12676038 606.jfif 660x330 - مدال ملی هنر ۲۰۲۴ برای اسپیلبرگ، لی و برنز

مدال ملی هنر ۲۰۲۴ برای اسپیلبرگ، لی و برنز

در میان ۲۰ دریافت کننده مدال ملی هنر آمریکا سال ۲۰۲۴، استیون اسپیلبرگ، اسپایک لی و کن برنز نیز جای دارند.

به گزارش خبرنگار بین الملل گروه فرهنگ و هنر برنا؛ استیون اسپیلبرگ، اسپایک لی، کن برنز (فیلمساز مستند سینمایی و تلویزیونی)، میسی الیوت (خواننده) و کوئین لطیفه (خواننده و بازیگر) جزو هنرمندانی هستند که امسال مدال ملی هنر دریافت خواهند کرد. این مدال هر ساله به صورت رسمی توسط رئیس جمهوری آمریکا اهدا میشود.

هالیوودریپورتر نوشت؛ مدال ملی هنر در مراسمی که دوشنبه در کاخ سفید برگزار می‌شود، توسط جو بایدن به این هنرمندان اهدا خواهد شد.

بایدن ۱۹ مدال ملی علوم انسانی را نیز به کسانی، چون آرون سورکین (نمایشنامه نویس و فیلمنامه نویس) و جان میچم (مورخ) نیز اهدا خواهد کرد.
مدال‌های هنری به افراد یا گروه‌هایی اهدا میشود که به دلیل کمک‌های برجسته‌ای که به تعالی، رشد، حمایت و در دسترس بودن هنر در آمریکا کرده اند، شایسته تجلیل قرار می‌گیرند.

در میان دریافت کنندگان سال ۲۰۲۲ هیچ فیلمسازی جای نداشت و اوا لانگوریا و ادینا منزل بازیگر تنها چهره‌های سینمایی این فهرست بودند. در سال ۲۰۲۱ فیلمساز جوآن شیگکاوا و بازیگران میندی کالینگ و جولیا لوییس دریفوس سینمایی‌های دریافت کننده مدال بودند.

جان وویت در سال ۲۰۱۹، مل بروکس و مورگان فریمن در سال ۲۰۱۵، سالی فیلد و استیون کینگ در سال ۲۰۱۴، جورج لوکاس در سال ۲۰۱۲، آل پاچینو در سال ۲۰۱۱، هارپر لی نویسنده و مریل استریپ در سال ۲۰۱۰، کلینت ایستوود در سال ۲۰۰۹، استن لی و اولیویا دی هاویلند بازیگر فیلم «برباد رفته» در سال ۲۰۰۸ از برندگان این جایزه بودهاند که اولین بار سال ۱۹۸۵ اهدا شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *