12616491 467 660x330 - آیین سپاس از مجسمه‌سازِ نماد صلح در کوشک باغ هنر برگزار شد

آیین سپاس از مجسمه‌سازِ نماد صلح در کوشک باغ هنر برگزار شد

آیین تجلیل و سپاس پیشکسوتان و بزرگان هنر هر فصل با حضور یکی از اساتید پیشکسوت هنری در کوشک باغ هنر برگزار می‌شود و این بار مراسم گرامیداشت پروفسور حسین فخیمی طراح و مجسمه ساز به پاس بیش از شش دهه خدمت به فرهنگ و هنر برگزار شد.

به گزارش دنیای برند به نقل از برنا؛ آیین سپاس از پروفسور حسین فخیمی عصر روز پنجشنبه ۲۹ شهریور ماه با حضور سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، عبدالمهدی مستکین مدیرگروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو-ایران، محمدرضا واعظ مهدوی مدیرعامل بنیاد همدلان آینده‌نگر ایران (هاسب)، میثم اخباری مدیر کوشک باغ هنر، کشتاسب مظفری مشاور دیپلماسی مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری

عباس‌آباد، جعفر نجیبی طراح سکه بهار آزادی و جمعی از هنرمندان پیشکسوت حوزه طراحی و مجسمه سازی برگزار شد. 

پروفسور حسین فخیمی پیش از انقلاب طرحی تحت عنوان «شهر تندیسان» ارائه داده بود که در آن بخش‌های متفاوتی همچون مجسمه سازی برای تمام متریال‌ها، کارگاه‌های ریخته گری، مدال و نشان سازی و بخش‌های فراوانی از نظر آموزشی در آن در نظر گرفته شده بود که آن طرح اجرایی نشد.
این هنرمند پیشکسوت در این مراسم به شهر تندیسان اشاره کرده و گفت: من همیشه از غذا خوردن خسته می‌شوم، اما هیچ وقت از کار کردن خسته نشدم. شهر تندیسان یعنی تندیس‌گری، به معنای آنکه ظرف آب یک مجسمه است، حتی صندلی که همه از آن استفاده می‌کنیم یک مجسمه است، هر حجمی که فضا را اشغال می‌کند یک مجسمه است. ما باید نگاه متفاوتی که لازمه زندگی است، داشته باشیم تا بتوانیم از فضایی که به نام هنر تایید می‌شود استفاده کنیم. تندیس‌گری به معنای نگاه درست است، درست دیدن، درست اندیشیدن و درست کار کردن و این امر محقق نمی‌شود به شرط آنکه فضایی برای آن در نظر گرفته شود.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: شهید رئیسی ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و راه‌اندازی شهر تندیسان محیا کرد و اگر این شهر راه‌اندازی شود تحولی در فضای فرهنگی ایران و حتی خارج از آن اتفاق می‌افتد. این موضوع را شهید امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه خوب درک کرد که متاسفانه از حضورش محروم شدیم. 

سید عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز در این مراسم گفت: موسسه هنرمندان پیشکسوت نزدیک به ۱۰۰۰ عضو ۶۰ الی ۱۰۰ ساله دارد که همگی درجه یک هستند. از سال ۱۳۹۶ در خدمت استاد فخیمی بودم که همواره دغدغه‌مند ساخت شهر تندیسان بوده‌اند و امیدوارم در این زمینه اتفاقات خوبی رخ دهد. امیدواریم تا هست چنین برنامه‌هایی برگزار شود و از منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برای این مراسم سپاسگزارم. 

در انتهای این مراسم هدایا، لوح تقدیر و تندیس‌هایی از سوی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، کوشک باغ هنر، موسسه هنرمندان پیشکسوت، دانش آموزان سیستان و بلوچستان و موسسه تهران نامه به حسین فخیمی و همسرش اهدا شد. 

حسین فخیمی دانش آموخته دانشکده هنر‌های تزئینی اسپانیا است و موفق به درجه پروفسوری طراحی مجسمه سازی از دانشگاه کمپلتکس اسپانیا شده است. طراحی نشان ذوالفقار (عالی‌ترین نشان نیرو‌های نظامی ایران) را این هنرمند به عهده داشته است. همچنین مجسمه مشهور صلح که در سال ۲۰۰۳ میلادی از سوی یونسکو به عنوان نماد جهانی صلح انتخاب شده، یکی از مهم‌ترین آثار اوست. 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *