جشنواره ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع فرهنگی

جشنواره ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع فرهنگی

نشست خبری جشنواره ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع فرهنگی هم‌زمان با سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی برگزار گردید.

پایگاه خبری دنیای برند، این نشست خبری با حضور آقای دکتر ایمانی خوشخو رییس پارک و رییس جشنواره، خانم سوده صوفی مدیر برنامه ریزی وتوسعه پارک و دبیر جشنواره و آرش سروری، مدیر برگزاری نشست خبری برگزار گردید.

با توجه به این که یکی از اجزای مهم اکوسیستم صنایع خلاق فرهنگی، کسب و کارهای فعال در این زمینه هستند و هر کسب و کار بر مبنای یک نیاز که تبدیل به ایده شده است شکل گرفته است، انتخاب ایده نقش به سزایی در آینده کسب و  کار و رشد و توسعه اکوسیستم مورد نظر دارد.

پارک ملی علو م و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در راستای ایجاد فرصت برای بهره برداری مناسب از منابع غنی صنایع فرهنگی جهت ایجاد فرصت های رشد و توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشورمان و با هدف ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری، شناسایی استعدادهای خلاق و حمایت از آن ها در مسیر تبدیل ایده به محصول یا خدمت قابل اائه به بازارهای داخلی و خارجی، اقدام به تجمیع ایده ها در زنجیره ارزش صنایع خلاق فرهنگی و فناوری های نرم در قالب “جشنواره ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع فرهنگی”می نماید تا با شناسایی ایده های خلاقانه و حمایت از آن ها، فرصت رشد را برای کارآفرینان این عرصه فراهم نماید.

شایان ذکر است حمایت معنوی برخی از اعضای اکوسیستم صنایع خلاق فرهنگی معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت ارشاد، صندوق نوآوری و شکوفایی، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران، برنامه توسعه یست بوم شرکت های خلاق، صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق منجر به ایجاد هم افزایی در حمایت از ایده ها خواهد شد.

صاحبان ایده، ایده خود را در قالب فایل word که در سایت پارک(iccip.ir) بارگذاری شده تا تاریخ ۱۳ مرداد، در موضوعاتی که در زیر ذکر شده است به شماره واتساپ ۰۹۰۲۴۳۴۳۸۴۵ تا تاریخ ۱۳ مرداد ارسال خواهند کرد.

پس از پایان مهلت ارسال ایده ها داوری می شوند که در چند بخش خروجی دارند؛ ایده هایی که بسیار خوب هستند و قابلیت تبدیل به محصول را دارند در مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی مورد حمایت قرار می گیرند؛ اما ایده هایی که در درجه متوسط قرار می گیرند و  قابیلت بالایی دارند، با صاحبان ایده تماس گرفته می شود تا با ارائه پیشنهاداتی بتوانند ایده خود را پرورش دهند و در نهایت آن دسته از ایده هایی که در مراحل اولیه قرار دارند می توانند در دوره های بعدی این جشنواره شرکت کنند.

ضرورت برگزاری:

حرکت در مسیر خلاقیت و نوآوری نیازمند شناسایی فرصت های نو در فضای آینده با نگاهی به وضع موجود در زمینه های متعدد صنایع خلاق و تولید ایده های جدید است.

یکی از اجزای مهم اکوسیستم صنایع خلاق فرهنگی، کسب و کارهای فعال در این زمینه هستند، از آن جا که هر کسب و کار بر مبنای یک نیاز که تبدیل به ایده شده است شکل می گیرد، انتخاب ایده نقش به سزایی در آینده کسب و  کار و رشد و توسعه اکوسیستم مورد نظر دارد.

پارک ملی علو م و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در راستای ایجاد فرصت برای بهره برداری مناسب از منابع غنی صنایع فرهنگی جهت ایجاد فرصت های رشد و توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشورمان و با هدف ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری، شناسایی استعدادهای خلاق و برقراری ارتباط با آنها،اقدام به تجمیع ایده ها در زنجیره ارزش صنایع خلاق فرهنگی و فناوری های نرم در قالب جشنواره “ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع فرهنگی”می نماید تا با شناسایی ایده های خلاقانه و حمایت از آن ها، فرصت رشد را برای کارآفرینان این عرصه فراهم نماید.

اهداف:

  1. جریان سازی جهت تولید ایده و تجمیع ایده های موجود
  2. تشویق جوانان به ایده پردازی متناسب با نیازها و اولویت های کشور
  3. ایجاد الگوی ایده خوب و قابل تبدیل به کسب و کار
  4. معرفی پارک به عنوان جریان ساز و حامی در مسیر تبدیل ایده ها به خدامت و محصولات قابل عرضه به بازار
  5. معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی
  6. معرفی اکوسیستم صنایع خلاق فرهنگی با نقش آفرینی هر یک از اعضای اکوسیستم
  7. تجمیع ظرفیت های موجود در اکوسیستم صنایع خلاق فرهنگی در راستای خلق کسب و کارهای ارزش آفرین

مراحل برگزاری :

صاحبان ایده، ایده خود را در قالب فایل word که در سایت پارک(iccip.ir) بارگذاری شده در موضوعاتی که در زیر ذکر شده است به شماره واتساپ ۰۹۰۲۴۳۴۳۸۴۵ تا تاریخ ۱۳ مرداد ارسال خواهند کرد.

تمام ایده‌ها بر اساس معیارهای نوآوری، درجه‌ی پختگی، امکان تولید، ارزش افزوده اقتصادی، فراگیری استفاده در جامعه، درجه‌ رفع مشکلات جامعه و امکان ارائه در صحنه‌ جهانی مورد ارزیابی، نظرسنجی و رتبه‌بندی داوران جشنواره، متشکل از متخصصین کارآفرینی و صنایع فرهنگی، قرار می‌گیرند. تعدادی از آنها به عنوان ایده‌ها‌ی برتر شناخته می‌شوند در مراسم اختتامیه که در تاریخ ۱۹ مرداد برگزار خواهد شد، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

از آنجا که تبدیل ایده های خلاقانه به کالا و خدمات و ارائه آنها به بازار نیازمند سرمایه گذاری مادی و معنوی می باشد، صاحبان ایده های برتر مورد حمایت پارک (مشاوره، استقرار، جذب سرمایه گذار) قرارخواهند گرفت تا منجر به شکل گیری کسب و کاری اشتغال زا و درآمد زا شوند.

  1. فناوری های فرهنگی:

فناوری‌های مهندسی انگیزه، بازی‌وار سازی، ارتباطی و رسانه‌ای، سازوکارهای مدیریت بهره‌وری و حکمرانی در حوزه فرهنگی و اجتماعی، آموزشی و یادگیری، نوآوری‌های اجتماعی ،تبلیغات و فروش، فناوری اطلاعات، فناوری آموزش

تولید محتوا و نشر مکتوب و دیجیتال، پویانمایی و پی‌نمایی، سینما، بازی های ویدئویی

  1. ۲. صنایع خلاق فرهنگی:

میراث فرهنگی و گردشگری، صنایع دستی، صنایع دیداری وشنیداری، هنرهای تجسمی، اسبا بازی و سرگرمی، طراحی صنعتی، گرافیک، نشر و چاپ، معماری، هنرهای نمایشی، نقاشی، عکاسی، مد و پوشاک، رسانه

Festival of Top Ideas - جشنواره ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع فرهنگی

 

 

همچنین ببینید

Img20240313151452412 310x165 - برای توسعه انرژی تجدیدپذیر، از ظرفیت های بین المللی استفاده شود

برای توسعه انرژی تجدیدپذیر، از ظرفیت های بین المللی استفاده شود

در نشست کمیسیون انرژی اتاق ایران که با حضور نماینده اتاق‌های مشترک برگزار شد، درباره …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x