گمرک

گمرک و هر آنچه راجب به آن باید بدانید

پایگاه خبری دنیای برند، گمرک، محلی در مرزهای کشور ها می باشد که بر اساس قوانینی که هر کشور دارد می توان از آنها جا کالا و خدمات به دیگر کشور ها ارسال و یا از دیگر کشور ها وارد کرد؛ شما در این مقاله با سایت گمرک و هر آنچه راجب به آن باید بدانید آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید : آیا واردات ماینر ممنوع است؟(راهنمای کامل)

گمرک چیست ؟ در خصوص گمرک و هر آنچه راجب به آن باید بدانید می توان گفت که گمرک یک مرجع و اداره ای در مرزهای کشور ها می باشد که وظیفه کنترل ورود و خروج کالاها به کشور را دارد. هر کشور برای واردات و صادرات کالا به کشور خود قوانین و مقرراتی دارد که این قوانین و مقررات توسط گمرک پیگیری و اعمال می شود. امروزه گمرک در کنار سایر عوامل تجارت بین الملل در عرصه تجاری اعم از بانک ها و موسسات حمل و نقل و …. نقش مهمی را ایفا می کند. رشد روز افزون تجارت خارجی ما با دیگر کشور ها یکی از عوامل مهم در پیشرفت سیاسی و اقتصادی و جذب سرمایه می باشد. گسترش روابط بین المللی موجب دسترسی به فرآیند ها فناوری اطلاعات و ارتباطات شده و موجب عملکرد گمرکات و پیش بینی وظایف نوین آنها شده است.

گمرک چیست و گمرک ایران چگونه به ترخیص کالاها می پردازد؟

 

گمرک در تمام کشور های جهان مرجعی برای دریافت تعرفه های گمرکی و حقوق ورودی کالا ها می باشد. در ایران نیز به همین صورت است و گمرک وظیفه کنترل ورودی و خروجی افراد، کالاها، حیوانات و …. را از مرزهای کشور دارد. به طور کلی گمرک وظیفه دریافت مالیات، واردات و صادرات کالا ها و همچنین فراهم نمودن امنیت و تسهیل امور در تجارت را عهده دار  می باشد. که در ادامه این مطلب به صورت گسترده توضیح خواهیم داد.

 

بیشتر بخوانید : صادرات به امارات و هرآنچه باید بدانید

Customs and everything Rajab needs to know - گمرک و هر آنچه راجب به آن باید بدانیدقوانین گمرکی

با توجه به اینکه شرایط تجارت جهانی در سالهای اخیر و مسائل اقتصادی در حوزه بین الملل به توسعه و پیشرفت تمامی کشور های جهان کمک می کند، روزانه این مهم و نقش آن یعنی تجارت در اقتصاد کشور ها بیشتر از پیش خود را نشان می دهد. در قرن های اخیر شیوه های تجارت بین الملل از ابتدایی بودن به پیچیده تر و تخصصی تر شدن تغییر یافته است و به همین دلیل شناخت دقیق مسائل مربوط به تجارت و بازرگانی مانند قوانین گمرکی، حمل و نقل کالا، بیمه کالاها و …. در انجام درست و به موقع امور نقش بسزایی خواهد داشت.

 

تمامی کشور ها برای واردات و صادارت کالا به کشور خود، دارای قوانین و مقررات خاص و تخصصی می باشند، تاجر و بازرگانان وظیفه دارند که در هنگام تجارت و بازرگانی آنها را رعایت کنند تا دچار مشکل نشوند. به عنوان مثال واردات برخی از کالاها به بعضی از کشور ها ممنوع است و اگر تاجر ندانسته اقدام به واردات آن کالای خاص کند با مجازات هایی که برای افرادی که قوانین را نقض می کنند رو به رو خواهد شد.

 

گمرک یکی از اولین مجری های مقررات و تجارت جهانی در کنار سایر بانک ها، موسسات حمل و نقل، شرکت های بیمه و …. به حساب می آید. که عموما نقش مهمی در توسعه تجارت قانونی و اعمال سیاست های تجاری و بازرگانی کشور ها دارد. زیرا رشد فزاینده تجارت خارجی به عنوان یکی از عوامل موثر و کلیدی در زنجیره تجارت بین الملل و  سرمایه گذاری های بخش خصوصی  و جلب سرمایه های خارجی می شود. گمرک علاوه بر اولویت های کاری خود مسئولیت های سازمانی برای سیاست های تجاری و اقتصادی، امنیتی و بهداشتی خواهد داشت که روش های متفاوتی برای اعمال این سیاست ها به کار می گیرد.

 

Customs and everything Rajab needs to know 0 - گمرک و هر آنچه راجب به آن باید بدانیدتعریف کلی گمرک ایران چیست؟

گمرک نهادی ضروری و کارآمد برای تامین درآمد و تسهیل تجارت و همچنین حفاظت از مرزها برای حکومت می باشد. گمرک سازمانی بزرگ است که وظیفه کنترل  عبور و مرور و جابه جایی کالا و مسافرین را در سطح بین المللی مدیریت می کند. دولت نیز برای اجرای برنامه ها و سیاست های مالی و اقتصادی و اجتماعی خود به سازمانی قدرتمند مانند سازمان امور گمرکی نیازمند است که به صورت کارآمد و موثر امور را پیگیری نماید.

 

بیشتر بخوانید : وزارت صمت چیست؟(بررسی اجمالی)

وظیفه گمرک به طور کلی چیست

همانطور که در توضیحات بالا ارائه شد گمرک سازمانی دولتی برای اجرای قوانین و مقررات و همچنین وصول حقوق گمرکی و عوارض ورودی و صدوری کالا ها است. گمرک بر مراحل واردات و صادارت کالاها نظارت می کند تا الزامات قانونی توسط وارد کننده و صادر کننده انجام شود. همچنین محدودیت ها و ممنوعیت ها در واردات و صادرات کالا را مورد بررسی قرار می دهد. گمرک وظیفه دارد مشخصات کالا ها را با اظهار نامه ارائه شده تطبیق دهد تا بتواند تخفیفات و یا معافیت های لازم را اعمال نماید. مهمترین وظیفه گمرک نظارت بر امور واردات و صادارت و دریافت حقوق و عوارض گمرکی تعیین شده می باشد.

 

تشکیلات گمرک ایران به چه صورت است

گمرک ایران از یک ستاد مرکزی و حوزه های نظارت برآن تشکیل شده است. که این حوزه ها بر گمرکات اجرایی نظارت دارند. رئیس کل گمرک که بالاترین مقام این سازمان می باشد معاون وزیر اقتصاد و دارایی کشور است. به طور کلی ایران از ۱۲۹ واحد گمرک، در کلیه مرزهای کشور و همچنین شهرهای مختلف از جمله تهران و جزایر خارجی برخوردار است. ستاد مرکزی گمرک در ایران وظیفه راهنمایی و هماهنگ سازی حوزه های نظارت بر گمرکات را عهده دار است و بر اساس مقررات و دستور العمل هایی که ابلاغ می شود اقداماتی که باید انجام شود را به گمرکات اعلام می کند.

 

شرکت سلطان یاقوت

شرکت سلطان یاقوت با سال ها سابقه مفید و عملی در زمینه بازرگانی و ترخیص کالا آماده به همکاری با واردکنندگان و صادرکنندگان عزیز کشور می باشد. این شرکت با بهرمندی از نیروهایی زبده و توانمند خدماتی نظیر ثبت سفارش، تنظیم اظهارنامه، اخذ مجوزات قانونی، حمل و نقل، ترانزیت و ترانشیپ، حواله ارز، ترخیص کالا و … را در اسرع وقت و با حداقل هزینه به انجام می رساند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر یا همکاری با شرکت سلطان یاقوت با تلفن های زیر تماس حاصل فرمائید.

 

تلفن های تماس ۰۹۱۲۱۹۹۵۴۰۶ –۰۲۱۲۸۱۱۱۰۳۴

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

Creating a beautiful and practical environment for the balcony 310x165 - ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

ایجاد محیطی زیبا و کاربردی برای بالکن

پایگاه خبری دنیای برند، بالکن همچون تکه‌ای از طبیعت در آغوش خانه، واحه‌ای از آرامش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *