Img20241001095601130 650x330 - زنجیره تولید سیب‌زمینی استان اردبیل تکمیل می‌شود

زنجیره تولید سیب‌زمینی استان اردبیل تکمیل می‌شود

نایب‌رئیس اتاق ایران با اشاره به ۱۲۰ هزار تن تولید مازاد سیب‌زمینی در استان اردبیل، گفت: با تکمیل زنجیره کامل صنایع تبدیلی، مشکلات این تولید مازاد تا دو سال آینده رفع می‌شود.

نایب‌رئیس اتاق ایران با بیان اینکه اردبیل به یک استان کاملاً صنعتی تبدیل شده است، گفت: باوجوداینکه در گذشته اردبیل به‌عنوان استان کشاورزی و حتی استان محروم مطرح بود، امروز استان اردبیل با وضعیت خوب و روبه رشدی در صنعت روبرو شده و این رونق و توسعه نتیجه تلاش، همکاری و هماهنگی نمایندگان سه قوه در استان با فعالان بخش خصوصی است.

حسین پیرموذن در مراسم کلنگ‌زنی احداث شهرک صنعتی غیردولتی دهکده سبز نادین و ارگ تریلر ایرانیان که با حضور علی آقامحمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، افزود: بخش خصوصی، تولیدکنندگان، استاندار و آحاد مردم استان اردبیل در صنعتی شدن استان سهم داشته‌اند و تداوم راه تا اتمام بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای که در استان آغاز شده، مطالبه عموم مردم است.

نایب‌رئیس اتاق ایران ادامه داد: استان اردبیل سالانه با تولید ۸۵۰ هزار تن سیب‌زمینی جزو استان‌های اول یا دوم کشور در تولید این محصول است و هر سال ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تن تولید مازاد سیب‌زمینی در استان مواجه هستیم که کشاورزان و مسئولین استان را دچار چالش می‌کند.

پیرموذن ادامه داد: نبود انبارهای سرد و سردخانه‌های کشاورزی از یک‌سو و عدم وجود صنایع تبدیلی در استان عامل اصلی مسائل و مشکلات در این حوزه است که با راه‌اندازی این مجموعه و تکمیل زنجیره کامل صنایع سیب‌زمینی، تا دو سال آینده مشکلات ۱۲۰ هزار تن تولید این محصول در استان به‌صورت کامل رفع می‌شود، البته پشتیبانی و همراهی مسئولان استانی ضرورت انکارناپذیر تحقق این مهم است.

افکار و ایده‌های بزرگ زمینه‌ساز تحقق رشد ۸ درصدی برنامه هفتم توسعه است

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: حفظ یکپارچگی اردبیل در کار اقتصادی و طرح ایده‌هایی مانند باشگاه هزارتایی برگ برنده‌ای برای اردبیل است و این افکار و ایده‌های بزرگ زمینه‌ساز تحقق رشد ۸ درصدی در برنامه هفتم توسعه است.

علی آقامحمدی در این مراسم، اظهار کرد: امروز که ما در کشور به فکر توسعه هستیم در گوشه‌ای دیگر از جهان اقدام وحشیانه علیه مردم مظلوم فلسطین باعث شهادت بیش از ۴۰ هزار نفر انسان شده است و بمب‌های یک تنی بسیاری را از تن‌ها با خاک یکسان کرده است.

وی با تأکید بر اینکه کاهش قدرت و اقتدار رژیم صهیونیستی عامل اصلی این اقدامات وحشیانه است افزود: خوشبختانه بیداری جهانی به‌طور واضح در حال تحقق است و فرداها روزهای روشنی خواهد بود.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فعالان اقتصادی را در زمره جهادگران می‌دانند گفت: فعالان اقتصادی کشور به دنبال قطع وابستگی و توسعه کشور هستند و این همان راه عمومی جهان اسلام و نجات از کفر است.

آقامحمدی با ابراز خرسندی از موضوع باشگاه‌های هزارتایی در اردبیل، این طرح را برگ برنده‌ای برای استان اردبیل دانست و ادامه داد: این فکر و اندیشه‌ای است که توسعه را رونق می‌دهد و این افکار و دیدگاه‌های بزرگ و وسیع است که زمینه‌ساز رسیدن به رشد ۸ درصدی در برنامه هفتم توسعه و پیشرفت کشور است.

وی با بیان اینکه یکپارچگی اردبیل در کار اقتصادی باید حفظ شود افزود: هر یک از وظیفه‌ای داریم و یکی از مهم‌ترین این مسئولیت‌ها و وظایف روی دوش فعالان اقتصادی کشور است و بر همین اساس است که رهبر انقلاب از این گروه به جهادگران اقتصادی تعبیر می‌کنند.

منبع: اتاق ایران آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *