار خوش آب­وهوای مشهد قرار گرفته است. این منطقه جزء ییلاقات به حساب می آید و دارای روستاهای متعدد است. اغلب مسافرانی که در هتل پارک حیات مشهد اقامت می­کنند، از روستاهای این منطقه بازدید می­کنند. برخی از معروفترین روستاهای طرقبه عبارتند از:

روستای کنگ

این روستا در نگاه اول مسافران را به یاد ماسوله می­اندازد؛ زیرا همانند ماسوله دارای معماری پلکانی است و سقف هر خانه، حیات خانه فوقانی را می­سازد. همچنین در این روستا، باغ­های گردو و گیلاس و رودخانه وجود دارد. جاذبه­های دیگر این روستا شامل آبشار زیبای حمام گبر، قلعه حصار، رباط شاه عباسی، تکیه، حسینیه، قبرستان تاریخی، قلعه فلسکه، چشمه مقدس و آرامگاه عبدالله انصاری و بی بی آمنه می­شود.

روستای نغندر

این روستا در مسیر شهر طرقبه به روستای کنگ قرار گرفته و قدمت زیادی دارد. جاهای دیدنی آن شامل قلعه قدیمی، گورستان تاریخی این روستا و مقبره شیخ جمال الدین محمد نغندری طوسی می­شود. اگر از دیدن این بناهای بومی لذت می­برید، می­توانید پس از رزرو هتل پارک حیات مشهد برای گشت­وگذار به این روستاها سر بزنید.

روستای جاغرق

این روستا یکی از زیباترین و مشهورترین روستاهای طرقبه است که در ۷ کیلومتری جنوب غربی طرقبه قرار دارد. روستای جاغرق در تابستان دارای آب­وهوای خنک و دلنشینی است و در آن، یک درخت چنار ۷۰۰ ساله با قطر حدود دو متر وجود دارد.

روستای مایان

این روستا نیز معماری پلکانی و طبیعت بکر و بی­نظیری دارد. روستای مایان از سه بخش مایان سفلی، مایان وسطی و مایان علیا تشکیل شده است و مردم آن اغلب به دامپروری و کشاورزی مشغول هستند. جاهای دیدنی این روستا شامل مزار امام زاده میرزا عرب، سنگ قبرهای تاریخی و درختان کهن ارس می­شود.

Get to know the sights of Mashhad 02 - جاهای دیدنی طرقبه مشهد را بشناسیدپارک های طرقبه

مسافرانی که به طرقبه سفر می­کنند، به جز بازدید از روستاهای اطراف این منطقه و تفریحات طرقبه می­توانند اوقات خود را در پارک­های این شهر بگذرانند. پارک­های طرقبه شامل پارک جنگلی وکیل آباد، پارک کمر مقبولا، پارک جنگلی بهمن و پارک پونه می­شود.

رزرو متنوع ترین هتل های مشهد در فلای تودی

برای رزرو متنوع ترین هتل ‌های مشهد کافی است وارد سایت فلای تودی شوید. با یک مقایسه ساده میان امکانات و قیمت اتاق ها به راحتی می‌توانید مناسب ترین گزینه را با توجه به بودجه خود و در کمترین زمان ممکن رزرو کنید. فلای تودی ارزانترین مرجع خرید بلیط هواپیما تهران به مشهد و رزرو هتل با پشتیبانی ۲۴ ساعته، باکیفیت‌ترین خدمات سفر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *