سامانه اِمتا

امکانات فوق ‌العاده سامانه اِمتا برای کسب و کارهای دارای اینماد

پایگاه خبری دنیای برند، در جلسه کارگروه مشورتی راهبری تجارت الکترونیکی مورخ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ که با حضور نمایندگان تشکل های بخش خصوصی و کسب­ و کارهای برتر در حوزه تجارت الکترونیکی برگزار شد، نسخه جدید سامانه امتا و امکانات آن برای کسب ­و کارهای دارای اینماد به ویژه سکوهای اینترنتی (پلتفرم­ ها) ارائه شد.

در آخرین جلسه کارگروه مشورتی راهبری تجارت الکترونیکی که در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ با حضور نمایندگان تشکل‌ های بخش خصوصی از جمله انجمن صنفی کسب‌ و کارهای اینترنتی و کسب ‌و کارهای برتر از جمله اسنپ، دیوار، شیپور و دکتردکتر در مرکز تتا برگزار شد، نسخه جدید سامانه امتا و امکانات آن برای کسب ­و کارها به ویژه سکوهای اینترنتی ارائه و در مورد دیگر نیازمندی ‌های کسب ‌و کارها و برنامه آینده سامانه، بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه، ضمن ارائه نسخه جدید سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی (امتا) که با سه مأموریت احراز هویت، احراز صلاحیت و احراز اصالت ایجاد و در حال حاضر به سرویس­ های ثبت احوال، شاهکار، ثبت شرکت­ ها، روزنامه رسمی، نظام وظیفه و … متصل و با شماره پنج رقمی مرکز تماس ۴۱۶۰۶ و سرشماره پیامکی ۳۰۰۰۴۱۶۰۶ پشتیبانی می ­شود، امکانات جدید سامانه از جمله بخش اطلاعات تماس (تلفن همراه، پست الکترونیکی و نشانی)، اطلاعات مجوزها و اطلاعات دارایی­ ها معرفی شد. در بخش اطلاعات تماس، امکان ارائه نشانی پست الکترونیکی احرازشده (از طریق ارسال کد تأیید) و نشانی استعلام ­شده از شرکت ملی پست به کسب­ و کارهای اینترنتی فراهم شده است. در بخش اطلاعات مجوزها نیز پروانه کسب اصناف و همچنین پروانه طبابت سازمان نظام پزشکی و در بخش اطلاعات دارایی ­ها نیز بیمه شخص ثالث خودرو به سامانه امتا اضافه شده که امکان ارائه آن‌ها به کسب­ و کارهای مرتبط دارای اینماد هم­ اکنون وجود دارد.

به این ترتیب بسیاری از مشکلات سکوهای اینترنتی مثل پلتفرم­ های کالایی یا پلتفرم ­های سلامت از جهت اتصال به سرویس­ های حاکمیتی و دغدغه­ های آن­ها در زمینه انجام استعلامات کاربران و تأمین­ کنندگان برطرف و بخشی از هزینه ­های آن‌ها مثل کنترل کارشناسی و چشمی مدارک و مجوزهای کاربران حذف خواهد شد. لازم به ذکر است کسب‌ و کارهای دارای اینماد می ‌توانند از طریق سامانه امتا، درخواست دسترسی به سرویس‌ های مختلف را به صورت سیستمی ثبت و دریافت نمایند. همچنین با توجه به سازوکار سامانه امتا از جهت رعایت محرمانگی و حفظ حریم خصوصی، ارائه این اطلاعات به کسب ­و کارهای اینترنتی مشابه اطلاعات قبلی سامانه امتا، صرفاً با تأیید کاربر انجام خواهد شد.

در جلسه کارگروه مشورتی راهبری تجارت الکترونیکی، پیشنهادهای زیر نیز برای ادامه توسعه سامانه امتا مطرح و مقرر شد مرکز تتا نسبت به تهیه و پیاده ­سازی آن­ها اقدام و انجمن صنفی کسب­ و کارهای اینترنتی و دیگر تشکل­ ها نیز از طریق فراخوان، نیازمندی ­های جدید کسب ­و کارها و سکوهای اینترنتی در زمینه ­های مرتبط را استخراج و به مرکز تتا ارائه نمایند.

– استعلام پلاک خودرو

– استعلام سوابق بیمه

– احراز ملک

– تصویر شخصی

– استعلام مدرک تحصیلی

– استعلام صلاحیت معلم

– استعلام مجوز مشاغل خانگی

همچنین در این جلسه درباره راهکار ورود از طریق سامانه امتا بدون نیاز به خروج از صفحه کسب­ و کار که مهم­ترین چالش کسب ­و کارها برای استفاده از سامانه امتا بود نیز بحث و تبادل نظر و مقرر شد پیشنهادهای تکمیلی در جلسات آینده کارگروه مطرح و جمع ­بندی گردد.

لازم به ذکر است، کارگروه مشورتی راهبری تجارت الکترونیکی بیش از یک سال است که با ابتکار مرکز تتا و به عنوان مکمل کارگروه نظارت بر کسب­ و کارهای اینترنتی متشکل از دستگاه ­های حاکمیتی تصمیم‌گیر در زمینه تجارت الکترونیکی، با حضور نمایندگان تمامی تشکل ­های تخصصی تجارت الکترونیکی و کسب و کارهای اینترنتی برتر به منظور تبادل نظر و دریافت نقطه نظرات بخش خصوصی تشکیل شده و به صورت دوره­ ای جلساتی را برگزار می­ نماید.

منبع: شاتا

همچنین ببینید

Img202304281357113 310x165 - نمایشگاه ایران‌ اکسپو 8 تا 12 اردیبهشت برگزار می شود

نمایشگاه ایران‌ اکسپو ۸ تا ۱۲ اردیبهشت برگزار می شود

نمایشگاه ایران‌اکسپو ۲۰۲۴ با هدف معرفی توانمندی‌های صادراتی کشور با تمرکز بر ۶ گروه کالایی، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *