12616142 246 660x330 - روایت خاطرات هشت سال دفاع مقدس در رادیو

روایت خاطرات هشت سال دفاع مقدس در رادیو

ویژه برنامه‌های رادیو به مناسبت هفته دفاع مقدس اعلام شدند.

به گزارش دنیای برند به نقل از برنا؛ سال‌های دفاع مقدس آزمون بزرگی برای همه بود، آزمونی که روایتگر ایثار رزمندگان و صداقت مردم بود. مگر می‌شود قاب‌هایی که از آن دوران بجا مانده، فراموش شود. صداقت مردم و رزمنده‌ها در دوران دفاع‌مقدس آن‌قدر زیاد بود که از هر طرفی به آن نگاه کنید، زاویه تازه‌ای برای روایتگری دارد و هنوز هم تازه است. شروع هفته دفاع‌مقدس، بهانه‌ای برای مرور همه این روایت‌هایی است که هر کدام نگاهی نو به هشت سال جانفشانی رزمندگان داشتند. از این رو شبکه‌های رادیویی ویژه برنامه‌های متعددی را تهیه کردند که در این باره می‌توان به «کاروان هشت»، «رسانه‌های قدسی»، «سربند ایثار»، «چهل سردار»، «مرزداران» «کافه رادیو»، «قهرمانان نمی‌میرند»، «عصرانه کاری» و … اشاره کرد.

رادیو ایران؛ طرحی تازه در سالگرد دفاع مقدس

رادیو ایران و مرکز خوزستان به مناسبت هفته دفاع مقدس سفر رسانه‌ای و میدانی «کاروان هشت» را روانه آنتن می‌کند. همچنین ضمن دیدار با خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و تجلیل از آنها ویژه برنامه «کاروان هشت» تقدیم شنوندگان می‌شود. این برنامه از تهران به مقصد شهر‌ها و استان‌های خاطره ساز دفاع مقدس مثل ارومیه، سنندج، کرمانشاه، ایلام، دزفول، اهواز وآبادان وخرمشهر حرکت می‌کند. روایت تاریخ جنگ هر منطقه، مصاحبه با رزمندگان دوران دفاع مقدس آن منطقه، پخش مستند از افرادشاخص هرمنطقه، نقش زنان شاخص در دوران دفاع مقدس و آثارتولیدی در، کتاب فیلم مستند و… از بخش‌های برنامه است. برنامه‌های دیگر شبکه مثل «سلام صبح بخیر، خانه و خانواده، ایران امروز، باغ هنر و ایرانشهر» نیز مروری بر روز‌های دفاع مقدس خواهند داشت.

رادیوجوان؛ «مستند‌های هفته دفاع مقدس»

برنامه «جوان ایرانی سلام» با بررسی ارزش‌ها و ایثارگری‌های دفاع مقدس، به ترویج فرهنگ مقاومت و اتحاد می‌پردازد و با کارشناسان مربوطه در این حوزه گفتگو خواهد کرد. برنامه «جوونی مجاز» به تأثیرات فرهنگی و اجتماعی دفاع مقدس در زندگی امروز اختصاص دارد. این برنامه به تجربیات و روایت‌های شخصی از جنگ می‌پردازد. همچنین «کافه رادیو» در قالب فضایی صمیمی، خاطرات رزمندگان و خانواده‌های شهدا را روایت می‌کند. برنامه «مستند هفته دفاع مقدس» به پخش مستند‌هایی از تاریخ و رویداد‌های مهم این دوران اختصاص دارد.

رادیو فرهنگ؛ پخش زنده از دانشگاه افسری امام علی (ع)

رادیو فرهنگ با توجه به اهمیت مقوله فرهنگ سازی در انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس، برنامه‌ها را روانه آنتن می‌کند. رسانه‌های قدسی ویژه هفته دفاع مقدس با محوریت معرفی شهدای خبرنگار هشت سال دفاع مقدس است و نگاهی به نقش خبرنگاران و عکاسان و گزارشگران در انتقال وقایع و خاطرات هشت سال دفاع مقدس و امتداد پیام شهدا دارد. برنامه زنده «سرزمین من» در هفته دفاع مقدس از دانشگاه افسری امام علی (ع) روانه آنتن می‌شود. «کتاب فرهنگ» به طور ویژه به کتاب‌های حوزه دفاع مقدس می‌پردازد. داوود نماینده در «فیض حضور» برگی از زندگی شهید مهندس مصطفی ابراهیمی مجد را می‌خواند. این برنامه پیش از آن که معرف شهید مهندس ابراهیمی مجد باشد، معرف ویژگی‌های گروه تخریب ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران که زیر نظر شهید مجد فعالیت داشته، می‌پردازد. برنامه‌های «از سنگر تا میدان»، «پلاک عاشقی»، «آن روزها»، «سنگر به سنگر» که روایت عملیات‌ها از زبان فرماندهان و رزمندگان و استمرار فرهنگ پایداری و مقاومت است از این شبکه پخش می‌شود.

رادیو تهران؛ «میدان شهدا»

«پردیس ملت» جمعه ۳۰ شهریور به فیلم دفاع مقدس می‌پردازد. برنامه صبحگاهی گروه فرهنگ و جامعه با محور‌های دفاع مقدس ایثار و شهادت پخش می‌شود. برنامه عصرگاهی ویژه دفاع مقدس و هفته وحدت به موضوع دفاع مقدس می‌پردازد. «باغ فیض» و «تهران میدان شهدا ۲۹» به شهدای دفاع مقدس خواهد پرداخت. «مرزداران» به بازخوانی کتاب‌های دفاع مقدس می‌پردازد.

رادیو اقتصاد؛ عصرانه‌ای با جانبازان

برنامه «عصرانه کاری» میزبان یکی از جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس خواهد بود و با او درخصوص تأثیر تجلی روحیه ایثار و مقاومت پس از دفاع مقدس در تحقق اهداف شغلی گفتگو خواهد شد و روانه آنتن رادیو اقتصاد می‌شود. «این حجره شهید داده است» عنوان برنامه مستند گزارشی است که با هدف معرفی و پاسداشت نام و یاد شهدای دفاع مقدس روی آنتن می‌رود. برنامه مستند «و اینک گواه» عملکرد مدیریت جهادی و راهکار‌های اجرایی دوران دفاع مقدس را در عبور از چالش‌های عملیاتی و میدانی بررسی می‌کند. برنامه «رهیافت» نیز در هفته دفاع مقدس بر ضرورت الگوبرداری از مدل مدیریتی دفاع مقدس و پیاده‌سازی آن برای رفع مشکلات امروز در کشور تمرکز دارد. 

رادیو نمایش؛ برنامه نیلوفرانه

رادیو نمایش در هفته دفاع مقدس ویژه برنامه و نمایش‌های متنوعی را به روی آنتن می‌برد. برنامه «نیلوفرانه» به نویسندگی سهیلا خدادادی، گویندگی نگین خواجه نصیر و با هنرمندی بازیگران رادیو نمایش پخش می‌شود و به حضور پررنگ زنان در دفاع مقدس می‌پردازد. همچنین نمایش‌های رادیویی «نهر یوسف»، «نقشه کاغذی»، «شوریده سردشت»، «توپ و تور» و «مثل ببر زندگی کن» به همین مناسبت در ساعات مختلف از این شبکه رادیویی پخش می‌شوند و سریال «رقص پرواز» نیز ویژه دفاع مقدس به روی آنتن می‌رود.

رادیو ورزش؛ «پهلوانان ماندگار»

«پهلوانان ماندگار» مروری بر زندگی شهدای مدافع حرم که ورزشکار بودند، دارند که از رادیو ورزش پخش می‌شود. «چهل سردار» مروری بر زندگی سرداران شهید دفاع مقدس خواهد داشت. همچنین آیتم ویژه دفاع مقدس که گفتگو با ورزشکاران دفاع مقدس در شهر‌های مختلف ایران است، پخش خواهد شد. «به اضافه ورزش» به بررسی عملکرد حوزه ورزش در زمینه ایثارگران دفاع مقدس پرداخته می‌شود. برنامه جهان ورزش (جانبازان و توان یابان) ضمن گفتگو با ورزشکاران جانباز جنگ تحمیلی به بررسی و تحلیل ورزش جانبازان همراه با ارتباط با روسای فدراسیون‌های مربوط اختصاص دارد. برنامه‌های «صبح و ورزش» و «ایران خاک دلیران» نیز در این هفته به موضوع دفاع مقدس خواهند پرداخت.

رادیو سلامت؛ با «سربند ایثار»

برنامه «سربند ایثار» با رویکرد خانواده و محوریت نقش تربیتی خانواده ایرانی اسلامی در تربیت نوجوانان و با هدف گسترش و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، با بخش‌های مختلف از رادیو سلامت پخش می‌شود. این برنامه به بررسی نقش کلیدی و حضور پر رنگ کادر درمان از زمان جنگ تحمیلی تا امروز، روایت نوجوان حاضر در جنگ و روایت‌هایی از حضور بانوان کادر درمان در جبهه روی آنتن می‌رود. 

رادیو صبا و گرامیداشت یاد شهدا

رادیو صبا با آغاز هفته دفاع مقدس در برنامه‌های زنده «صبح صبا، عصر صبا و زنگ انشا» به یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس می‌پردازد. این شبکه برنامه‌های «کوک آوا، قهرمانان نمی‌میرند و صباهنگ» را به صورت ویژه راهی آنتن می‌کند. برنامه موسیقی محور «کوک آوا» با گلچینی از ترانه و موسیقی با مضمون دفاع مقدس تقدیم مخاطبان می‌شود. برنامه «قهرمانان نمی‌میرند» در قالب مستند با نگاهی به زندگی و مبارزات و عملیات ها، اقدامات و نحوه شهادت برخی قهرمانان دوران دفاع مقدس پخش می‌شود. برنامه موسیقی محور «صباهنگ» با پخش موسیقی و ترانه و شعرخوانی با موضوع دفاع مقدس روانه آنتن می‌شود.

رادیو پیام در «مردان سرزمین من»

«مردان سرزمین من» به موضوع بیان خصوصیت‌ها و رشادت‌های رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس و معرفی آنها می‌پردازد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *