12625625 411 660x330 - ماندگاری دفاع مقدس وابسته به ثبت در کتاب‌ها و ترویج آن است

ماندگاری دفاع مقدس وابسته به ثبت در کتاب‌ها و ترویج آن است

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در آیین اختتامیه جشنواره نشان ادبی «سرو سرخ»، اظهار داشت: گرامیداشت شهدای هر استان و شهدای انقلاب اسلامی، داغ کردن تنور مقاومت و زنده نگهداشتن راه شهادت است و ان‌شاءالله از این موضوع غافل نشویم.

به گزارش دنیای برند به نقل از برنا؛ همزمان با هفته دفاع مقدس آیین اختتامیه جشنواره نشان ادبی «سرو سرخ» صبح چهارشنبه ۴ مهرماه با حضور آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ساری؛ یوسف نوری، استاندار مازندران؛ سیاوش مسلمی، فرمانده سپاه کربلای استان؛ مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در تالار مرکزی ساری برگزار شد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سخنان کوتاهی اظهار داشت: ماندگاری اتفاقات منوط به ثبت آنها است و ثبت و ضبط، در حوزه کتاب و کتابخوانی اتفاق می‌افتد. ماندگارترین اثر فرهنگی و هنری، کتاب است و در این جایزه به این موضوع پرداخته شده که جای تقدیر دارد. بنده قدردان اهتمام ارکان و عناصر استانی به این موضوع از جمله نماینده معزز ولی فقیه، استاندار محترم، فرمانده محترم سپاه و مسئولین استانی هستم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، امنیت، مدافع حرم، سلامت، خدمت و شهدای مقاومت، اظهار داشت: فرازهای تاریخ انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد و این فراز و فرودها مؤید پویایی جریان انقلاب اسلامی است. آنچه امروز در غزه، لبنان، و پیش از آن در سوریه، عراق و یمن اتفاق می‌افتد، نشئت گرفته از جریانی است که به برکت حرکت امام راحل عظیم الشأن و شهدای انقلاب اسلامی شکل گرفته است و ما نباید از این موضوع غافل شویم. گرامیداشت شهدای هر استان و شهدای انقلاب اسلامی، داغ کردن تنور مقاومت و زنده نگهداشتن راه شهادت است و ان‌شاءالله از این موضوع غافل نشویم.

رمضانی تصریح کرد: ما با نسلی مواجه هستیم که نفَس امام را درک نکرده‌اند و موضوع شهادت برایشان مثل نسل اول ملموس نیست؛ بنابراین با تبیین آنچه اتفاق افتاد و تشریح آنچه با آن مواجهند، باید فرصت را در اختیار این نسل قرار دهیم؛ مواجهه با مقاومت باید معنا و مفهوم عینی و ذهنی برای نسل جدید پیدا کند تا بیش از پیش همراه شوند.

وی در خاتمه از بانیان برگزاری جشنواره نشان ادبی «سرو سرخ» از جمله همکاران اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران تقدیر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *