سرمایشی و گرمایشی

کویل سرمایشی و گرمایشی

پایگاه خبری دنیای برند، کویل گرمایشی و سرمایشی تجهیزاتی می‌باشند که در تهویه مطبوع جهت سرمایش و گرمایش مثل فن کویل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. مبدل آب گرم به عنوان یک سیستم مرکزی کامل، وظیفه نظارت بر عملیات گرمایش یا سرمایش ساختمان را عهده دار است. بیشتر سازو برگی که امروزه جهت سرمایش و رطوبت گیری از جریان‌های اجباری هوا استفاده می‌گردند از یک بخش کویل تشکیل شده‌اند. یک یا چند مبدل سرمایش در آن‌ها به طور مجموعه‌ای واقع شده، از این مدل در دستگاه‌های تهویه مطبوع، هوارسان ها، واحدهای پایانه اتلاقی و سیستم‌هایی که در مکان مونتاژ شده استفاده می‌گردند. کویل گرمایشی از لوله مسی و فین آلومینیومی ساخته و جهت جابه‌جایی حرارت بوسیله‌ی هوا استفاده می‌شود.

 

کاربردکویل‌های گرمایشی و سرمایشی

  • مبدل‌های پیش سردکن که داخل آن از آب چاه یا دیگر آب‌ها با درجه بالا به جهت کاهش بار تجهیزات تبرید استفاده می‌شود.
  • کویل آب خنک کننده که حرارت محسوس را از سیستم‌های جذب شیمیایی رطوبت دفع می‌کند، از لوله‌ی حرارتی برای تهویه مطبوع مقدماتی استفاده می‌گردد.
  • در بیشتر مبدل‌های سرمایشی، محسوس و رطوبت گیری همزمان انجام می‌گردد در برخی مجموعه‌ها نیز وسایلی برای تمیز کردن هوا وجود دارد.
  • جذب حرارت از دستگاهای شیمیایی و متورهای حرارتی
  • به عنوان سرد کن آب چاه یا آب‌هایی با درجه حرارت بالا برای کاهش بار تبرید استفاده می‌شود.

مشخصات کویل گرمایشی

این مدل مبدل تشکیل شده از لوله‌های مسی که به طور ردیفی روی هم قرار گرفته اند، در تولید این سیستم سه ردیفه از لوله‌ای با سایز ۳/۸ و در نوع دیگر که دو ردیفه است لوله‌ای با قطر ۱/۲ استفاده می‌گردد. عمدتا لوله‌های استفاده شده در ساخت این نوع سیستم از لوله مسی فین دار خواهد بود، که دارای فین‌هایی با ابعاد ۱۵۰ میکرون به طور موج دار می‌باشند. این فین‌ها با سرعت روند بالای هوا در کویل آب‌گرم طبق ظرفیت موجود باعث انجام عملیات انتقال حرارت می‌گردند.

دسته بندی سیستم های سرمایشی و گرمایشی

این سیستم ها از نظر کاربرد به دو دسته صنعتی و غیرصنعتی گروه‌بندی می‌شوند

  1. صنعتی: این دستگاه های تهویه با قصد نظارت شرایط محیطی مناسب جهت عملیات های پژوهشی و تولیدی، فراهم کردن محیطی برای راحتی افراد و افزایش سطح تمرکز آن‌ها در کار و ممانعت از ورود هوای آلوده به درون ساختمان و انتشار آلاینده‌ها به بیرون است. همچنین می‌توان کاربرد کویل سرمایشی را در صنایعی همچون کارخانجات نساجی، کاغذسازی، تولید شیرینی واحدهای صنعتی چاپ و عکاسی نام برد.
  2. غیر صنعتی: این دستگاه های تهویه در محل های مسکونی، اداری، فروشگاهی و مکانهای عمومی مثل رستوران مدرسه مسجد و غیره کاربرد دارند.

فن کویل سرمایشی و گرمایشی چیست؟

فن کویل سرمایشی و گرمایشی از یک سیستم مرکزی واحد یکپارچه شکل گرفته که فرایند گرمایشی و خنک کاری محل را در ساختمان انجام می‌دهد. خرید این سیستم ها مقرون به صرفه است و گاهی برای آپارتمان های کوچک پیشنهاد می گردد فن کویل انواع مدل های سقفی، زمینی و دیواری گروه‌بندی می‌شود. ساده ترین و رایج ترین سیستم های تهویه مطبوع به خصوص برای درون شرکت‌ها و آپارتمان‌های کوچک است. این دستگاه بسیار کاربردی و مناسب است که می‌تواند به عنوان واحد مستقل تهویه ای یک مکان را حمایت کند. می‌توان از فن مبدل ها در فصول سرد سال به عنوان واحد گرمایشی و در فصول گرم به عنوان واحد خنک کن استفاده کرد. تمامی این خصوصیت ها و قابلیت ها توانست محبوب ترین سیستم های تهویه را برای ساختمان‌های کوچک و بزرگ مبدل بسازد.

سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی طبق فصول سال

دستگاهای زمستانی مثل بویلر موتورخانه و پکیج برای ایجاد آب گرم، دستگاه‌های یونیت هیتر، رادیاتور هواساز و غیره به عنوان تبادل کننده حرارتی میان آب داغ و هوای داخل ساختمان کاربرد دارند. سیستم‌های تابستانی مثل چیلرهای متفاوت و مینی چیلر برای ایجاد آب خنک و فرستادن آن به واحدهای داخل ساختمان همانند فن کویل و هواساز از را لوله‌کشی به کار گرفته می‌شود. دستگاهای چهار فصل به طور ترکیبی از فصل تابستان و زمستان هستند.

خرید مبدل آب‌گرم هنگام خرید

  • خرید فن طبق ظرفیت تهویه و بر اساس متر مکعب خواهد بود.
  • هنگام خرید با توجه به فضایی که اختصاص داده‌اید فن کویل متناسب تهیه کنید.
  • نصب این قطعه بسیار آسان است و لازم به صرف هزینه زیادی ندارد.
  • توصیه می‌شود از مراکز دارای خدمات پشتیبانی و گارانتی خرید خود را انجام بدهید.

آرایش مبدل‌های سرمایشی و گرمایشی

کویل‌هایی که دارای پره هستند سطح بیرونی لوله‌ها به عنوان سطح اولیه و روی پره‌ها را می‌توان سطح ثانویه در نظر گرفت. عمدتا سطح اولیه از ردیف‌های لوله‌های گرد شکل گرفته که با شکل لوزی و مربعی نسبت به گذر هوا نظم گرفته‌اند. برخی اوقات از لوله‌هایی که مقطع گرد ندارند مورد بهره گیری قرار می‌دهند. بخش درونی این لوله‌ها عمدتا صاف است ولی بعضی مدل‌ها دارای پره‌های داخلی با زائده هستند که در جریان اختلال ایجاد می‌کنند. هر لوله که از داخل مبدل عبور می‌کند بوسیله‌ی خم برگشت به هم وصل می‌شوند و مداری مارپیچ چند گذره را بوجود می‌آوردند. جهت اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت مرجع شرکت کویل سازی کویل DX مراجعه نمایید.

 

این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری دنیای برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

همچنین ببینید

فولاد

صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد ۱۴۰۲

پایگاه خبری دنیای برند، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار کامل حجم و ارزش صادرات سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *