171453400 660x330 - ملایر؛ شهری در مسیر برندسازی ملی با تکیه بر گردشگری

ملایر؛ شهری در مسیر برندسازی ملی با تکیه بر گردشگری

شهردار ملایر با اشاره به بازدید شهرداران استان قزوین از پروژه‌های عمرانی این شهر، از برنامه‌ریزی برای برندسازی ملایر به عنوان یک مقصد گردشگری مهم خبر داد. فرجی با تاکید بر ظرفیت‌های گردشگری ملایر، از جمله مجموعه تفریحی مینی‌ورلد، بر اهمیت تبادل تجربیات با سایر شهرها برای توسعه بیشتر این شهر تاکید کرد.

دنیای برند، شهردار ملایر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ملایر به واسطه داشتن ۲ برند جهانی و وجود ظرفیت‌های گردشگری و توریستی، سالانه میزبان شمار زیادی از مسافران و گردشگران از نقاط مختلف کشور است.

«مجید فرجی» افزود: با عزم مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر برای تحقق اهداف و رشد همه‌جانبه، پروژه‌های بزرگی که برای سایر شهرهای کشور الگو شده، در این شهر در دست اجرا است.

وی ادامه داد: در همین راستا طبق سیاست‌های سازمان شهرداری‌های کشور مبنی بر برقراری ارتباط بین شهرداری‌ها به منظور تبادل اطلاعات و تجارب مربوط به اجرای پروژه‌ها، مدیریت شهری، روش‌های اداری، مالی، فنی خدماتی و سایر امور شهرداری، شهرداران استان قزوین از ملایر بازدید کردند.

شهردار ملایر بیان کرد: این بازدید با هدف هم‌افزایی و ایجاد شرایط لازم برای همکاری شهرداری‌های این استان با شهرداری ملایر و استفاده از تجارب و توانمندی‌های آنها در امور شهری به ویژه نرم‌افزاری و IT انجام شد.

فرجی با بیان اینکه تاکنون از شهرهای مختلف به ویژه کلان شهرها بازدیدهایی داشتیم و میزبان شهردارانی از سراسر کشور بودیم، گفت: چند روز پیش نیز به آذربایجان شرقی سفر و در حوزه‌ها و مسیرهای مختلف با هم تبادل نظر کردیم.

 

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرداری قزوین در حوزه شهرسازی، برون‌سپاری‌هایی که انجام داده‌اند، مسائل نرم‌افزاری، انفورماتیک و IT در کشور پیشرو است، به همین منظور ضمن بازدید ما از قزوین، میزبان شهرداران و شورای اسلامی شهرهای این استان در ملایر بودیم تا بتوانیم از تجربیات آنها استفاده و در شهر ملایر اجرا کنیم.

شهردار ملایر حضور شهرداران استان قزوین را در راستای رشد و توسعه حوزه شهرسازی و خدمات شهری و دیگر امور شهری دانست و افزود: قزوین همچنین در حوزه پسماند و تفکیک از مبدا اقدامات خوبی انجام داده که می‌توانیم در استان و شهر ملایر از این تجربیات استفاده کنیم.

فرجی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است تا اهداف و سیاست‌هایی که دولت در حوزه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر دارد، به خوبی به نتیجه برسد.

وی با اشاره به این ضرب‌المثل که «آزموده را آزمودن خطاست»، گفت: در اجرای طرح‌های شهری سیاست ما اجرای برنامه‌ها و اقداماتی است که به موفقیت ختم می‌شوند.

شهردار ملایر یادآور شد: شهرداران استان قزوین در سفر به ملایر از مجموعه تفریحی و گردشگری بام ملایر، مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد یا جهان کوچک، مجتمع تجاری پلاک ۱۷ و پروژه‌های در دست اقدام شهرداری ملایر بازدید کردند.

 

فرجی یادآور شد: مجموعه تفریحی و ترویستی “مینی‌وُرلد” (جهان کوچک) ملایر به عنوان اَبَرپروژه گردشگری کشور هفته دولت امسال با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به وسعت ۴۸ هکتار به بهره‌برداری رسید که یکی از مهمترین اولویت‌های و ظرفیت‌های گردشگری این شهر است.

وی بیان کرد: در این پروژه گردشگری منحصر به فرد با هدف معرفی آثار شاخص بین‌المللی و ملی آثار مهم معماری همچون تخت جمشید، برج پیزا، پل وِرسک، آکروپلیس، برج ایفل، تاج محل، سی‌وسه پل، اهرام ثلاثه مصر، نیم‌تنه‌های شیلی، آرامگاه حافظ و خیام، آرامگاه بوعلی سینا، کاخ خورشید، دیوار بلند چین، برج قابوس و گنبد کابوس نصب شده و یا در حال نصب است.

شهردار ملایر ادامه داد: آبشار نیاگارا، باغ دولت‌آباد یزد(ساختمان و بادگیر)، دروازه قرآن شیراز، باغ مشاهیر و سردیس‌های مشاهیر ایران و جهان، میدان شهدا و المان‌های شهدای خلبان از دیگر آثار نصب شده و یا در حال نصب در این مجموعه عظیم گردشگری است.

فرجی گفت: در حال حاضر ۳۰ پروژه در مجموعه تفریحی، توریستی و گردشگری “مینی‌وُرلد” در حال اجرا است و تا تکمیل نهایی این پروژه عظیم گردشگری، ۱۳۸ اثر شاخص ایران و جهان در این مجموعه گردشگری نصب خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *