12666767 178.jfif 660x330 - شب سینما و «هوش مصنوعی» با حضور پویا عاقلی‌زاده

شب سینما و «هوش مصنوعی» با حضور پویا عاقلی‌زاده

برنامه‌ «هوش مصنوعی» شنبه و یکشنبه، ٢٨ و ٢٩ مهر ماه با حضور پویا عاقلی زاده نویسنده، کارگردان و عضو انجمن بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.

به گزارش دنیای برند به نقل از برنا؛ در این برنامه، پویا عاقلی زاده که در سال‌های اخیر به نوشتن فیلمنامه‌ی سریال «سمفونی دهم» با نگاهی داستانی به مساله‌ ورود هوش مصنوعی به زیست روزمره‌ی بشر مشغول بوده، از ارتباط هوش مصنوعی و داستان‌سرایی خواهد گفت.

وی با توجه به موضوع چالش‌برانگیز «اعتماد به ماشین‌ها» از الگوی شکل‌گیری ماشین‌ها بر اساس داستان‌های افسانه‌ای و اسطوره‌ای می‌گوید. 

پویا عاقلی‌زاده که در عرصه‌ی کارگردانی و تدوین سینما فعال است، با بررسی فیلم‌هایی از جمله اودیسه فضایی (١٩۶٨)، بلید رانر (١٩٨٢ و ٢٠١٧)، هوش مصنوعی (٢٠٠١) و او (٢٠١٣) نگاهی به آینده‌ی جهانی که انسان‌ها و ماشین‌ها ارتباط عاطفی دارند، می‌پردازد و از امکان شکل‌گیری تروما (زخم روانی) برای انسان‌ها خواهد گفت.

برنامه «هوش مصنوعی» که پخش آن از هفته‌ گذشته در شبکه آموزش آغاز شده، به بررسی وجوه مختلف مقوله‌ی «هوش مصنوعی» در زندگی امروز می‌پردازد.

این برنامه به تهیه کنندگی و کارگردانی سعید بشیری و سروش نائینی، از شنبه تا چهارشنبه ساعت ٢٣:١٠، به صورت زنده از شبکه آموزش پخش می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *