پمپ هیدرولیک

آشنایی کامل با پمپ هیدرولیک و شیر هیدرولیک

پایگاه خبری دنیای برند، پمپ هیدرولیک یکی از بهترین و کار آمد ترین تجهیزات صنعتی است که با داشتن قدرت و کارایی بالا قابلیت استفاده در بخش های مختلف مانند صنایع، کشاورزی، ساختمان سازی و… را دارد. در واقع این مدل از پمپ ها با داشتن قابلیت جابجایی با فشار بالا شرایطی را فراهم نموده که سیالات با فشار و قدرت زیاد جابجا شوند. این پمپ ها از بخش های متفاوتی ساخته شده اند که هر یک وظیفه خاص خود را دارند و عملکرد آنها می تواند تاثیرات مثبت و منفی بر روی عملکرد اصلی پمپ داشته باشد. شیر هیدرولیک از مهم ترین بخش های سازنده پمپ است که وظیفه کنترل فرمان ها را دارد و می تواند عملکرد پمپ را مدیریت کند. برای آشنایی بیشتر با مدل های مختلف این وسیله پیشنهاد می کنیم به سایت قوام صنعت مراجعه نمایید.

پمپ هیدرولیک چیست؟

یکی از تجهیزات کاربردی و مهم که قابلیت های منحصر به فردی برای صاحبان کسب و کار در زمینه مختلف قرار می دهد، انواع پمپ هیدرولیک است که در مدل های مختلف طراحی و تولید می شود. با توجه به کاربرد زیاد این وسیله، تولید کنندگان سعی داشته اند که با تولید مدل های مختلف نیاز بخش های مختلف را برطرف سازند به این ترتیب امکان استفاده از انواع پمپ های هیدرولیکی در زمینه های متفاوت فراهم شده است.

آشنایی با انواع پمپ هیدرولیک

همانطور که عنوان شده انواع پمپ های هیدرولیکی کاربرد های مختلفی دارند از این رو در مدل های متنوع و با اندازه و ابعاد مختلف طراحی و تولید می شود. از دیگر دلایلی که سبب تولید مدل های مختلف از انواع پمپ ها می شود، شرایط به کار گیری و محل نصب است چرا که معمولا این تجهیزات در محیط های مرطوب با میزان سیالات آب و هوایی متفاوت نصب می شود. پمپ هیدرولیکی مدل چرخ دنده ای، پره ای و پیستونی سه مدل از انواع تولیدات پمپ است که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

  • Full acquaintance with hydraulic pump and hydraulic valve 01 - آشنایی کامل با پمپ هیدرولیک و شیر هیدرولیکپمپ چرخ دنده ای

اگر به دنبال مدل های ساده و ارزان قیمت هستید، پمپ های دنده ای بسیار مناسب هستند اما به تبع کارایی ضعیف تری دارند چرا که به طور ثابت در یک محل قرار دارند و می توانند فشار زیر ۲۰۰ بار را تولید نمایند. اگر برای سیستم های هیدرولیکی نصب شده روی کامیون ها به دنبال پمپ هستید، مدل های دنده ای بسیار ایده آل و کار آمد هستند.

در طراحی و تولید پمپ دنده ای قطعات کمتری استفاده شده از این رو هزینه تولید کمتری به نسبت دیگر مدل ها دارد، نحوه عملکرد آن پمپ به گونه ای است که با ایجاد فشار سیال را ما بین چرخ دنده های گیر می اندازد و سپس با انتقال فشار و پمپاژ قوی آن را از طریق درگاه خروجی به خارج از پمپ هدایت می کند.

  • پمپ پیستونی

مدل دیگری که پمپ های هیدرولیکی، پیستونی ها هستند که با داشتن پیچیدگی بیشتر به نسبت مدل دنده ای از هزینه تولید بیشتری برخوردار است. نصب و راه اندازی این مدل نیازمند تخصص و مهارت بالاست از این رو افراد متخصص باید این کار را انجام دهند که سبب اضافه شدن هزینه نگهداری نیز می شود. این پمپ می تواند تا فشار ۳۵۰ را تحمل کند و به دلیل داشتن قطعات بیشتر مانند صفحه سواش، چک توپ و…عملکرد ثابت و متغیر را نیز پشتیبانی می کند.

  • پمپ پره ای

این مدل از پمپ های هیدرولیکی بیشتر در وسایل نقلیه و برای فشار تا ۱۸۰ بار مورو بررسی قرار می گیرند. در طراحی و تولید آن از پره هایی یک اندازه استفاده شده که روی یک کارتریج محکم قرار گرفته اند و با چرخش مداوم فشار مورد نیاز را تامین می کنند.

کاربرد شیر هیدرولیک

بدون شک عملکرد و کارایی انواع پمپ ها تنها زمانی قابل قبول است که کنترل مدیریت شده ای روی عملکرد آن ها اعمال شود، پس در نتیجه به یک بخش کنترل کننده به نام شیر هیدرولیک نیاز است تا بتوان به واسطه آن میزان فشار و انتقال سیالات را کنترل نمود. در واقع این قسمت مهم ترین بخش پمپ هیدرولیک به حساب می آید و  به نحوی کنترل کننده تمامی عملکرد و اقدامات پمپ است.

نتیجه گیری

با توجه به توضیحات عنوان شده انواع پمپ های هیدرولیکی در مدل های مختلف و با کارایی متنوع طراحی و تولید می شوند و شما می توانید هر یک از این موارد را با توجه به نیاز خود خریداری نمایید، برای آشنایی بیشتر با چگونگی عملکرد انواع پمپ ها و همچنین بررسی ویژگی مدFull acquaintance with hydraulic pump and hydraulic valve 02 - آشنایی کامل با پمپ هیدرولیک و شیر هیدرولیکل های متنوع به قوام صنعت مراجعه نمایید.

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Img20240313151452412 310x165 - برای توسعه انرژی تجدیدپذیر، از ظرفیت های بین المللی استفاده شود

برای توسعه انرژی تجدیدپذیر، از ظرفیت های بین المللی استفاده شود

در نشست کمیسیون انرژی اتاق ایران که با حضور نماینده اتاق‌های مشترک برگزار شد، درباره …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x