63213513 660x330 - مسابقه‌ دو ربات‌های انسان‌نما/رونمایی از بزرگترین شهاب‌سنگ ایران

مسابقه‌ دو ربات‌های انسان‌نما/رونمایی از بزرگترین شهاب‌سنگ ایران

دنیای علم و فناوری امروز ۲۶ مهر شاهد رخدادهای جالبی بود که در این گزارش به اختصار به آنها پرداخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، در سرویس علم و فناوری پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا در روز پنجشنبه میزبان خبرهای قابل توجهی بوده‌ایم که نگاهی به برگزیده آنها می‌اندازیم. برای مطالعه نسخه کامل هر یک از این اخبار کافی است بر روی تیتر آبی رنگ خبر کلیک کنید.

سه‌رقمی شدن پرتاب‌های «اسپیس‌ایکس» 

صدمین ماموریت سال «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) با پرتاب موشک «فالکون ۹»(Falcon ۹) حامل ۲۳ ماهواره اینترنتی «استارلینک»(Starlink) از فلوریدا انجام شد. 

این مأموریت ۱۵ اکتبر ساعت ۲:۱۰ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی از پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب شد. طبق معمول، تقویت‌کننده مرحله اول فالکون ۹ به سلامت به زمین بازگشت و حدود هشت دقیقه پس از پرتاب روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین اسپیس‌ایکس در سواحل فلوریدا نشست.

اسپیس‌ایکس این نقطه عطف را با یک پرتاب دیگر در دو ساعت بعد دنبال کرد. صد و یکمین پرتاب اسپیس‌ایکس در سال ۲۰۲۴ همراه با پرتاب ۲۰ استارلینک دیگر از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا در ساعت ۴:۲۱ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی بود. تقویت‌کننده مرحله اول این پرواز نیز به سلامت به زمین بازگشت.

رونمایی از شهاب‌سنگ ۱۰۰ کیلوگرمی

موزه شهاب سنگ برج آزادی امروز پنجشنبه ۲۶ مهر میزبان رونمایی از بزرگترین شهاب سنگ آهنی در ایران بود.

وزن این شهاب سنگ ۱۰۰ کیلوگرم است و در موزه شهاب سنگ برج آزادی نگهداری می شود؛ موزه‌ای که از ۸ سال قبل افتتاح شده و در آن ۱۲۰۰ قطعه شهاب سنگ نگهداری می شود.

تایید شهاب‌سنگ رونمایی شده در برج آزادی از سوی سه کشور

مدیر موزه شهاب سنگ برج آزادی در گفت‌وگو با پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا اعلام کرد: اعتبار سنجی قطعه شهاب سنگ آهنی که امروز در برج آزادی رونمایی شد، به تایید ۳ کشور فرانسه، روسیه و چین رسیده است.

اختصاص ۲۶ درصدچک‌های برگشتی به دو شرکت دانش‌بنیان

نتایج ارزیابی یکی از شرکت های دانش بنیان در حوزه اعتبار سنجی نشان می دهد که دو شرکت دانش‌بنیان به تنهایی حدود۲۶ درصد مجموع چک‌های برگشتی زیست بوم دانش‌بنیـان را دارند و به همراه ۲۴ شرکت دیـگر در مجموع ۸۶ درصدچک‌های برگشتی را به خود اختصاص داده‌اند.

 در این مطالعات مشخص شد دو شرکت دانش‌بنیان به تنهایی حدود۲۶ درصد مجموع چک‌های برگشتی زیست بوم دانش‌بنیـان را دارند و به همراه ۲۴ شرکت دیـگر در مجموع ۸۶ درصدچک‌های برگشتی را به خود اختصاص داده‌اند.

تماشای مسابقه‌ دو ربات‌های انسان‌نما

چند ماه پیش، شرکت عصر ربات چین(Robot Era)، قابلیت‌های قدم زدن ربات‌های انسان‌نمای XBot-L خود را بر روی دیوار بزرگ چین نشان داد. اکنون این شرکت ویدئویی از دو مدل پرچمدار استار۱(Star۱) خود منتشر کرده است که در صحرای گبی با هم مسابقه دو گذاشته‌اند.

این شرکت به تازگی به فضای ربات‌های انسان نما اضافه شده است اما این شرکت در حال حاضر تعدادی ربات انسان‌نما در ردیف ربات‌های خود دارد و دستی شبیه به دست انسان ایجاد کرده است و در این زمینه کاملا ماهر شده است. این شرکت خلاقیت‌های خود در ویدیوهای تبلیغاتی سرگرم کننده به نمایش می‌گذارد.

به نقل از نیواطلس، آخرین فیلم اواخر ماه گذشته ثبت شد و ربات انسان‌نمای پرچمدار جدید این شرکت، به نام استار ۱(Star۱) را نشان می‌داد. در این ویدیو دو مورد از این ربات‌ها در مسیرهای صخره‌ای، مناظر چمن‌زار و جاده‌های پر پیچ و خم در امتداد بخش‌هایی از صحرای گبی با یکدیگر مسابقه دو می‌دهند. یکی با پای برهنه می‌دود در حالی که دیگری از یک جفت کفش کتانی استفاده می‌کند.

اعطای جایزه دکتر تقی‌خانی به ۵ محقق

جایزه استاد محمد تقی‌خانی در حاشیه هجدهمین کنگره ملی و نهمین کنگره بین‌المللی بیوشیمی و بیولوژی مولکولی که در آبان سال جاری برگزار می‌شود، به ۵ محقق حوزه بیوشیمی و علوم زیستی اعطا می‌شود.

توسعه نخبگی از کودکی تا کهنسالی

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه در دوره جدید فعالیت بنیاد، جایگاه بنیادهای استانی در تعامل نزدیک با استانداران تقویت خواهد شد، از پیگیری جدی رفع دغدغه مسکن نخبگان و بازگشت طرح‌های شهید وزوایی و شهید احمدی روشن با رویکردی نو خبر داد.

افزایش راندمان دستگاه اکسیژن ساز با نانو ذرات طلا و نقره

یکی از شرکت های فناور مستقر در مرکز رشد و فناوری دانشگاه کاشان دستگاه اکسیژن ساز هوشمند با با بهره گیری ازنانو ذرات طلا و نقره خود را به بازار معرفی کرد.

پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *