Img20190415122222969 650x330 - احیای مسیر ریلی ایران – ترکیه در حال پیگیری است

احیای مسیر ریلی ایران – ترکیه در حال پیگیری است

مدیرعامل راه‌آهن گفت: پس از آن که راه‌آهن ترکیه آمادگی سیر قطار از مسیر وان به استانبول و آنکارا را داشته باشد، قطارهای مسافری هم از ایران در این مسیر دوباره فعال می‌شوند.

مدیرعامل راه‌آهن در حاشیه جلسه ابلاغ قطعیت قرارداد و شروع دوره احداث پروژه ریلی کرمان-سیرجان درباره احیای راه‌آهن اکو (استانبول- تهران- اسلام ‌آباد) که دو سال گذشته عبور آزمایشی داشت، گفت: پس از زلزله اخیر در ترکیه مسیر ریلی وان به انکارا دچار مشکلاتی شد اما هفته آینده نمایندگان راه‌آهن ایران در ترکیه در این باره جلسه‌ای با همتایان خود در ترکیه خواهند داشت که هفته گذشته جلسه مقدماتی آن برگزار شد.

جبارعلی ذاکری، مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: پیش‌بینی‌ها این است که در مرحله اول قطار تبریز – وان و تهران – وان را برقرار کنیم .

مدیرعامل راه‌آهن افزود: پس از آن که راه‌آهن ترکیه آمادگی سیر قطار از مسیر وان به استانبول و آنکارا را داشته باشد، قطارهای مسافری هم از ایران در این مسیر  دوباره فعال می‌شوند.

معاون وزیر راه درباره آخرین توافقات با عراق برای راه‌آهن شلمچه- بصره پس از سفر رئیس جمهور به این کشور گفت: خوشبختانه پس از سفر رئیس جمهور به عراق، بحث تامین نقدینگی و تامین مالی و تخصیص انجام شد و الان با دو موضوع برای این پروژه مواجه هستیم که طرف عراقی آن را پیگیری می‌کند. اولین موضوع  صدور مجوز برای انهدام مواد منفجره است که در مین روبی‌ها کشف شدند  و‌ موضوع دوم هم معرفی شرکت بازرسی محیط زیست عراق است که مین‌روبی‌های انجام شده را تایید کند.

وی با بیان اینکه راه‌آهن عراق گام‌های مثبتی برای اجرای این پروژه برداشته‌است، ادامه داد: تملک اراضی داخل بصره از سوی راه‌آهن عراق انجام شده و پیمانکار ایرانی در منطقه مستقر و این اقدامات در حال انجام است.

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به حضور پیمانکار اسپانیایی در راه‌آهن بصره-شلمچه گفت: در یک مناقصه‌ شرکت اسپانیایی با ارائه قیمت مناسب‌تر برای پیمانکار علمیات روسازی پذیرفته شد.

منبع: اتاق ایران آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *