Img20240923152336966 650x330 - بخش معدن به تنهایی ظرفیت تحقق رشد 8 درصدی برنامه هفتم توسعه را دارد

بخش معدن به تنهایی ظرفیت تحقق رشد ۸ درصدی برنامه هفتم توسعه را دارد

رئیس اتاق ایران در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران، تاکید کرد: توسعه بخش معدن با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشورمان وجود دارد، به تنهایی می‌تواند رشد ۸درصدی برنامه هفتم توسعه را محقق کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به حادثه انفجار معدن طبس، گفت: حادثه دردناک معدن طبس، سبب جان باختن ۵۲ نفر از بهترین عزیزان ما شد که در سخت‌ترین شرایط کار می‌کردند و این ضایعه را به خانواده درگذشتگان، جامعه معدن و ملت ایران تسلیت می‌گویم.

صمد حسن‌زاده، در سیزدهمین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران با بیان اینکه معدن یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بزرگ برای توسعه کشورمان است، افزود: معدن می‌تواند باعث تولید ثروت و اشتغال شود، معدن یکی از بخش‌هایی است که به تحقق رشد ۸ درصدی در برنامه هفتم توسعه کمک می‌کند و معتقدم اگر در حوزه معدن، برنامه‌ریزی اساسی و علمی برای توسعه و شناسایی معادن وجود داشته باشد، رسیدن به رشد ۸ درصدی فقط از بخش معدن، میسر و شدنی است.

حسن‌زاده، تأکید کرد: تأمین امنیت سرمایه‌گذاران معادن یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، بر اساس قانون، ۱۲ درصد عوارضی که از بابت هزینه برداشت از فعالان اقتصادی دریافت می‌شود، باید برای توسعه زیرساخت‌های فعالیت‌های معدنی در استان‌ها اختصاص داده شود.

او ادامه داد: تا امروز اما این درصد به استان‌ها و صنایع فعال در بخش معدن اختصاص پیدا نکرده است و از مسئولان به‌خصوص وزارت صمت درخواست داریم که با اختصاص این درصد به توسعه زیرساخت‌های معادن، زمینه دلگرمی بیشتر معدنکاران را جهت ادامه فعالیت فراهم کنند.

منبع: اتاق ایران آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *