12665704 419 660x330 - آغاز افتتاحیه جشنواره فیلم کوتاه با تأکید بر توقف کودک‌کشی و گرامیداشت شهدای غزه

آغاز افتتاحیه جشنواره فیلم کوتاه با تأکید بر توقف کودک‌کشی و گرامیداشت شهدای غزه

آیین افتتاحیه چهل‌ویکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

به گزارش دنیای برند به نقل از برنا؛ آیین افتتاحیه چهل‌ویکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران امروز ۲۷ مهر در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

در این مراسم مهدی آذرپندار دبیر جشنواره، اصحاب رسانه و هنرمندان حضور دارند.

مراسم افتتاحیه با اجرای محمدرضا مقدسیان و گرامیداشت شهدای غزه آغاز شد.

در آغاز مراسم، آذرپندار ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران گفت: باید از تمامی افرادی که در رساندن جشنواره فیلم کوتاه به دوره چهل و یکم نقش داشتند، تشکر کنم. سال گذشته سعید پوراسماعیلی و خانم فلکیان، در کنار ما بودند که امسال به دلایلی حضور ندارند، از همینجا از این دوستان نیز سپاسگزارم.

وی در ادامه افزود: از همه شما که در تبلیغات جشنواره همکاری کردید سپاسگزارم. اکنون ظرفیت‌های جشنواره تکمیل شده و با چالش‌هایی برای سانس‌های ویژه مواجهیم.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه در سخنانی با اشاره به شرایط جهان امروز گفت: جهانی که در آن زندگی می‌کنیم این روزها چندان خیال‌انگیز نیست. امیدواریم روزی برسد که کودک‌کشی متوقف شود. ما زمانی اعلام کردیم که فیلم‌هایی با موضوع کودک‌کشی در جشنواره نمایش داده نمی‌شود، اما اکنون هر روز هزاران کودک مقابل چشمان میلیون‌ها بیننده کشته می‌شوند که این مسئله بسیار دردناک است.

در ادامه مراسم، کلیپی پخش شد که یاد هنرمندان سینما رضا داوودنژاد، بیتا فرهی، جلیل شعبانی، مهدی خلیلی، پروانه معصومی، زهره حمیدی، سعید راد، صدرالدین حجازی، ناصر طهماسب، هوشنگ حریرچیان و… گرامی داشته شد.

بخش بعدی مراسم نکوداشت جعفر باقری‌نیا، کارگردان فیلم کوتاه و مستند بود. لوح یادبود این مراسم به همسر و دختر او اهدا شد. همسر این هنرمند در سخنانی اظهار کرد: از دست دادن همسر هنرمند نه‌تنها یک فقدان شخصی، بلکه از دست دادن یک منبع الهام است. او حتی در آخرین روزهای زندگی‌اش نیز برای خلق آثار جدید تلاش می‌کرد و باور دارم که عشق و علاقه‌اش هرگز از بین نخواهد رفت.

در ادامه آیین بزرگداشت نیما عباس‌پور، کارگردان فیلم کوتاه، برگزار شد و لوح یادبود این رویداد به او تقدیم شد.

نیما عباس‌پور در سخنرانی خود گفت: از شما برای برگزاری این بزرگداشت سپاسگزارم، اما دوستان می‌دانند که اصلاً خوشحال نیستم و با تردید این مراسم را پذیرفتم. دلیلش این است که حال من خوب نیست و حال بسیاری از ما سال‌هاست خوب نیست. کاش به جای تقدیر از من، امروز داریوش مهرجویی، وحیده محمدی‌فر، کیومرث پوراحمد و دیگر هنرمندان عزیز زنده بودند و در کنار ما حضور داشتند.

این گزارش تکمیل می‌شود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *