ثبت ملی

سرپرست فرمانداری: به دنبال ثبت ملی غذاهای محلی اردکان هستیم

پایگاه خبری دنیای برند، سرپرست فرمانداری اردکان گفت: برای ثبت ملی غذاهای محلی این شهرستان بعنوان پایتخت فرآورده‌های کنجدی ایران، در تلاش هستیم.

کمال حلوایی روز پنجشنبه در نشستی با اشاره به خواص بی‌شمار کنجد و محصولات کنجدی افزود: فرآورده‌های غذایی محلی اردکان به‌ویژه محصولات کنجدی این شهرستان در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی اضافه کرد: به دلیل مرغوبیت فرآورده‌های کنجدی شهرستان اردکان مشتریان متعددی نه‌تنها از نقاط مختلف کشور، بلکه در بازار بین‌الملل تمایل به خرید این محصول از اردکانی‌ها دارند و این مهم باعث شده این شهرستان به‌عنوان پایتخت فرآورده‌های کنجدی معرفی شود.

سرپرست فرمانداری اردکان با بیان اینکه آن‌گونه که باید این محصولات شناخته‌شده نیستند؛ تصریح کرد: برند سازی فرآورده‌های کنجدی اردکان از اولویت‌ها است و باید هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

 حلوایی با اشاره به اینکه غذاهای محلی، این روزها به‌عنوان یک برند گردشگری تبدیل شده است؛ خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره فرآورده‌های کنجدی می‌تواند به ارتقا سطح کیفی و کمی ورود گردشگران به شهرستان کمک کند.

در ادامه این نشست، دبیر جشنواره ملی فرآورده‌های کنجدی اردکان اظهار داشت: یکی از مواردی که می‌تواند ظرفیت‌های آیینی و فرهنگی اقوام مختلف کشورمان را در حوزه گردشگری به‌عنوان یکی از جاذبه‌ها معرفی کند، غذاهای محلی است.

محمدعلی بهجتی‌اردکانی با اشاره به اینکه تنوع زیادی نیز در فرآورده‌های کنجدی اردکان شاهد هستیم؛ تصریح کرد: توجه به خوراک‌های سنتی به لحاظ طبیعی بودن آن نه‌تنها در سلامتی بدن موردتوجه قرار می‌گیرد بلکه می‏‌تواند با محوریت خلاقیت، فرهنگ و هنر محلی و بومی در اردکان، تضمین‌کننده مقاصد گردشگری باشد.

وی  با بیان اینکه تعدادی از غذاهای محلی اردکان در آینده نزدیک به ثبت ملی خواهد رسید؛ افزود: برای توسعه و برند سازی فرآورده‌های کنجدی این شهرستان باید ثبت ملی و جهانی آن به‌عنوان میراث فرهنگی ناملموس و عضویت شهر اردکان در شبکه جهانی شهرهای خلاق خوراک جدی‌تر دنبال شود.

پایگاه خبری دنیای برند را در اینستاگرام دنبال کنید

در اردکان ۲۰۰ کارگاه حلوا ارده ، ارده و روغن ارده، زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۲هزار نفر را فراهم کرده است.

مرکز شهرستان ۱۳۵ هزار نفری اردکان که در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

منبع: ایرنا

همچنین ببینید

هوش مصنوعی

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

شرکت‌های پیشروی جهان در زمینه هوش مصنوعی متعهد می‌شوند که از ایمنی آنلاین کودکان محافظت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *