63184514 660x330 - توافق صداوسیما برای پخش رایگان تولیدات معاونت علمی ریاست‌جمهوری

توافق صداوسیما برای پخش رایگان تولیدات معاونت علمی ریاست‌جمهوری

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری همصدایی و هماهنگی میان صندوق نوآوری و معاونت علمی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان را امری مهم و ضروری دانست و گفت: اخیرا طی رایزنی با جبلی رئیس سازمان صداوسیما توافق کردیم که رسانه ملی تولیدات معاونت علمی را که دارای استانداردهای این سازمان است، به صورت رایگان پخش کند.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا ، نشست مشترک دکتر حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، دکتر محمدصادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد و طی آن راهکارهای توسعه همکاری‌های دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست دکتر حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری همصدایی و هماهنگی میان صندوق نوآوری و معاونت علمی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان را امری مهم و ضروری دانست و گفت: اخیرا طی رایزنی با جبلی رئیس سازمان صداوسیما توافق کردیم که رسانه ملی تولیدات معاونت علمی که دارای استانداردهای این سازمان است را به صورت رایگان پخش کند که این مساله قطعا یک فرصت طلایی برای توسعه و ترویج اقتصاد دانش بنیانی در کشور است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع پارک‌های انیمیشن و برنامه‌های پیش‌بینی شده در این حوزه خاطرنشان کرد: طبق برنامه هفتم پیشرفت، باید پارک‌های انیمیشن را دایر کنیم. اولین پارک را در اصفهان و دومی را در تهران تاسیس خواهیم کرد. خوشبختانه در این مسیر بازار این کار را هم تامین کردیم و با صداوسیما نیز توافق کردیم که این سازمان محصولات تولیدی این پارک در حوزه انیمیشن را بدون هیچگونه اعمال ممیزی خریداری کند.

در این نشست همچنین دکتر محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اظهار امیدواری نسبت به اینکه این دیدار، آغاز دوره جدید همکاری میان صندوق نوآوری و معاونت علمی باشد، اظهار کرد: صندوق نوآوری همواره با سیاست‌های معاونت علمی هماهنگ بوده که البته این رویه از گذشته هم وجود داشته است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه مخاطبان اصلی این صندوق شرکت‌های دانش بنیانی هستند که برای دریافت خدمات مالی، تاییدیه معاونت علمی را دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: ارائه خدمات و تسهیلات به این شرکت‌ها وظیفه عمومی صندوق نوآوری تلقی می‌شود. امیدواریم بتوانیم در صندوق نوآوری به عنوان بازوی مالی دولت در زیست‌بوم فناوری کشور، چند برنامه ویژه را با همکاری معاونت علمی بر اساس اولویت‌ها و سیاست‌های دولت اجرایی کنیم.

در این نشست همچنین معاونان صندوق نوآوری و شکوفایی به ارائه گزارشی از عملکرد این صندوق در ارائه خدمات مالی به شرکت‌های دانش بنیان پرداختند. در این گزارش عنوان شد که صندوق نوآوری و شکوفایی، مجموعا ۹۳ خدمت به شرکت‌های دانش بنیان در چهار محور تسهیلات، ضمانت‌نامه، توانمندسازی و سرمایه‌گذاری ارائه داده است. برآوردها نشان‌دهنده رشد چشمگیر شاخص‌های فروش و اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان است.

 صندوق نوآوری تاکنون ۶۴۹۸۷ میلیارد تومان خدمات مالی را به فضای زیست‌بوم نوآوری کشور ارائه داده است. اگر بخواهیم به اثربخشی صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کنیم، باید تسهیل قرارداد از طریق صدور ضمانت نامه پیمان به مبلغ ۸۳.۵۰۰ میلیارد تومان برای شرکت‌های دانش‌‎بنیان، تاثیر در فروش محصولات و خدمات دانش‌بنیان به مبلغ ۲۴۱.۰۰۰ میلیارد تومان و توسعه محصول جدید تا ۲۳۰۰ محصول و راه‌اندازی و توسعه خط تولید تا ۹۶۴ خط تولید را نام ببریم.

 این صندوق در ادامه خدمات و تسهیلات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان ۷.۹۷۶ فقره تسهیلات بانکی، ۶۳۷۵ فقره صدور ضمانتنامه، ۱۵۴۱ تسهیلات تکلیفی و ۱۴ فقره انتشار اوراق صکوک نوآوری ارائه داده است. همچنین جایگاه صندوق‌های پژوهش و فناوری در سال ۱۳۹۷، ۲۹ صندوق با سرمایه ۷۸ میلیارد تومان بوده است، در حالی که درباره صندوق‌های پژوهش و فناوری در شهریور ۱۴۰۳، ۷۶ صندوق با سرمایه ۵.۵۸۷ میلیارد تومان تقویت شده‌اند.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ (جهش تولید با مشارکت مردم)، برنامه حمایتی تحت عنوان «جهش تولید دانش‌بنیان» را برنامه‌ریزی و تدارک دیده است. این برنامه در قالب ۸ بسته حمایتی با عناوین «جهش»، «کارآفرین»، «توانا»، «هزارفناور»، «ضامن»، «شکوفا»، «رویش» و «حامی» و با دو رویکرد مشارکت مردم در جهش تولید دانش‌بنیان و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق تأمین مالی با مشارکت مردم و استفاده از سرمایه‌های خُرد مردمی برنامه‌ریزی شده است.

پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *