Img20241019094304699 650x330 - زنان فوتبالیست چقدر دستمزد می‌گیرند؟

زنان فوتبالیست چقدر دستمزد می‌گیرند؟

نگاهی به رقم قرارداد بهترین بازیکنان فوتبال زنان نشان می‌دهد، آن‌ها در نهایت رقم قراردادشان بیش از ۱ میلیارد تومان نیست، آن هم با احتساب پاداش. رقمی که در مقایسه با درآمدهای بازیکنان مرد بسیار ناچیز است.

تیم فوتبال خاتون بم جزو هشت تیم برتر آسیا شد. این رتبه قابل اعتنا با برد ۲-۱ مقابل تیم کالج اسکالرز تایلند محقق شد. گل کاپیتان این تیم بارها و بارها در فضای مجازی دست به دست شد و در کنار گرایه شدن (ترند) نام این بازیکن، نام این تیم هم فضای مجازی را قرق کرد.

بعد از برتری تیم خاتون بم مجدداً چند موضوع درباره فوتبال زنان مطرح شد. برخی می‌پرسند چرا مسابقات فوتبال زنان از صداوسیما پخش نمی‌شود؟ چرا پاداش این بازیکنان از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت نمی‌شود و سؤال پرتکرار هم این بود که دستمزد بازیکنان چه قدر است و چه قدر با سایر کشورها و حتی دستمزد تیم فوتبال مردان فاصله دارد.

بررسی‌ها از مصاحبه‌های بازیکنان نشان می‌دهد که بهترین بازیکنان فوتبال زنان در نهایت رقم قراردادشان بیش از ۱ میلیارد تومان نیست، آن هم با احتساب پاداش. رقمی که در مقایسه با درآمدهای بازیکنان ناچیز است.

طبق بررسی‌ها، میانگین رقم قرارداد بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان کشور حدود ۴۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان است و در حوزه باشگاهی، رقم قرارداد بازیکن بسیار به تیمی که بازیکن در آن فعال است، وابستگی دارد.

این در حالی است که در لیگ فوتبال زنان سایر کشورها، درآمد فوتبالیست‌ها بسیار بالاتر است و مثلا در آمریکا فوتبالیست‌های زن یکی از درآمدهای بالای جهان را دریافت می کنند.

منبع: اتاق ایران آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *