Img20241026170511299 650x330 - پردرآمدترین مربی فوتبال جهان چقدر می‌گیرد؟

پردرآمدترین مربی فوتبال جهان چقدر می‌گیرد؟

پس از برکناری روبرتو مانچینی از تیم ملی عربستان، پپ گواردیولا، سرمربی تیم منچسترسیتی انگلیس به رده اول پردرآمدترین مربی فوتبال جهان صعود کرده است.

لیست پردرآمدترین مربیان فوتبال جهان با اخراج روبرتو مانچینی از تیم ملی عربستان دچار تغییراتی شد.

نشریه SUN انگلیس در گزارشی نوشت: مانچینی، با حضور در تیم ملی عربستان،، سالانه حدود ۲۱.۵ میلیون پوند درآمد داشت در رده اول پردرآمدترین مربیان فوتبال جهان قرار داشت.

او اما پنجشنبه گذشته پس از ۱۴ ماه سرمربیگری عربستان و کسب تنها ۷ پیروزی از ۱۸ بازی و حذف از جام ملت‌های آسیا در مرحله یک هشتم نهایی، قراردادش فسخ شد تا این قرارداد سودآور را از دست بدهد.

برکناری او اکنون باعث می‌شود پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی به عنوان پردرآمدترین مربی فوتبال جهان با درآمد سالانه ۲۰ میلیون پوند تبدیل شود.

آینده گواردیولا در سیتی نامشخص است، چرا که قرارداد او در تابستان آینده به پایان می‌رسد، و این مربی اسپانیایی گفته است که تصمیمی برای ماندن ندارد اما با این حال در حال حاضر او اولین مربی پردرآمد است.

در جایگاه دوم، میکل آرتتا، سرمربی آرسنال قرار دارد که اخیراً قراردادش را تمدید کرده است. طبق گزارش‌ها، دستمزد او پس از تمدید، از ۹ میلیون پوند به ۱۵ میلیون پوند افزایش پیدا کرده است.

دیگو سیمئونه، سرمربی اتلتیکو مادرید که پیش از این به عنوان یکی از پردرآمدترین مربیان جهان شناخته می‌شد، در رده سوم قرار دارد. او دستمزد خود را در سال گذشته از ۱۶ میلیون پوند در سال به ۱۳ میلیون پوند در سال کاهش داد.

پس سیمئونه، کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید قرار دارد. آنچلوتی که در رده چهارم قرار دارد، پس از تمدید قرارداد در فصل گذشته، سالانه ۹.۶ میلیون پوند دریافت می‌کند.

در رده پنجم، ژوزه مورینیو قرار دارد، رسانه‌های ترکیه‌ای که ادعا می‌کنند او پس انتخاب به عنوان سرمربی فنرباغچه در تابستان امسال، سالانه ۸.۷ میلیون پوند دریافت می‌کند.

خورخه ژسوس، سرمربی سابق بنفیکا که در حال حاضر در تیم الهلال عربستان سعودی حضور دارد، ششمین مربی پردرآمد فوتبال جهان است.

او سال گذشته الهلال را قهرمان لیگ عربستان سعودی کرد و طبق گزارش‌ها، او سالانه ۸.۴ میلیون پوند برای مربیگری تیمی که نیمار، روبن نئوس و ژائو کانسلو در آن بازی می‌کنند، دریافت می‌کند.

در رده هفتم لوئیس انریکه، سرمربی تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن فرانسه قرار دارد که طبق گزارش SUN، حدود ۷.۵ میلیون پوند در سال درآمد دارد.

آرن اسلات، سرمربی لیورپول و اریک تن هاگ، سرمربی منچستریونایتد، هر دو با درآمد ۶.۸ میلیون پوند در سال، در رده هشتم و نهم قرار دارند.

وینسنت کمپانی، سرمربی بایرن مونیخ هم با دستمزد سالیانه ۶.۷ میلیون پوند در رده دهم ایستاده است.

لیست ۱۰ مربی درآمد جهان به شرح زیر است:

۱-پپ گواردیولا (من سیتی) – ۲۰ میلیون پوند در سال

۲- میکل آرتتا (آرسنال) – ۱۵ میلیون پوند در سال

۳- دیگو سیمئونه (اتلتیکو مادرید) – ۱۳ میلیون پوند در سال

۴- کارلو آنچلوتی (رئال مادرید) – ۹.۶ میلیون پوند در سال

۵- ژوزه مورینیو (فنرباغچه) – ۸.۹ میلیون پوند در سال

۶- خورخه ژسوس (الهلال) – ۸.۴ میلیون پوند در سال

۷- لوئیس انریکه (PSG) – 7.5 میلیون پوند در سال

۸- آرن اسلات (لیورپول) – ۶.۸ میلیون پوند در سال

۹- اریک تن هاگ (منچستریونایتد) – ۶.۸ میلیون پوند در سال

۱۰- وینسنت کمپانی (بایرن مونیخ) – ۶.۷ میلیون پوند در سال

منبع: اتاق ایران آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *