پسته 640x330 - پسته سیستان و بلوچستان با برند خود استان وارد بازارهای کشور و ‌جهانی شود

پسته سیستان و بلوچستان با برند خود استان وارد بازارهای کشور و ‌جهانی شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زاهدان گفت: در زاهدان ۴۹۰۰ هکتار باغات پسته داریم که مقام اول سطح زیر کشت و ‌تولید پسته در استان متعلق به این شهرستان است.

دنیای برند، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زاهدان گفت: در زاهدان ۴۹۰۰ هکتار باغات پسته داریم که مقام اول سطح زیر کشت و ‌تولید پسته در استان متعلق به این شهرستان است.

مهدی شهرکی در گفت و گو با ایسنا، افزود: حدود ۳هزار هکتار باغ پسته در بخش کورین قرار دارد که پیش بینی می شود در مجموع از باغات شهرستان زاهدان ۵هزار و ۲۰۰ تن محصول پسته برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی بیان کرد: یکی از سیاست های سازمان جهاد کشاورزی در استان توسعه باغات پسته می باشد که توجه به ارقام بازار پسند مورد توجه است.

مدیر جهاد کشاورزی زاهدان همچنین گفت: ببشترین سرمایه گذاری در مورد پسته توجه به ارقام بازار پسندی مانند اوحدی اکبری کله قوچی احمد اقایی است.

وی افزود: با توجه به تولید محصول پسته نیازمند ایجاد ترمینال ضبط پسته و فراوری پسته هستیم که از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت می شود در این زمینه سرمایه گذاری لازم را داشته باشند .

شهرکی بیان کرد: نیاز است تا محصول منطقه با برند خود استان وارد بازارهای کشور و ‌جهانی شود.

وی با اشاره به کیفیت مطلوب پسته زاهدان که بصورت ارگانیک‌ تولید می شود، گفت: برای رونق بخشیدن به محصول پسته نیازمند فرآوری هستیم و لازم است در این زمینه سرمایه گذاری های لازم صورت گیرد.

شهرکی افزود: اولویت دادن بسته بندی در فرآوری پسته می تواند درآمدزایی خوبی را با خود برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد چرا که از فروش محصول بصورت فله‌ای و خام فروشی جلوگیری می شود.

وی بیان کرد: محصولات تولیدی ارگانیک استان جایگاه ویژه ای در بازارهای جهانی دارند و نمونه ان خرمای سراوان است و پسته ما هم از همان ظرفیت برخوردار است.

وی افزود: بازار پسته ما اروپاست و اروپایی‌ها حساب ویژه‌ای روی پسته ایران و به خصوص محصول ارگانیک باز کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *