63225171 660x330 - اسفنجی که از زباله طلا می‌گیرد/ چینی‌سواری مدیرعامل فورد

اسفنجی که از زباله طلا می‌گیرد/ چینی‌سواری مدیرعامل فورد

دنیای علم و فناوری امروز یکشنبه، ششم آبان ۱۴۰۳ حاوی اخبار مختلفی بود که در این بسته خبری به طور خلاصه آنها را از نظر می‌گذرانیم.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، جهان علم و فناوری در روزی که گذشت، خبرهای گوناگونی برای ما داشت که در این بسته خبری به گزارش خلاصه‌ای از آنها خواهیم پرداخت.

از کشف هیدروکربن در فضای میان‌ستاره‌ای و سوار شدن مدیرعامل شرکت فورد بر یک خودروی برقی چینی تا ابهامات ریاست بر «سازمان ملی هوش مصنوعی» و عدم نهایی‌ شدن اساسنامه و تجهیز راه‌آهن تهران به دستگاه برجسته‌نگار ویژه نابینایان، همگی از جمله اخبار مهم امروز بودند.

گفتنی است که شما مخاطبان گرامی می‌توانید با کلیک بر روی هر یک از تیترها که به رنگ آبی درآمده‌اند، به محتوای خبر مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

مدیر عامل فورد: شیائومی SU7 عالی است و از آن پیاده نمی‌شوم!

مدیران عامل شرکت‌ها به ندرت اعتراف می‌کنند که از محصولات رقبای خود استفاده می‌کنند، اما جیم فارلی(Jim Farley) مدیرعامل شرکت فورد می‌گوید که یک خودروی برقی شیائومی را از شانگهای چین خریداری کرده و با خود به شیکاگوی آمریکا آورده و در ۶ ماه گذشته با آن رانندگی می‌کند.

مردانی که رفتار «مردانه‌تری» دارند بیشتر در معرض مشکلات قلبی هستند

مطالعه‌ای جدید نشان داده است که در میان مردانی که پیش‌تر تشخیص فشار خون دریافت کرده بودند، آنهایی که در نوجوانی رفتارهای مردانه بیشتری از خود نشان دادند، ۱۱ درصد کمتر احتمال داشت که داروهای فشار خون تجویز شده را مصرف کنند. به طور مشابه، مردانی که ویژگی‌های مردانه بالاتری را در بزرگسالی نشان می‌دهند، هفت درصد کمتر از داروهای فشار خون استفاده می‌کنند و در صورت تشخیص دیابت نیز ۱۰ درصد کمتر از داروهای دیابت استفاده می‌کنند.

تجهیز راه‌آهن تهران به دستگاه برجسته‌نگار ویژه نابینایان

دستگاه برجسته‌نگار یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در راه آهن تهران به بهره‌برداری رسید.

پودر معجزه‌آسا کربن را از هوا می‌مکد

یک پودر معجزه‌گر به نام «COF-999» که اولین در نوع خود است، قادر است کربن دی اکسید(CO2) را از هوا بگیرد. این پودر که در اینجا به شکل پودر زرد نشان داده شده است، مقدار زیادی CO2 را در دمای اتاق جذب می‌کند و می‌تواند حداقل ۱۰۰ بار مجدد استفاده شود.

فراخوان انتخاب کارگزار برای رویداد صنایع خلاق

فراخوان انتخاب کارگزار برگزاری رویداد صنایع خلاق از سوی ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم منتشر شد.

تولید سدیم سولفید مایع مورد نیاز صنایع کاغذسازی کشور

یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد سولفید سدیم مایع مورد نیاز در صنایع معدنی، کاغذسازی و نساجی را به تولید برساند.

آغاز رقابت ۷۰ تیم در لیگ «برنامه‌نویسی PHP/Laravel»

۷۰ تیم رقابت برنامه‌نویسی  PHP/Laravel در المپیک فناوری ۲۰۲۴ را شرکت کردند تا با پاسخ دادن به ۵ سوال، در رده‌بندی‌های این مسابقه قرار گیرند.

کار ناسا با «استارلاینر» هنوز تمام نشده است

ناسا همچنان در تلاش است تا مشکلات کپسول «استارلاینر» را پس از اولین پرواز آزمایشی سرنشین‌دار آن بررسی و اصلاح کند.

ابهامات ریاست بر «سازمان ملی هوش مصنوعی» و عدم نهایی‌ شدن اساسنامه

در حالی که هنوز اساسنامه سازمان ملی هوش مصنوعی تدوین و نهایی نشده، در روزهای اخیر بحث‌های زیادی در خصوص ریاست این سازمان و خارج شدن و یا نشدن آن از ذیل معاونت علمی ریاست‌جمهوری مطرح شده است.

این اسفنج از زباله طلا می‌گیرد!

یک پژوهش بین‌المللی نشان می‌دهد که اسفنج ساخته‌شده از اکسید گرافین و کیتوسان می‌تواند در استخراج طلا از زباله‌های الکترونیکی ۱۰ برابر مؤثرتر باشد.

آغاز مرحله فینال لیگ خودروهای خودران از امروز

در مرحله مقدماتی لیگ خودروهای خودران المپک فناوری ۲۰۲۴ که از ۳ آبان آغاز به کار کرده است و با اعلام نتایج آن از امروز مرحله فینال آن برگزار می‌شود.

کشف مولکول‌های پیچیده کربن در فضای میان‌ستاره‌ای

ستاره‌شناسان مولکول‌های پیچیده کربن را در ابر کیهانی کشف کردند که می‌تواند در حل معمای تشکیل منظومه شمسی و تولد حیات روی زمین کمک کننده باشد.

تولید نخ‌های نانویی که از گرمای بدن برق تولید می‌کنند

با ایجاد نوعی نانوالیاف ترموالکتریک، نخ‌هایی تولید شده که قادر به تبدیل گرما به برق در ادوات پوشیدنی هستند. این نخ‌ها دوام طولانی مدت دارند.

ویدئویی از مهارت یک ربات در استفاده از ماشین ظرفشویی

ویدئوی جدیدی که از ربات شرکت «نئودیوید» منتشر شده است، مهارت استثنایی آن را در استفاده از ماشین ظرفشویی به نمایش می‌گذارد.

ترمیم زخم‌های پوستی با زخم‌پوش بسیار نازک نانویی

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان زخم پوش بسیار نازک نانوسلولزی به منظور ترمیم زخم‌های پوستی تولید کرده است که زخم‌های سطحی تا درجه ۲ را درمان می‌کند.

تشخیص غیرتهاجمی بیماری‌ها با یک روش نوری انقلابی

یکی از محققان دانشگاه «آستون» روش جدیدی با استفاده از نور ایجاد کرده است که می‌تواند در ارتباطات نوری انقلابی ایجاد کند.

ساخت حسگر صوتی مایع با الهام از نهنگ سرخربزه‌ای

یک حسگر صوتی مایع که با تقلید از توانایی نهنگ سرخربزه‌ای ساخته شده است، می‌تواند صداها را در محیط‌های پر سر و صدا تشخیص دهد.

محقق پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی نماینده ایران در پروژه زیست‌کره دریایی شد

عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی به عنوان نماینده ‏ایران در‎ ‎پروژه بزرگ جهانی «پژوهش یکپارچه زیست‌کره دریایی» ‎منصوب شد.‏

بانک اطلاعاتی ۵۷ عنصر معدنی ایجاد می‌شود

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور از باطله‌های معادن ایران به عنوان یکی از ذخایر معدنی کشور یاد کرد و گفت: در کشور حدود ۸۱ ماده معدنی دارای ارزش اقتصادی بهره‌برداری می‌شود.

توسعه فناوری اینترنت اشیاء با توسعه سامانه‌های برد بلند

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید سامانه برد بلند اینترنت اشیاء شده که نویدبخش تحولی در این صنعت در کشور است.

پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *