پوشاک

تدوین پیش نویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک

پایگاه خبری دنیای برند، معاون امور صنایع وزارت صمت از تدوین برنامه عملیاتی توسعه زنجیره ارزش صنعت پوشاک و کفش خبرداد و گفت: این برنامه عملیاتی پس از اعمال اصلاحات نهایی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ خواهد شد.

مهدی صادقی نیارکی در جریان نشست هم اندیشی با تشکل های تخصصی صنعت پوشاک و کفش که با حضور نمایندگانی از بانک مرکزی، اتاق اصناف و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط برگزارشد، بیان کرد: برنامه عملیاتی در 4 محور با همکاری تشکل های تخصصی و صنایع پیشران تدوین شده است.

وی فراهم سازی زیر ساخت مناسب جهت تجمیع و احداث واحدهای صنعتی در کشور و ساماندهی زنجیره ارزش، لجستیک و تامین در حوزه کالا را از جمله محورهای این برنامه عملیاتی عنوان کرد و گفت: تسهیل روند تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی وصنفی با اتخاذ تمهیداتی در برنامه در نظر گرفته شده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت در ادامه ساماندهی نحوه تولید در بنگاه های کوچک و متوسط و بهم رسانی واحدهای صنفی و صنعتی زنجیره تامین واحدهای تولیدی را محور سوم این برنامه عنوان کرد و گفت: ساماندهی نحوه بازاریابی و فروش در قالب پلت فرم کسب و کار برای فروش داخلی و خارجی محور چهارم این بسته می باشد و در این محور رویکردهای حمایت از ایجاد فروشگاه های تخصصی (شهر پوشاک و کفش)، اصلاح رویه های نظارت بر توزیع و حمایت از پلت فرم های نوین مورد تاکید قرار گرفته است.

گفتنی است پیش نویس این برنامه عملیاتی طی سلسله نشست های مستمر با حضور علی آقا محمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و تشکل های تخصصی صنعتی وصنفی وهمچنین دستگاه های اجرایی مرتبط نظیر بانک مرکزی و به میزبانی معاونت امور صنایع مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: شاتا

همچنین ببینید

Img20230724132753399

پیام تبریک رئیس اتاق ایران به مناسبت نوروز 1403

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر الیل و النهار یا محول الحول و الاحوال، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *