62961730 660x330 - تجهیز راه‌آهن تهران به دستگاه برجسته‌نگار ویژه نابینایان

تجهیز راه‌آهن تهران به دستگاه برجسته‌نگار ویژه نابینایان

دستگاه برجسته‌نگار یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در راه آهن تهران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، دستگاه برجسته‌نگار تولید شده در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در ایستگاه راه‌آهن تهران مورد استفاده قرار گرفت. این سامانه ویژه نابینایان قرار است بدون محدودیت کلیه سرویس‌های لازم را به مسافران نابینا ارائه دهد.

سعید صادق‌پور، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: دستگاه «برجسته‌نگار هوشمند همراه» در واقع یک تبلت پیشرفته شامل صفحه کلید و نمایشگر بریل و همچنین خروجی صوتی است که با استفاده از قابلیت تبدیل متن به گفتار، امکان خواندن و نوشتن متون را برای نابینایان فراهم می‌کند.

وی از کاربردی شدن این برجسته‌نگار در کتابخانه‌های عمومی خبر داد و یادآور شد: طرح تجهیز ۴۰ بخش نابینایان در کتابخانه‌های عمومی کشور با استفاده از «برجسته‌نگار هوشمند همراه» با حمایت مالی جمعی و حضور نهادهای مختلف به‌طور کامل به مرحله اجرا رسیده است.

صادق‌پور خاطر نشان کرد: این پروژه با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد علوی محقق شد.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی اظهار کرد: در ادامه تلاش‌ها برای حمایت از نابینایان، طرح تجهیز و راه‌اندازی ۱۰ مرکز حرفه‌آموزی نابینایان در مناطق محروم توسط سازمان بهزیستی کشور و نیز تجهیز ۴۲ کتابخانه فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این فناوری در دومین نمایشگاه آبادیران (خرداد ۱۴۰۳) ارسال شد.

پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *