برند تسلا

ایلان ماسک: تاکسی‌های خودران تسلا سال آینده در خیابان‌ها

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا سال آینده خدمات تاکسی‌رانی خودران را در کالیفرنیا و تگزاس راه‌اندازی کند. با این حال، این وعده با چالش‌های نظارتی و فنی قابل توجهی روبرو است.

دنیای برند؛ ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا سال آینده خدمات تاکسی‌رانی خودران را در کالیفرنیا و تگزاس راه‌اندازی کند. این وعده در حالی مطرح می‌شود که تسلا هنوز با چالش‌های نظارتی و فنی زیادی در این زمینه مواجه است.

تسلا در حال حاضر یک سرویس تاکسی‌رانی مبتنی بر اپلیکیشن را با راننده ایمنی در منطقه خلیج سانفرانسیسکو ارائه می‌دهد. ماسک همچنین در رویداد رونمایی از تاکسی خودران تسلا در دو هفته پیش، وعده داده بود که تا سال ۲۰۲۵ سیستم رانندگی خودران بدون نیاز به راننده را در برخی از خودروهای تسلا عرضه کند.

با این حال، رگولاتوری‌های کالیفرنیا برای خودروهای خودران بسیار سختگیرانه هستند و تسلا برای دریافت مجوزهای لازم برای ارائه خدمات تاکسی‌رانی خودران باید موانع زیادی را پشت سر بگذارد.

تگزاس مقررات سختگیرانه‌ای برای خودروهای خودران ندارد، اما شرکت‌ها معمولاً ماه‌ها یا سال‌ها را صرف آزمایش و دریافت مجوز برای ارائه خدمات تجاری می‌کنند.

تسلا همچنین با چالش‌های فنی و نظارتی دیگری نیز روبرو است، از جمله تحقیقات اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات متحده (NHTSA) در مورد سیستم رانندگی خودران تسلا.

با این حال، وعده‌های ماسک در مورد تاکسی‌های خودران، سهام شرکت‌های تاکسی‌رانی مانند اوبر و لیفت را کاهش داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *