برندهای دنیای فناوری

موجی از دعاوی حقوقی از سوی برندهای دنیای فناوری در اروپا

پایگاه خبری دنیای برند، یکی از قضات ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد: برندهای دنیای فناوری احتمالاً قانون جدید اتحادیه اروپا را که با هدف مهار قدرت آنها وضع شده از طریق طرح شکایات متعدد به چالش می کشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، انتظار می‌رود شرکت‌های فناوری آمریکا به زودی اولین پرونده‌ها را در این زمینه تقدیم دادگاه کرده و اروپایی‌ها را به چالش بکشند.

قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا که در ماه نوامبر اجرایی شد، پلتفرم‌های آنلاین با بیش از ۴۵ میلیون کاربر را به عنوان دروازه بان داده طبقه بندی می‌کند.

دروازه بان ها – شرکت‌هایی که دسترسی به داده‌ها و پلتفرم‌ها را کنترل می‌کنند – مشمول فهرستی از بایدها و نبایدها هستند، از جمله اینکه باید خدمات پیام رسانی خود را با یکدیگر سازگار کنند ولی نباید حمایت از محصولات و خدمات شرکت‌های رقیب را در پلتفرم هایشان ممنوع یا مسدود کنند.

فهرست شرکت‌هایی که قانون مذکور برای آنها اعمال می‌شود قرار است در تاریخ ۶ سپتامبر اعلام شود و احتمالاً شامل گوگل، متا، آمازون، اپل و مایکروسافت خواهد بود.

مارک ون در وود، یکی از قضات ارشد اتحادیه اروپا گفت: کسانی که با این قانون و الزامات آن مخالف هستند، احتمالاً ظرف چند ماه آینده شکایت خود را در دادگاه عمومی لوکزامبورگ مطرح خواهند کرد. گفته می‌شود برخی شرکت‌ها مانند گوگل و اپل به شدت علیه این قانون رایزنی کرده‌اند.

همچنین ببینید

The family health program in the name of Iran was registered globally 310x165 - برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

برنامه سلامت خانواده به نام ایران ثبت جهانی شد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس …

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x