63204141 660x330 - تغییرات در جفت ممکن است باعث ایجاد آسم و آلرژی شود

تغییرات در جفت ممکن است باعث ایجاد آسم و آلرژی شود

تحقیقات جدید دانشگاه اوربرو(Örebro) نشان داده است که تغییرات در جفت ممکن است خطر ابتلا به آسم و آلرژی را در کودکان افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، ماریا لودفالک(Maria Lodefalk)، محقق، می‌گوید: ما پزشکان اطفال باید بیشتر بر اهمیت بالقوه جفت برای کودک پس از تولد تمرکز کنیم.

به نقل از مدیکال‌اکسپرس، لودفالک دکترای علوم پزشکی در دانشگاه اوربرو و پزشک ارشد در بخش اطفال در بیمارستان دانشگاه اوربرو است. لودفالک به همراه زکی باکویان(Zaki Bakoyan)، پزشک و دانشجوی سابق پزشکی در دانشگاه اوربرو، مطالعه‌ای را بر اساس بررسی ۱۹ مطالعه قبلی که حدود ۱۳ هزار کودک را شامل می‌شد، منتشر کرده‌ است.

مطالعه آنها نشان می‌دهد که کودکانی که نارس به دنیا می‌آیند در صورت وجود التهاب در غشای جنین و جفت سه برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به مشکلات مرتبط با آسم هستند. این خطر جدا از خطر افزایش بیماری ریوی مرتبط با زایمان زودرس است.

محققان همچنین ارتباطی بین جفت‌های غیرعادی سنگین و افزایش تجویز داروهای آسم در کودکان در سال اول زندگی‌شان مشاهده کردند.

اگرچه این پیوندها از نظر آماری قابل توجه هستند، اما لودفالک تأکید می‌کند که محققان هنوز به طور قطع نمی‌دانند که آیا تغییرات در جفت به طور مستقیم یا غیر مستقیم باعث آسم یا آلرژی در کودکان می‌شود یا خیر.

او می‌گوید: تقریبا غیرممکن است که این نوع مطالعات مورد نیاز برای اثبات یک رابطه علی در زنان باردار، انجام شود. اما با توجه به این نتایج، من فکر می‌کنم ما پزشکان اطفال باید بیشتر بر اهمیت بالقوه جفت برای کودک پس از تولد تمرکز کنیم.

این مطالعه ممکن است منجر به ایجاد روال‌های جدیدی برای مراقبت از نوزاد شود.

مدتی است که مشخص شده است که بیماری‌های آتوپیک مانند آسم و آلرژی می‌توانند در مرحله جنینی شروع به رشد کنند.

لودفالک توضیح می‌دهد: یک توضیح قابل قبول برای یافته‌های جدید می‌تواند این باشد که التهاب در جفت و غشای جنین باعث ایجاد التهاب در جنین می‌شود که ادامه می‌یابد و خطر آسیب به ریه‌های کودک یا تأثیر بر سیستم ایمنی حتی پس از تولد را در پی دارد.

اگر بدانیم که تغییرات جفت ممکن است به معنای افزایش خطر ابتلا به آسم باشد، می‌توانیم کودکانی را که زودرس یا پس از کشف التهاب در غشای جنین و جفت به دنیا می‌آیند، با دقت بیشتری تحت نظر بگیریم. وزن کردن و ارسال همه جفت‌ها برای تجزیه و تحلیل در صورت عدم اطمینان نیز می‌تواند یک اقدام ساده و موثر باشد.

او بر نیاز به مطالعات بیشتر برای درک اینکه چگونه تغییرات جفت ممکن است بر سلامت کودک تأثیر بگذارد، تأکید می‌کند و می‌گوید: همچنین بررسی این موضوع که آیا درمان‌های خاص پس از تولد، خطر ابتلا به آسم در کودکان متولد شده با التهاب را کاهش می‌دهد یا خیر، جالب توجه است.

جفت عضوی موقت است که در دوران بارداری در رحم ایجاد می‌شود. اکسیژن و مواد مغذی جنین را تامین می‌کند، مواد زائد را دفع می‌کند و به عنوان یک مانع در برابر برخی عفونت‌ها عمل می‌کند. جفت همچنین هورمون‌های حیاتی برای بارداری، مادر و جنین تولید می‌کند.

پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *