تعریف ۱۴ پروژه زیرساختی و ۱۱ پروژه مسیر های تجاری برای تحقق اهداف صادراتی

تعریف ۱۴ پروژه زیرساختی و ۱۱ پروژه مسیر های تجاری برای تحقق اهداف صادراتی

پایگاه خبری دنیای برند، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از تعریف ۱۴ پروژه زیرساختی و ۱۱ پروژه مسیر های تجاری برای تحقق اهداف صادراتی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

به گزارش شاتا، علیرضا پیمان پاک در نشست هم اندیشی روسای اتاق های بازرگانی و جمعی از صادرکنندگان و آیین بازگشایی مجازی پاویون ج.ا.ایران در اکسپو ۲۰۲۰ که با حضور فاطمی امین، وزیر صمت برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: در مجموعه سازمان توسعه تجارت ارتباط دوسویه با رویکرد تجارب آرا با استفاده از نظرات بخش خصوصی و صادرکنندگان را دنبال می کنیم تا سیاست های توسعه تجاری را بتوانیم محقق نماییم .

هدفگذاری برای افزایش صادرات کشور به میزان ۳۵ میلیارد دلار در افق ۱۴۰۴

وی با بیان اینکه افزایش صادرات کشورمان به میزان ۳۵ میلیارد دلار در افق ۱۴۰۴ هدف‌گذاری شده است، تاکید کرد: این هدف گذاری با تاکید بر صادرات غیرنفتی، تعامل با کشورهای همسایه، اصلاح پارامترهای صادراتی، هماهنگی سیاست های ارزی و صادراتی و همچنین تکمیل زنجیره های صادراتی و ارزش افزوده مورد تاکید است.

تمرکز منابع برای کشورهای اولویت اول صادراتی

رئیس کل سازمان تجارت ایران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشورهای صادراتی به اولویت های اول و دوم تقسیم شده است، ادامه داد: تمام تمرکز برای بسیج منابع روی کشورهای اولویت اول است که این کشورها شامل کشورهای همسایه و کشورهایی مانند هند و چین می باشند.

پتانسیل صادرات حداقل ۱۰۰ میلیارد دلاری به کشورهای هدف

پیمان پاک همچنین تصریح کرد: پتانسیل صادرات حداقل ۱۰۰ میلیارد دلاری به کشورهای هدف را داریم.

وی همچنین تسهیل تجاری، شبکه توزیع و بازاریابی و سازوکارهای مالی را از محورهای مهم هدف گذاری صادراتی عنوان کرد و گفت: این موارد در واقع الزامات لازم برای رفع چالش ها و تبدیل نقاط ضعف به قدرت هستند.

شناسایی صنایع دارای ظرفیت خالی و اولویتهای کالایی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اولویت های کالایی مشخص شده است، اضافه کرد: صنایع دارای ظرفیت خالی در این حوزه شناسایی شده است.

پیمان پاک همچنین با تاکید بر مدیریت زنجیره تامین کالا برای تحقق اهداف صادراتی، گفت: از مهمترین چالش های توسعه تجارت در بازارهای مقصد فاصله زیاد رویکردهای تجارت بازرگانان با اصول حاکم بر بازار حرفه‌ای است.

هدایت نقدینگی نهادهای مالی و پولی به سمت مدیریت زنجیره تامین

وی همچنین در خصوص مدیریت زنجیره تامین کالا، بیان کرد: نقدینگی نهادهای مالی و پولی را به سمت مدیریت زنجیره تامین هدایت خواهیم کرد.

زنجیره سازی بین المللی برای تحقق اهداف صادراتی

رئیس کل سازمان توسعه تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع زنجیره سازی بین المللی برای تحقق اهداف صادراتی، اضافه کرد: در این حوزه زنجیرسازی با محوریت تولید، فعال سازی عملیات سوآپ در حوزه های تجاری و زنجیره سازی با هدف صادرات یا تأمین مواد اولیه را دنبال می کنیم.

پیمان پاک، صادرات خدمات فنی مهندسی از دیگر اولویت های صادراتی دانست و گفت: روی این موضوع باید کار بیشتری انجام شود و علاوه بر این صادرات محصولات دانش‌بنیان نیز باید مورد تاکید بیشتری قرار بگیرد.

گره های لجستیکی را شناسایی کرده ایم

وی با بیان اینکه موضوع لجستیک و توسعه ترانزیت را نیز در دستور کار داریم، افزود: گره های لجستیک را شناسایی کرده ایم و سازمان توسعه تجارت به عنوان پنجره واحد با کمک دیگر وزارتخانه‌ها رفع این موضوعات را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

تعریف ۱۴ پروژه زیرساختی و ۱۱ پروژه مسیر تجاری

رئیس کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه ۱۴ پروژه زیرساختی و ۱۱ پروژه مسیر تجاری را تعریف نموده ایم، ادامه داد: در حوزه مسیرهای تجاری صادرات به کشورهایی از جمله روسیه، عراق، سوریه، پاکستان، عمان، ونزوئلا و ترکیه و …. را دنبال می‌کنیم.

پیمان پاک همچنین بیان کرد: پروژه های حوزه زیرساختی نیز شامل رویدادهای تجاری، موافقتنامه ها، تقویت کانال های مالی بانکی، تامین مالی فعالیت های صادراتی و زنجیره تامین، پشتیبانی و احیای مسیرهای لجستیک، فعال سازی خطوط حمل و نقل کالاهای فساد پذیر با ارزش افزوده و توسعه پایانه های صادراتی هستند.

ارتقاء بعد تجاری قرارداد ۲۵ ساله چین

وی اضافه کرد: از دیگر پروژه های زیرساختی می توان به حل چالش های ارزی و قوانین و مقررات صادرات، ارتقاء بعد تجاری قرارداد ۲۵ ساله چین، تقویت صندوق ضمانت صادرات، ارتقاء نشان‌های تجاری، توسعه بازارچه های مرزی و ارتقاء نقش مناطق آزاد اشاره کرد.

گفتنی است که نشست هم اندیشی روسای اتاق های بازرگانی و جمعی از صادرکنندگان و آیین بازگشایی مجازی پاویون ج.ا.ایران در اکسپو ۲۰۲۰ با حضور فاطمی امین، وزیر صمت برگزار شد.

همچنین ببینید

Img20240417101430478 310x165 - دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از 24 اردیبهشت برگزار می شود

دومین دوره رویداد بین المللی «کرمان آیدکس» از ۲۴ اردیبهشت برگزار می شود

رویداد بین‌المللی «کرمان آیدکس» می‌کوشد با فراهم‌سازی زمینه گفت‌وگو بین بخش خصوصی واقعی، اندیشمندان و …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x