57437094 660x330 - اجرای بزرگترین برداشت ژئوفیزیک هوابرد در پهنه نایین اصفهان

اجرای بزرگترین برداشت ژئوفیزیک هوابرد در پهنه نایین اصفهان

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی اعلام کرد: بزرگترین برداشت ژئوفیزیک هوابرد تاریخ سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در پهنه نایین اصفهان آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا شهیدی در مورد فعالیت‌ها و دستاوردهای این سازمان در طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، گفت: طرح تحول زمین‌شناسی در مهرماه سال ۱۴۰۰ در خراسان‌جنوبی آغاز شد. هدف از انجام طرح تحول بررسی و مطالعه حدود ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع از کشور بوده که در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از این میزان یا مورد بررسی قرار گرفته یا برای بررسی و مطالعه در دستور کار ما است که امیدواریم تا پایان برنامه ۵ ساله هفتم بتوانیم به این امر دست یابیم.

وی با بیان این‌که اکتشاف به طور کامل در این مناطق در حال انجام است، تصریح کرد: در هر منطقه‌ای که کار اکتشافی انجام می‌شود، در سه لایه زمین‌شناسی، زمین‌شناسی اقتصادی و ژئوشیمی برداشت‌ها انجام می‌شود، در کنار آن ژئوفیزیک هوابرد نیز در حال انجام است که نتایج بسیار خوبی را در زمینه اکتشاف ذخایر پنهان داشتیم.

شهیدی افزود: در حال حاضر منطقه بردسکن-سبزوار به عنوان جدیدترین منطقه‌ای است که در طرح تحول در پهنه خراسان‌رضوی است که امیدواریم بتوانیم مطالعات و برداشت‌های مربوط به این پهنه را تا پایان سال انجام دهیم.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی با بیان این‌که مطالعه پهنه نایین را به‌زودی با مشارکت بخش خصوصی آغاز خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: بزرگترین برداشت ژئوفیزیک هوابرد تاریخ این سازمان با حدود ۱۶۰ هزار کیلومتر خطی در دشت و کوه در پهنه نایین طی ماه‌های آینده آغاز خواهد شد. 

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه هدف‌گذاری رشد ۱۳ درصدی سالیانه بخش معدن صورت گرفته که این امر نیاز به سرمایه‌گذاری دارد، خاطرنشان کرد: ایران دارای ظرفیت‌های زمین‌شناسی و اکتشافی با ذخایر متنوع معدنی است که باید از این ظرفیت‌ها در جهت جذب سرمایه‌گذاری‌ها بهره برد.

به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، شهیدی با بیان اینکه معادن باید به سمت استفاده از تکنولوژی‌های جدید حرکت کنند، افزود: یکی از مؤلفه‌های توسعه بخش معدن، به‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته مطابق با استانداردهای جهانی در روش‌های نوین اکتشاف، استخراج، بهره‌برداری و صنایع معدنی است.

به گفته وی، وجود شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان نخبه کشور برای حل مشکلات یا افزایش بازدهی فعالیت‌های معدنی بسیار ضروری است، ضمن اینکه باید از آخرین تجهیزات به‌روز در حوزه معدن نیز بهره برد.

پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *