مودودی مشاور اتاق بازرگانی

غفلت از برندسازی، موجب واگذاری بازارهای صادراتی به رقبا شده است

محمدرضا مودودی، مشاور رئیس اتاق ایران در امور نام و نشان تجاری گفت که بی‌توجهی به برندیگ، موجب واگذاری بازارهای صادراتی به رقبا شده و اتاق ایران در راستای وظیفه ذاتی خود برای توسعه صادرات، به این حوزه ورود کرده است.

به گزارش دنیای برند، محمدرضا مودودی، مشاور رئیس اتاق ایران در امور نام و نشان تجاری در رابطه با برند اظهار کرد: «وظیفه ذاتی اتاق بازرگانی است که بتواند در راستای توانمندسازی بنگاه‌های معاملاتی برای ورود به بازار‌های جهانی تلاش کند. همه برند‌های برتر کشور عضو اتاق بازرگانی کشور هم هستند. باید از این ظرفیت‌ها برای ترغیب استفاده شود که محصولات خود را رقابتی‌تر تولید کنند که بتوانند ارزآوری کشور را افزایش دهند.»

او در رابطه با مهم‌ترین چالش در برند گفت: «مهم‌ترین چالش در حوزه برند، عدم باور به برند است. خیلی از افراد فکر می‌کنند برند لوکس است و جزو واجبات یک  نیست. اتاق بازرگانی این مشروعیت و مقبولیت را دارد که مفهوم برند بار دیگر توضیح داده شود.»

مودودی در ادامه اظهار کرد: «برخی از تجار درگیر مشکلات هستند که مانع از ورود آنها به برند می‌شود. اگر ما بخواهیم به عنوان یک برند ملی فعالیت کنیم باید مفهوم برند را جدی بگیریم.»

 

مشاور رئیس اتاق ایران در امور نام و نشان تجاری در پایان بیان کرد: «برند‌های فعلی کشور آنچنان که باید مطرح نیستند و شرکت‌های خام فروش بزرگترین صادرکننده کنندگان ما هستند. وظیفه اتاق بازرگانی هست که بتواند شرکت‌ها را در سطح بین‌المللی مطرح کند. ما در بازار‌های پسته، زعفران و فرش که سابقه تاریخی داشتیم، الان با زوال مواجهیم. انقدری که باید سرمایه‌گذاری نکردیم و این بازارها را از دست دادیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *