دو طرح صنعتی

آغاز عملیات اجرایی احداث دو طرح صنعتی

پایگاه خبری دنیای برند، با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی سمنان، عملیات اجرایی احداث دو طرح صنعتی تولید “کامیون” و “منسوجات” آغاز و یک واحد صنعتی تولید “سیم و کابل” افتتاح شد.

به گزارش شاتا از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان در جریان سفر به استان سمنان و با حضور در شهرستان سمنان، از امکانات زیربنایی و آخرین وضعیت زیرساخت‌های شهرک صنعتی سمنان بازدید کرد.

در این بازدید که با همراهی استاندار سمنان انجام شد، توضیحات فنی و مسائل و مشکلات نگهداری زیرساخت‌های این شهرک صنعتی ارائه و تصمیمات لازم برای اداره بهتر این منطقه توسط شرکت خدماتی مربوطه اتخاذ شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه ضمن بازدید از ۳ واحد تولیدی “درین ریس”، “پاریزان صنعت” و “عقاب افشان” و افتتاح واحد صنعتی “کابل سپهر البرز”، کلنگ آغاز عملیات اجرایی دو طرح صنعتی “تیراژه دیزل” و “در ریس” را به زمین زد.

رسولیان در این بازدیدها، ضمن گفت‌وگو با مدیران و کارگران این واحدهای صنعتی و تولیدی، از نزدیک در جریان توانمندی‌ها، روند فعالیت و مهمترین مسائل و مشکلات آن‌ها‌ قرار گرفت و برای رفع موانع پیش روی فضای کسب و کار و سرمایه گذاری‌های انجام شده دستورات لازم را صادر کرد.

وی همچنین از واحد صنعتی درحال احیاء “فرآورده‌های گوشتی جوانه سبلان” تولید کننده محصولات غذایی و آشامیدنی در شهرک صنعتی سمنان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند بازفعال سازی آن قرار گرفت.

واحد صنعتی “درین ریس” که با سرمایه ‌گذاری بالغ بر ۹۷۷ میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال در زمینی به مساحت ۲۷ هزار مترمربع در شهرک صنعتی سمنان احداث و در سال ۱۳۹۸ به بهره برداری رسیده است، ظرفیت تولید ۶ هزار و ۶۰۰ تن نخ صددرصد پنبه‌ای و ویسکوز در سال را دارد و برای ۳۱۰ نفر فرصت شغلی فراهم کرده است.

همچنین واحد صنعتی “پاریزان صنعت” با سرمایه ‌گذاری حدود ۷۴۲ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۹ هزار و ۱۴۹ مترمربع در شهرک صنعتی سمنان احداث و در سال ۱۳۶۹ به بهره برداری رسیده است و ظرفیت تولید سه هزار و ۱۶۰ دستگاه تجهیزات بالا برنده و جابه‌جا کننده در سال را دارد.

این شرکت یکی از بزرگترین تولید کنندگان دستگاه‌های تعمیرگاهی در کشور است که با اجرای طرح توسعه خود با سرمایه گذاری حدود ۷۱ میلیارد ریال در زمینه تولید جک هیدرولیکی و پنوماتیکی خودرویی، دستگاه شبیه ساز حمل و نقل ریلی، سرعت سنج خودرو، دستگاه لاستیک درآور، دستگاه تست و اندازه‌گیری گازهای خروجی و مصرف سوخت خودرو و … زمینه اشتغال ۹۶ نفر را فراهم نموده است.

واحد صنعتی “عقاب افشان” نیز با سرمایه ‌گذاری حدود ۵۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲۰۳ هزار و ۸۷۰ مترمربع در شهرک صنعتی سمنان احداث و در سال ۱۳۸۸ به بهره برداری رسیده و با ظرفیت تولید ۶ هزار دستگاه اتوبوس یک طبقه و دو تکه و مینی ‌بوس برای حدود ۴۰۰ نفر فرصت شغلی فراهم کرده است.

همچنین واحد صنعتی “کابل سپهر البرز” که با سرمایه ‌گذاری ۱۱۵ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع‌ شامل ۹ هزار و ۸۸۳ مترمربع قرارداد اصلی و ۹ هزار و ۹۹۹ مترمربع قرارداد طرح توسعه در شهرک صنعتی سمنان احداث و هم اکنون به بهره برداری ‌رسیده است، انواع سیم و کابل روکش دار را تولید و برای ۳۵ نفر فرصت شغلی فراهم می‌کند.

طرح صنعتی “تیراژه دیزل” نیز که امروز عملیات اجرایی ساخت و ساز آن در شهرک صنعتی سمنان آغاز شده است، با سرمایه ‌گذاری بالغ بر یک هزار و ۳۰۴ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۸۲ هزار و ۳۹۷ مترمربع در شهرک صنعتی سمنان احداث و طی دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

این واحد صنعتی ظرفیت تولید ۲۵۰۰ دستگاه انواع کامیون سبک و کشنده سنگین در سال را خواهد داشت و برای ۲۵۰ نفر فرصت شغلی فراهم می‌کند.

همچنین طرح صنعتی “در ریس” با سرمایه گذاری بالغ بر ۲ هزار و ۲۶۳ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲۳ هزار و ۶۰۲ مترمربع در شهرک صنعتی سمنان احداث خواهد شد و با فعالیت در زمینه تولید، آماده سازی و ریسندگی الیاف نساجی و بافندگی منسوجات برای ۱۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با حضور در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی سمنان، دفتر کار شرکت “گروه تحقیق و توسعه افرا” را افتتاح کرد.

شرکت “گروه تحقیق و توسعه افرا” با ۴۷ نفر نیروی انسانی متخصص با مدارک دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی با هدف بررسی و مشاوره فنی و توسعه‌ای منجر به هم افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی، شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری، تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه، شامل طراحی و تولید کالا و خدمات در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی سمنان آغاز به کار کرده است.

رسولیان همچنین با حضور در جمع فعالان اقتصادی شهرک صنعتی سمنان، پای صحبت آن‌ها نشست و مسائل و مشکلات شهرک‌ صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سمنان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

شهرک صنعتی سمنان دارای ۱۶۸۴ هکتار مساحت است که ۹۲۶ هکتار آن زمین صنعتی و ۱۶۷۷ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه فاضلاب برخوردار است و ۹۵۶ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۸۹۳ هکتار در آن منعقد شده است.

۴۶۲ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۴۸ میلیارد ریال برای ۱۴ هزار و ۹۲ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

مدیر حوزه مدیریت و مشاور مدیرعامل در امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران را در سفر به استان سمنان همراهی نمودند.

همچنین ببینید

Img20191211092525637 310x165 - 5 مشکل اصلی اقتصاد آلمان چیست؟

۵ مشکل اصلی اقتصاد آلمان چیست؟

مونیکا اشنیتزر استاد گروه اقتصاد تطبیقی دانشگاه لودویگ مونیخ (LMU) و رئیس شورای تخصصی اقتصاد …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x