Chinas 200 billion blow to the Apple brand donyayebrand - اپل به صفوف اخراجی‌ها پیوست؛ بخش خدمات بیشترین ضربه را خورد

اپل به صفوف اخراجی‌ها پیوست؛ بخش خدمات بیشترین ضربه را خورد

در حالی که بسیاری از شرکت‌های فناوری در حال گسترش فعالیت‌های خود هستند، اپل تصمیم به کاهش نیروی کار خود گرفته است. در جدیدترین اقدام، این شرکت حدود ۱۰۰ شغل را در بخش خدمات حذف کرده است.

به گزارش توسعه برند، اگرچه این تعداد اخراج‌ها نسبت به سایر شرکت‌های فناوری در سال‌های اخیر نسبتاً کم است، اما برای اپل که مدیرعامل آن، «تیم کوک»، بارها اعلام کرده است که اخراج کارکنان برای این شرکت آخرین راه‌حل است، موضوع بسیار قابل توجهی است.

کاهش ۱۰۰ شغل در بخش خدمات؛ اخراج‌های جدید اپل ادامه دارد

بخش‌های اپل بوکز و اپل نیوز بیشترین تأثیر را از این کاهش‌ها داشته‌اند و حتی برخی از مهندسان این بخش‌ها نیز تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. اپل نیوز که سرویس اشتراک پولی برای دسترسی به مجلات و پازل‌ها را ارائه می‌دهد، همچنان به‌عنوان یکی از منابع اصلی درآمد بخش خدمات باقی خواهد ماند.

از سوی دیگر، به گفته گرمن، روی اپل بوکز در آینده تمرکز کمتری خواهد بود. دلیل این تغییر می‌تواند این باشد که اپل بوکز در طول دهه گذشته نتوانسته است به عنوان منبعی برای رشد درآمد شرکت محسوب شود.

گفتنی است اپل تاکنون علاقه‌ای به مدل اشتراکی برای کتابفروشی نشان نداده است. از سوی دیگر، آمازون با سرویس اشتراکی خود، به کاربران امکان دسترسی به کتاب‌های صوتی و خریدهای ماهانه کتاب صوتی را می‌دهد.

به‌علاوه، از لحاظ قانونی، اپل بوکز سال‌ها پیش ضربه سنگینی خورد، زمانی که سیستم قضایی علیه روش‌های تجاری این شرکت در زمینه کتاب‌های الکترونیکی حکم صادر کرد. در نتیجه، کتاب‌های الکترونیکی به‌طور کلی فاقد حاشیه سودی هستند که اپل از درآمدهای حاصل از فروشگاه اپلیکیشن یا حتی اپل نیوز به‌دست می‌آورد. بنابراین، بازار کتاب‌های الکترونیکی برای تأمین درآمد مورد نیاز اپل بعد از پرداخت به نویسندگان و ناشران به اندازه کافی بزرگ نیست.

این خبر به فاصله کوتاهی پس از اعلام زمان رویداد رونمایی از آیفون ۱۶ توسط اپل و اعلام بازنشستگی قریب‌الوقوع مدیر مالی شرکت، «لوکا ماستری» منتشر شد. وال استریت، بااین‌حال، به اخراج‌ها نگاه مثبتی دارد، زیرا این اقدام نشان می‌دهد که شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌ها و به حداکثر رساندن سودآوری آماده هستند. هرچند شنیدن اخبار مربوط به ازدست‌دادن شغل‌ها هرگز خوشایند نیست، اما داشتن نام اپل در رزومه می‌تواند در پیداکردن شغل بعدی یک امتیاز مثبت باشد.

مارک گرمن همچنین اشاره می‌کند که این خبر، چهارمین دور از اخراج‌های شناخته‌شده اپل در سال ۲۰۲۴ است. اپل پیش‌تر پروژه خودروی الکتریکی خودران خود را متوقف کرده، تحقیق و توسعه در زمینه microLED را کاهش داده و ۱۲۱ شغل مرتبط با هوش مصنوعی را به عنوان بخشی از تغییر ساختارهای سازمانی از دست داده بود.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *