nvidia success factors 910x600 1 660x330 - هوش مصنوعی، انویدیا را به اوج رساند؛ آینده این غول فناوری چه خواهد بود؟

هوش مصنوعی، انویدیا را به اوج رساند؛ آینده این غول فناوری چه خواهد بود؟

با افزایش تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی، ارزش بازار انویدیا به شدت افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران بر این باورند که آینده‌ای درخشان در انتظار این شرکت است.

به گزارش دنیای برند به نقل از دیجیاتو، براساس گزارش اینسایدر، سهام انویدیا از ۷ آگوست تا ۱۹ آگوست، تقریباً ۳ برابر بیشتر از رشد ۱۱ درصدی Nasdaq 100 در مدت مشابه پیشی گرفته است.

با این شرایط، با بزرگ‌ترین رشد سود هشت‌روزه ا‌نویدیا از ماه مه ۲۰۲۳ مواجهیم. در آن زمان، غول فناوری در گزارش درآمد خود به رشد خیره‌کننده به واسطه هوش مصنوعی اشاره کرده بود و سهامش در کمتر از ۲ هفته ۳۳ درصد افزایش پیدا کرد. همچنین انویدیا اکنون در دوره‌ای هشت‌روزه بزرگ‌ترین رشد ارزش بازار خود را تجربه کرده است.

سهام انویدیا از ۱۰ ژوئیه، زمانی که با قیمت ۱۳۵ دلار به‌ازای هر سهم معامله می‌شد، تا ۷ آگوست سقوط ۲۷ درصدی را تجربه کرده بود؛ زیرا سرمایه‌گذاران نگران کاهش رشد اقتصادی بودند و گزارش‌هایی مبنی بر تأخیر در عرضه نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی Blackwell شنیده می‌شد. در زمان نوشتن این گزارش، سهام غول فناوری با قیمت ۱۲۷.۲۵ دلار به‌ازای هر سهم معامله می‌شود.

خوش‌بینی تحلیلگران نسبت به آینده انویدیا

با‌این‌حال تحلیلگران همچنان به عملکرد ا‌نویدیا در آینده خوش‌بین هستند. «مت برایسون»، تحلیلگر Wedbush به CNBC می‌گوید:

«همه متعهدند با تراشه Blackwell روی هوش مصنوعی هزینه کنند؛ بنابراین یک سال دیگر صرف هزینه بیشتری در هوش مصنوعی وجود خواهد داشت.»

ارزش بازار انویدیا درحال‌حاضر ۳.۱۵ تریلیون دلار اعلام شده است و افزایش ۷۶۵ میلیارد دلاری ارزش بازار آن در ۸ روز حتی از ارزش شرکت‌های بزرگی چون تسلا، جی‌پی‌مورگان و والمارت نیز بیشتر است.

غول فناوری روز گذشته در آستانه نمایشگاه گیمزکام ۲۰۲۴ از پروژه‌های هوش مصنوعی جدید خود برای گیمرها رونمایی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *