bluesky media kit banner 4 660x330 - بلواسکی پس از تغییرات ایکس، رشد چشمگیری داشته است

بلواسکی پس از تغییرات ایکس، رشد چشمگیری داشته است

شبکه اجتماعی بلواسکی در روزهای اخیر شاهد افزایش چشمگیر تعداد کاربران بوده است. این رشد پس از تغییرات اخیر ایکس در زمینه مسدود کردن کاربران و استفاده از داده‌های کاربران برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی رخ داده است.

دنیای برند به نقل از تک‌کرانچ؛ بلواسکی، شبکه اجتماعی غیرمتمرکز، در روزهای اخیر شاهد افزایش چشمگیر تعداد کاربران بوده است. این رشد پس از تغییرات اخیر ایکس در زمینه مسدود کردن کاربران و استفاده از داده‌های کاربران برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی رخ داده است.

پس از تغییرات اخیر ایکس، بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی به بلواسکی مهاجرت کرده‌اند. این مهاجرت‌ها به ویژه پس از ممنوعیت موقت ایکس در برزیل افزایش یافت.

بلواسکی در حال حاضر در رتبه پنجم اپلیکیشن‌های برتر در فروشگاه اپل ایالات متحده قرار دارد و در دسته شبکه‌های اجتماعی به رتبه دوم رسیده است. این رشد به صورت کاملا ارگانیک بوده و بلواسکی از تبلیغات در فروشگاه اپل استفاده نکرده است.

بلواسکی همچنین در بازارهای جهانی نیز رشد چشمگیری داشته است. در برخی کشورها، مانند ژاپن، تایلند و تایوان، بلواسکی در رتبه اول قرار دارد. در هنگ کنگ، رتبه دوم و در کانادا، کره جنوبی و سنگاپور، رتبه چهارم را کسب کرده است.

اگرچه داده‌های مربوط به رشد بلواسکی در گوگل پلی با تأخیر منتشر می‌شود، اما نشانه‌های اولیه نشان می‌دهد که این اپلیکیشن در آنجا نیز در حال رشد است. بلواسکی در حال حاضر در رتبه پنجم دسته شبکه‌های اجتماعی در فروشگاه اپلیکیشن اندروید قرار دارد و همچنان در حال صعود است.

Appfigures تخمین می‌زند که بلواسکی در روز پنجشنبه ۱۹۷۰۰۰ نصب جدید در فروشگاه اپل داشته است، در حالی که در روز قبل تنها ۳۴۰۰ نصب داشته است. اکثر این نصب‌ها (۸۰۰۰۰ یا ۴۰ درصد) از ایالات متحده انجام شده است. ژاپن نیز با ۵۳۰۰۰ نصب (۲۷ درصد) سهم قابل توجهی داشته است و دانلودها در حدود ۹۰ کشور افزایش چهار رقمی داشته است.

عوامل مختلفی در رشد بلواسکی نقش داشته‌اند. یکی از این عوامل، ناراحتی کاربران ایکس از تصمیم این شرکت برای تغییر نحوه عملکرد مسدود کردن کاربران است. با این تغییر، کاربران با حساب‌های عمومی می‌توانند پست‌های خود را توسط هر کسی، حتی افرادی که آن‌ها را مسدود کرده‌اند، مشاهده کنند. این تغییر برای بسیاری از کاربرانی که با آزار و اذیت مواجه هستند، یک مشکل امنیتی ایجاد می‌کند.

علاوه بر این، ایکس هفته گذشته شرایط استفاده و سیاست حفظ حریم خصوصی خود را به‌روزرسانی کرد و به خود حق داد تا داده‌های کاربران ایکس را با اشخاص ثالث، از جمله شرکت‌هایی که مدل‌های هوش مصنوعی را توسعه می‌دهند، به اشتراک بگذارد.

ایکس همچنین ممکن است همچنان تحت تأثیر ممنوعیت قبلی در برزیل باشد، اگرچه این ممنوعیت لغو شده است. برخی از کاربران فعال از این منطقه به بلواسکی مهاجرت کرده‌اند و ممکن است دنبال‌کنندگان خود را نیز با خود آورده باشند.

علاوه بر این، بلواسکی ممکن است از مشکلات تعدیل در تریدز بهره‌مند شود. تریدز شاهد آن بوده است که کاربران بدون دلیل حساب‌های خود را مسدود شده یا پست‌های خود را کاهش رتبه داده‌اند. (متا بخشی از این مشکل را به نرم‌افزار داخلی استفاده شده توسط تعدیل‌کنندگان تریدز نسبت داده بود.)

در هر صورت، ایکس هنوز تأثیر این تغییرات را احساس نمی‌کند و بین سه شنبه و پنجشنبه ۱۷۰۰۰ دانلود افزایش یافته است. با این حال، این اپلیکیشن دیگر در بین ۱۰ اپلیکیشن برتر در فروشگاه اپل ایالات متحده نیست و اکنون در رتبه ۲۹ قرار دارد. Appfigures می‌گوید که اپلیکیشن متعلق به ایلان ماسک روند نزولی خفیفی دارد، اما این با کاهش ۸.۴ درصدی کل دسته اخبار در فروشگاه اپل ایالات متحده در سال جاری مطابقت دارد.

بلواسکی پیش از این نیز شاهد افزایش‌های بزرگی بوده است، از جمله زمانی که پس از یک دوره طولانی دعوت‌فقط درهای خود را به روی عموم باز کرد و اخیراً، زمانی که برزیل ایکس را ممنوع کرد، نیم میلیون کاربر جدید را در دو روز اول ممنوعیت جذب کرد و در روزهای بعد نیز افزایش یافت.

(پس از انتشار، بلواسکی اعلام کرد که ۱ میلیون کاربر جدید اضافه کرده است و تعداد کل کاربران خود را به بیش از ۱۲ میلیون رسانده است.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *