63176684 660x330 - چاپ ۳ بعدی کویلی از جنس مس و گرافن با کاربرد در خودروهای الکتریکی

چاپ ۳ بعدی کویلی از جنس مس و گرافن با کاربرد در خودروهای الکتریکی

شرکت اینفینیتی توربین (Infinity Turbine) اعلام کرد که کویل‌هایی از جنس مس و گرافن ساخته که می‌تواند برای موتورهای وسایل نقلیه الکتریکی و دیتا سنترها به کار رود. این کویل‌ها با کمک چاپ سه‌بعدی تولید شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری دنیای برند به نقل از ایسنا، کویل‌های نانویی شرکت اینفینیتی توربین می‌توانند توسعه موتورهای الکتریکی را دگرگون کرده و همچنین ژنراتورهای تولید برق از گرمای هدر رفته را در دیتاسنترها بهبود دهند.

این شرکت با فناوری تف‌جوشی لیزری و تولید افزودنی‌ها، مس و گرافن را با هم ترکیب کرده و از مزیت‌های هر دو ماده برای تولید یک محصول جدید استفاده کرده که در حوزه الکترونیک بسیار سودمند است.

این محصول راهبردی، درهای تازه‌ای به سوی موتورها و ژنراتورهای پیشرفته و با کارایی بالا  باز می‌کند که در آینده وسایل نقلیه الکتریکی (EV) و مرکز داده‌های انرژی تجدیدپذیر از آن بهره‌مند خواهند شد.

تقاضا برای وسایل نقلیه الکتریکی و مرکز داده تجدیدپذیر با راندمان بالا همچنان رو به افزایش است. در واقع شرکت‌ها به موتورها و ژنراتورهای کارآمدتر، بادوام‌تر و جمع و جور نیاز دارند.

کویل‌های مس چاپی یک راه حل انقلابی بوده که برای صنعت مزیت‌هایی را به همراه دارند:

* هدایت الکتریکی پیشرفته: ادغام گرافن در ماتریس مس، جریان الکترون‌ها را از طریق کویل‌ها بهبود می‌بخشد و باعث افزایش تولید برق و بهره‌وری انرژی موتورها و ژنراتورها می‌شود.

* اتلاف گرمای کمتر: هدایت حرارتی قابل توجه گرافن به از بین رفتن گرما به تنهایی از مس کمک می‌کند. این موضوع در موتورهای با کارایی بالا که در آن مدیریت تولید گرما برای قابلیت اطمینان عملیاتی و طول عمر بسیار مهم است، بسیار نقش‌آفرین است.

* استحکام مکانیکی: تقویت مکانیکی توسط گرافن بهبود یافته که باعث افزایش دوام و مقاومت در برابر خستگی کویل‌ها می‌شود و باعث چرخه‌های طولانی‌تر عملیات و عملکرد بهبود یافته تحت استرس می‌شود.

به نقل از ستاد نانو، در این فناوری کویل‌ها را می‌توان با شکل و اندازه‌های بهینه‌سازی شده برای حداکثر رساندن عملکرد در برنامه‌های خاص، چه در موتورهای فشرده وسایل نقلیه برقی و چه در بهره‌برداری از گرمای هدررفته طراحی کرد.

در وسایل نقلیه الکتریکی، نسبت قدرت به وزن بالا رفته و بهبود مدیریت گرما، این موتورها را کارآمدتر می‌کند و امکان رانندگی طولانی‌تر و زمان شارژ سریع‌تر را فراهم می‌آورد.

پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *