12675170 692 660x330 - اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه آغاز شد

اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه آغاز شد

مراسم پایانی چهل‌ویکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران با حضور مسئولان سینمایی و هنرمندان در برج میلاد در حال برگزاری است و جوایز به برگزیدگان هر بخش اهدا می‌شود.

به گزارش دنیای برند به نقل از برنا؛ مراسم پایانی چهل‌ویکمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران، عصر امروز دوم آبان ۱۴۰۳ در برج میلاد تهران با حضور چهره‌های شاخص سینما و مسئولین سینمایی کشور در حال برگزاری است.

این مراسم با حضور رائد فریدزاده، رئیس سازمان سینمایی، مجید زین‌العابدین(مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی)، حبیب ایل‌بیگی(معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی) و هاشم میرزاخانی(مدیرعامل موسسه سینماشهر) همراه بود. همچنین جمعی از هنرمندان و سینماگران در این رویداد حضور داشتند.

مهدی آذرپندار، دبیر جشنواره، در ابتدای مراسم با بیان سخنانی وطن‌دوستانه گفت: ما جانمان را فدای ایران و تمامیت ارضی‌اش می‌کنیم. وی همچنین به یاد و خاطره شهید یحیی سنوار، از شهدای مقاومت، ادای احترام کرد و تأکید کرد که این شهید تأثیری عمیق بر او گذاشته است.

پس از این سخنرانی، کلیپی از شهدای مقاومت به نمایش درآمد. همچنین مراسم یادبود شهید مهدی عشیری، یکی از اعضای انجمن سینمای جوانان که در جنگ تحمیلی به شهادت رسیده بود، برگزار شد و لوح یادبودی به خانواده این شهید تقدیم شد.

رائد فریدزاده، رئیس سازمان سینمایی در بخشی از سخنرانی خود گفت: ۲۳ سال پیش فعالیت خود را از انجمن سینمای جوانان آغاز کردم و خوشحالم که امروز در خدمت این خانواده هستم. جشنواره فیلم کوتاه تهران با ۴۱ سال سابقه به بلوغ رسیده و اکنون جایگاه تثبیت‌شده‌ای در عرصه بین‌المللی دارد. حضور بیش از ۱۲ هزار اثر از کشورهای مختلف نشان‌دهنده پیشرو بودن این رویداد است که همگام با فناوری‌های روز دنیا حرکت می‌کند.

در ادامه مراسم، جوایز بخش بین‌الملل اهدا شد. در بخش واقعیت مجازی، جایزه ویژه به دایان کتسبورو لینت از آمریکا برای فیلم «بچه قورباغه» تعلق گرفت.

همچنین جایزه بخش هوش مصنوعی به افروز باوفا برای فیلم «معجزه» از ایران اهدا شد که او نیز این جایزه را به بنیاد خدیجه و کودکان فلسطینی تقدیم کرد.

این گزارش تکمیل می‌شود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *