Img2024102209573933 650x330 - یادداشت تفاهم تشکیل کمیته مشترک بازرگانی میان اتاق‌های ایران و تانزانیا امضا شد

یادداشت تفاهم تشکیل کمیته مشترک بازرگانی میان اتاق‌های ایران و تانزانیا امضا شد

در جریان برگزاری اجلاس کمسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و تانزانیا، نمایندگان اتاق‌های دو کشور یادداشت تفاهم تشکیل کمیته مشترک بازرگانی امضا کردند.

یادداشت تفاهم تشکیل کمیته مشترک بازرگانی ایران و تانزانیا در جریان برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور در دارالسلام با حضور وزیر جهاد کشاورزی ایران و وزیر امور خارجه تانزانیا، به امضای اتاق‌های دو کشور رسید.

این یادداشت تفاهم طی مذاکرات متعدد میان نمایندگان اتاق‌های دو کشور، با توجه به علاقه دوجانبه برای ارتباط هر چه نزدیک‌تر میان فعالان اقتصادی دو کشور و تقویت همکاری‌ها و اشکال جدید تعاملات اقتصادی و تأمین منافع متقابل جامعه تجاری دو کشور، تشکل‌ها و اتحادیه‌های وابسته اتاق‌های ایران و تانزانیا به امضای نمایندگان دو اتاق رسید.

اجلاس کمسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و تانزانیا با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی و نماینده اتاق ایران و تعدادی از فعالان اقتصادی در حوزه کشاورزی، پتروشیمی و تولید واکسن‌های دامی با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی و وزارت خارجه تانزانیا، در دارالسلام پایتخت این کشور برگزار شد.

همچنین در جریان این اجلاس، شهرام خاصی‌پور، مدیرکل عربی و آفریقای امور بین‌الملل اتاق ایران، با اسکار کیسانگا، مدیرکل اجرایی اتاق بازرگانی صنعت و کشاورزی تانزانیا دیدار و در خصوص راهکارهای گسترش روابط تجاری و همکاری‌های اقتصادی میان بخش‌های خصوصی دو گفتگو و مذاکره کردند.

 خاصی پور در این دیدارضمن تأکید بر توسعه همکاری‌های مستمر میان اتاق‌های دو کشور، گفت: با توجه به تولیدات صنعتی با کیفیت و پیشرفته شرکت‌های ایرانی، بخش خصوصی ایران آمادگی دارد در زمینه تأمین نیازهای وارداتی تانزانیا در حوزه محصولات پتروشیمی و قیر، دارو و تجهیزات پزشکی و محصولات غذایی و صادرات ماشین‌آلات کشاورزی با شرکت‌های تانزانیایی همکاری کرده و در مقابل برخی از اقلام کشاورزی و گرمسیری مورد نیاز بازار ایران را از تانزانیا وارد کند.

او تصریح کرد: همکاری در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی به تانزانیا به‌ویژه در بخش راه‌سازی و خانه‌سازی، معدن و انرژی از دیگر محورهای مهم همکاری میان ایران و تانزانیا است.

کیسانگا نیز ضمن ابراز علاقه‌مندی جدی بخش خصوصی تانزانیا به توسعه روابط با فعالان اقتصادی ایران، اظهار کرد: شرکت‌های تانزانیایی خواستار بهره‌گیری از فن‌آوری شرکت‌های ایرانی در زمینه کشاورزی و معدن هستند.

او با دعوت از شرکت‌های ایرانی برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی تانزانیا، گفت: بخش خصوصی تانزانیا علاقه‌مند به صادرات اقلام کشاورزی به ایران است. همچنین آموزش، توریسم و شیلات از دیگر زمینه‌های همکاری موردعلاقه بخش خصوصی ما با ایران است. 

در پایان مقرر شد دو طرف در زمینه تبادل هیات ها میان دو اتاق، اطلاع‌رسانی نمایشگاه‌ها و رویدادهای تجاری و برگزاری همایش‌های اقتصادی با یکدیگر همکاری داشته باشند.

منبع: اتاق ایران آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *