مشاوره کسب و کار تلفنی

باید ها و نباید های مشاوره کسب و کار تلفنی

پایگاه خبری دنیای برند، مشاوره تلفنی چیست؟ مشاوره تلفنی یکی از شیوه های ارتباطی جدید است که به سرعت درسرتاسر جهان گسترش کمی و کیفی می یابد. در کشور ایران به دلیل وسعت جغرافیایی، افزایش جمعیت و وجود پاره ای اعتقادات سنتی و مذهبی، استفاده از مشاوره تلفنی بخصوص مشاوره کسب و کار تلفنی بسیار شایع و متداول است.

مشاوره تلفنی مرکزی است با مشاوران صاحب مدرک و با تجربه درکار مشاوره تلفنی که با برقراری ارتباط مشاوره ای به بررسی مشکلات، مسائل و بحران های شخصی (در یک نوبت یا مدت طولانی تر) می پردازد. مشاوره تلفنی به معنای ایجاد یک رابطه قرار دادی و مداوم تلفنی با رعایت اصول مشاوره ای بین یک مشاور متخصص و مجرب و یک تماس گیرنده است. هدف از مشاوره تلفنی برطرف نمودن نیازهای فوری تماس گیرندگان و تثبیت یا بهبود احساس سلامت روانی و جسمی آنان است. بیشتر تماس گیرندگان احساس آشفتگی یا اندوه می کنند و درباره اینگونه احساسات دچار سردرگمی هستند. مشاوره فرایندی است که به تماس گیرنده کمک می کند تا مسائل خود را روشن کنند و قدرت کنترل مسائل آتی را به دست آورد.

با توجه به تنوع تماس گیرندگان و گوناگونی مشکلات آنان گاه ضرورت می یابد که برای ارایه راهنمایی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و دیگر منابع حمایتی ارجاع داده شوند. بنابراین ارجاع تماس گیرندگان یکی از اقدامات خدماتی- تکمیلی مشاوران تلفنی محسوب می شود.

انواع مشاوره تلفنی:

  • مشاوره تلفنی خانواده

شما میتوانید همه مشغولیت زندگی خود را با (مشاوره خانواده ، روانشناس و…. ) از بین ببرید و آرام بودن را در محیط زندگی خود برگردانید. مشاوره تلفنی خانواده در دوره های مختلف زندگی در خانواده به حفظ پایه های آن کمک می کند. متاسفانه اکثر خانواده ها وقتی به مشاوره تلفنی خانواده مراجعه می کنند که در مدیریت کردن رفتار خود دچار آسیب بحرانی شوند. مشاوران خانواده در برخورد صحیح با همسر ، بهترین راه رفتار با فرزند و تصمیم گرفتن برای ازدواج به شما کمک می کنند.

  • مشاوره تلفنی کودک و نوجوان
    از مهم ترین و اثرگذار ترین تصمیمی که خانواده ها در رفتار با فرزند خود می گیرند ، مراجعه به مشاوره تلفنی کودک و نوجوان می باشد. برای همه والدین به وجود آمده که در برخورد با فرزند خود دچار مشکل شوند و این امر را نتوانند حل کنند. همچنین بعضی از خانواده در برخورد نامطلوب فرزند خود کلافه شده اند و برای راهنمایی نمی دانند چه کاری انجام دهند.یک مشاوره خوب برای این خانواده ها بهترین کمک می باشد. یافتن راهکار برای رفع همه مشکلات و سردرگمی های ذهنی و خانوادگی شما

 

باید و نباید های مشاوره کسب و کار تلفنی

  • 2 - باید ها و نباید های مشاوره کسب و کار تلفنیاصرار بیهوده نکنید

    بیشتر ما از کسانی که اصرار می‌کنند و تمام مدت در مورد خودشان صحبت می‌کنند، خوشمان نمی‌آیند. به بازاریابی خود فکر کنید. آیا مدام در حال ارائه مصرانه اطلاعات در مورد خودتان یا محصول و خدماتتان هستید؟ این کار ممکن است مشتریانتان را فراری دهد، در حالی‌ که تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن‌ها را به درون بکشید.

روی نیازها و دغدغه‌های مشتریان بالقوه‌تان تمرکز کنید و به آن‌ها چیزی پیشنهاد کنید که می‌خواهند. شما به آن‌ها کمک می‌کنید، آن‌ها را به مشتری تبدیل می‌کنید و درآمد بیشتری به دست می‌آورید.
برای راهکار بهتر؛ بهتر است شخص مقابل را آزاد بگذارید تا خودش تصمیم درست را بگیرد.

  • مشتری بالقوه کافی ایجاد کنید

بازاریابی تلفنی به معنای شروع مکالمه با مشتریان بالقوه، شناخت نیازهای آنان و کمک به آن‌ها در درک راه‌حل‌های پیشنهادی شماست. برای اینکه مشتریان بیشتری به دست آورید، به افراد بیشتری کمک کنید تا نوع محصول یا خدمات شما را درک کنند و مشتریان بالقوه‌تان را تشویق کنید تا با شما تماس بگیرند.

آیا نوع بازاریابی‌تان به شما کمک می‌کند تا مشتری بالقوه کافی به دست آورید و با آن‌ها گفت‌وگو کنید؟ شما می‌توانید با یک پیام تبلیغاتی مناسب و استراتژی آنلاین و آفلاین جریان متداومی از مشتریان بالقوه شایسته را برای خود ایجاد کنید.

  • با ایمیل یا نامه به استعلام مشتری پاسخ ندهید

در نود درصد اوقات ارائه پاسخ کتبی به استعلام مشتری به فروش منجر نمی‌شود. تلفن را بردارید و از سوالات آن شخص برای شروع مکالمه استفاده کنید با پرسیدن چند سوال بیشتر می‌توانید دریابید که او چه اهداف و نیازهایی دارد و سپس راه‌حل خود را به او معرفی کنید.

  • قیمت محصول را همان اول اعلام نکنید

زمانی که مشتریان بالقوه تماس می‌گیرند، یکی از اولین سوالاتی که می‌پرسند در مورد قیمت محصول یا خدمات است. اگر به سرعت به آن‌ها پاسخ دهید، احتمالا مکالمه به زودی پایان می‌یابد و فروش را از دست خواهید داد؛ چون هنوز قیمت‌ها از نظر آن‌ها معنایی ندارند.

زمانی که یک مشتری از شما قیمت می‌پرسد تا زمانی که کاملا متوجه نشده‌اید او چه چیزی می‌خواهد قیمت را اعلام نکنید. سپس قیمت را در قالب راه‌حل‌هایی ارزشمند و با کیفیت به او عنوان کنید.

  • زمانتان را برای کسانی که خریدار نیستند، هدر ندهید

هر چقدر هم که سیستم کاریتان خوب باشد، گاهی می‌بینید که دارید با افرادی صحبت می‌کنید که یا نمی‌توانند از پس هزینه خدماتتان برآیند یا محصولات شما سودی برای آن‌ها ندارد. مکالماتی از این قبیل باعث هدر رفتن بخش زیادی از زمانتان می‌شود.

از سوالات تعیین‌کننده و پاسخ مشتری‌ها در طول ۳ دقیقه نخست مکالمه استفاده کنید و ببینید که آیا فردی که پشت خط است، مشتری واقعی است یا خیر. اگر نبود، از او به خاطر وقتی که گذاشته تشکر کنید و به سراغ فرد دیگری بروید.

  • طی مشاوره کسب و کار تلفنی خیلی زیاد صحبت نکنید

شما از زیروبم محصولاتتان با خبر هستید؛ می‌توانید ساعت‌ها در مورد آن‌ها، فرآیند کاریتان، ویژگی‌ها و مزایای محصولات صحبت کنید. این کار را نکنید. شما با این کار حوصله مشتری را سر می‌برید و توجه او را از دست می‌دهید، به خصوص اگر بازاریابی‌تان از نوع تلفنی باشد.

هر زمان که با یک مشتری تماس می‌گیری یا یکی از مشتریان بالقوه با شما تماس می‌گیرد، از آن تماس برای درک نیازهای مشتری استفاده کنید. سوال بپرسید. اجازه دهید آن‌ها صحبت کنند تا شما اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

  • ارزش از دیدگاه مشتری را مشخص کنید

شما کاملا از مزایای محصول و خدماتتان مطلع هستید؛ می‌خواهید که مشتریان بالقوه نیز این مزایا را کاملا متوجه شوند. برای اینکه به مشتریان کمک کنید تا ارزشی را که ایجاد کرده‌اید درک کنند، از آن‌ها بخواهید تا چیزی را که می‌خواهند، تعریف و آنچه را که برایشان ارزش دارد، مشخص کنند.

  • جواب «بله» بگیرید

هدف اولیه شما این است که وقتی از مشتریان در مورد ثبت سفارش یا ثبت‌نام برای استفاده از خدمات سوال می‌کنید، از آن‌ها پاسخ «بله» را دریافت کنید اگر یک الگو از پاسخ‌های مثبت تهیه کنید، شانس شنیدن پاسخ مثبت را برای خود افزایش داده‌اید.

اهداف آن‌ها را بررسی کنید و از آن‌ها بپرسید که دقیقا دنبال چه چیزی هستند. راه‌حلی را هم که یافته‌اید بررسی کنید و از آن‌ها سوال کنید که آیا همان چیزی است که به دنبالش بودند یا خیر.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت مرکز بیزینس کوچینگ و لایف کوچینگ آلفا به آدرس https://sabereskandari.ir/ مراجعه کنید.

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Img20240313151452412 310x165 - برای توسعه انرژی تجدیدپذیر، از ظرفیت های بین المللی استفاده شود

برای توسعه انرژی تجدیدپذیر، از ظرفیت های بین المللی استفاده شود

در نشست کمیسیون انرژی اتاق ایران که با حضور نماینده اتاق‌های مشترک برگزار شد، درباره …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x