معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ۳ ناحیه صنعتی در استان سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری دنیای برند، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از نواحی‌ صنعتی میانکنگی هیرمند، ادیمی نیمروز و بنجار زابل در استان سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

به گزارش شاتا، علی رسولیان روز ‌چهارشنبه در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان و با حضور در شهرستان‌های هیرمند و نیمروز، از امکانات زیربنایی، آخرین وضعیت زیرساخت‌ها و استقرار سرمایه گذاران در نواحی صنعتی میانکنگی و ادیمی بازدید کرد.

در این بازدیدها که با همراهی حبیب اله دهمرده ـ نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی ـ انجام شد، توضیحات فنی و مسائل و مشکلات نگهداری زیرساخت‌های این نواحی صنعتی ارائه و تصمیمات لازم برای ارتقاء وضعیت کنونی آن‌ها و اداره بهتر این مناطق توسط شرکت‌های خدماتی مربوطه اتخاذ شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه از واحد تولیدی “صنایع سنگ زاریس” در ناحیه صنعتی ادیمی بازدید کرد.

رسولیان در این بازدید، ضمن گفت‌وگو با مدیران و کارگران این واحد صنعتی و تولیدی، از نزدیک در جریان توانمندی‌ها، روند فعالیت و مهمترین مسائل و مشکلات آن‌ قرار گرفت و برای رفع موانع پیش روی فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در این ناحیه صنعتی دستورات لازم را صادر کرد.

واحد صنعتی “صنایع سنگ زاریس” که با سرمایه ‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع در ناحیه صنعتی ادیمی احداث و به بهره برداری رسیده است، ظرفیت تولید ۳ هزار تن انواع سنگ‌های تزئینی ساختمانی در سال را دارد و برای ۱۵ نفر فرصت شغلی فراهم کرده است.

رسولیان همچنین در ادامه از موقعیت جغرافیایی و جانمایی ایستگاه چاه ژرف سیستان برای تأمین آب پایدار شهرک‌ها و نواحی صنعتی پیرامونی بازدید کرد.

در این بازدید نیز ضمن ارائه توضیحات فنی، مقرر شد به منظور اخذ موافقت اداره آب و فاضلاب و آغاز عملیات اجرایی حفاری و خطوط انتقال، پیگیری‌های لازم با جدیت هرچه بیشتر انجام تا شرکت شهرک‌های صنعتی در آینده نزدیک نسبت به بهره برداری و آب رسانی در این منطقه اقدام نماید.

ناحیه صنعتی میانکنگی دارای ۵۰ هکتار مساحت است که ۱۸ هکتار آن زمین صنعتی است.

این ناحیه صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق و تلفن برخوردار است و ۹ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۳ هکتار در آن منعقد شده است.

یک واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این ناحیه صنعتی نیز با سرمایه گذاری ۸ میلیارد ریال برای ۶ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌ است.

همچنین ناحیه صنعتی ادیمی دارای ۴۴ هکتار مساحت است که ۱۴ هکتار آن زمین صنعتی است.

این ناحیه صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق و تلفن برخوردار است و ۱۳ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۵ هکتار در آن منعقد شده است.

۴ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این ناحیه صنعتی نیز با سرمایه گذاری ۱۰۵ میلیارد ریال برای ۴۲ نفر اشتغالزایی نموه‌اند.

بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از ناحیه‌ صنعتی بنجار زابل

همچنین علی رسولیان روز ‌چهارشنبه در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان و با حضور در شهرستان زابل، از امکانات زیربنایی، آخرین وضعیت زیرساخت‌ها و استقرار سرمایه گذاران در ناحیه صنعتی بنجار بازدید کرد.

در این بازدید که با همراهی حبیب اله دهمرده ـ نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی ـ انجام شد، توضیحات فنی و مسائل و مشکلات نگهداری زیرساخت‌های این ناحیه صنعتی ارائه و تصمیمات لازم برای ارتقاء وضعیت کنونی آن و اداره بهتر این منطقه توسط شرکت خدماتی مربوطه اتخاذ شد.

وی در ادامه از واحد تولیدی “تعاونی ۵۰۲۷ هامون سیستان” در ناحیه صنعتی بنجار بازدید کرد.

رسولیان در این بازدید، ضمن گفت‌وگو با مدیران و کارگران این واحد صنعتی و تولیدی، از نزدیک در جریان توانمندی‌ها، روند فعالیت و مهمترین مسائل و مشکلات آن‌ قرار گرفت و برای رفع موانع پیش روی فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در این ناحیه صنعتی دستورات لازم را صادر کرد.

واحد صنعتی “تعاونی ۵۰۲۷ هامون سیستان” که با سرمایه ‌گذاری ۱۳۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع در ناحیه صنعتی بنجار احداث و به بهره برداری رسیده است، ظرفیت تولید ۲۶ هزار و ۸۰۰ تن غذای دام و طیور در سال را دارد و برای ۸ نفر فرصت شغلی فراهم کرده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با حضور در جمع فعالان اقتصادی این ناحیه صنعتی، پای صحبت آنان نشست و به بررسی مشکلات مطرح شده از جمله امنیت، معافیت‌های مالیاتی، رفع مشکل کمبود آب و ارائه تسهیلات کم بهره به واحدهای تولیدی پرداخت و در هر مورد دستورات لازم را صادر کرد.

رسولیان در این دیدار اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به‌عنوان اولین استان در طرح آمایش سرزمینی مد نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است و هدف از این سفر نیز علاوه بر بررسی مسائل و مشکلات شهرک‌ها و نواحی صنعتی و واحدهای تولیدی، توجه به نقاط ضعف و قوت این استان در طرح مذکور است.

وی تأکید کرد: نگاه دولت سیزدهم و وزارت صنعت، معدن و تجارت، توجه به استان‌های مرزی و توسعه اشتغال و صنعت در این مناطق است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به ظرفیت‌های گسترده شهرستان زابل و راه اندازی منطقه آزاد سیستان اظهار امیدواری کرد تحول جدی در بخش صنعت و فرآیند توسعه صنعتی این منطقه ایجاد شود.

رسولیان در ادامه احیاء واحدهای تولیدی غیرفعال و اتمام طرح‌های صنعتی درحال ساخت و ساز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جزء اولویت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران عنوان کرد.

استفاده از ظرفیت پساب فاضلاب شهری، راه حل مرتفع شدن بخشی از مشکلات کمبود آب واحدهای تولیدی

وی همچنین استفاده از ظرفیت پساب فاضلاب شهری را با توجه به کمبود آب و خشکسالی در بسیاری از نقاط کشور، راه حل مناسبی برای مرتفع شدن بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی دانست که در دستور کار قرار دارد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: متقاضیانی که در شهرک‌های صنعتی به آن‌ها زمین واگذار شده ولی با هدف سوداگری، قصد بهره برداری و تولید ندارند، آن اراضی بازپس گرفته شده و به سرمایه گذاران واقعی واگذار می‌شود.

رسولیان تصریح کرد: درحالی که دولت راه ورود کالاهای قاچاق و مشابه ساخت داخل را مسدود می‌کند، مردم و مصرف کنندگان داخلی نیز باید از وجود صنایع فعال و تولید کالای ایرانی باکیفیت در شهرک‌های صنعتی منتفع شوند.

ناحیه صنعتی بنجار دارای ۴۲ هکتار مساحت است که ۷ هکتار آن زمین صنعتی است.

این ناحیه صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق و تلفن برخوردار است و ۱۰ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۳ هکتار در آن منعقد شده است.

معاون فنی و مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در بازدید از ناحیه صنعتی بنجار همراهی می‌کنند.

همچنین ببینید

Img20240417101430478 310x165 - دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از 24 اردیبهشت برگزار می شود

دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از ۲۴ اردیبهشت برگزار می شود

رویداد بین‌المللی «کرمان آیدکس» می‌کوشد با فراهم‌سازی زمینه گفت‌وگو بین بخش خصوصی واقعی، اندیشمندان و …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x